Laiko tarpai tarp diržo keitimo sutrumpinimas. Kada geriausia tai padaryti?

15 vasario 2024, 10:05

Naudoto transporto priemonės įsigijimas be patikimos aptarnavimo istorijos

Perkant naudotą automobilį be aptarnavimo istorijos, kurią būtų galima patvirtinti tam tikroje dirbtuvėje, rizikuojame tuo, kad aptarnavimo knygelėje esantys duomenys yra suklastoti. Suklastotas gali būti ir rida. Abiem atvejais rizikuojame, kad laiko juostos komplektas jau seniai viršijo savo ribotą veikimo laiką, arba kad buvo keičiamas biudžetiniu būdu (pvz., tik diržas). Atsižvelgiant į tai, iš esmės visada po naudotos transporto priemonės įsigijimo verta profilaktiškai pakeisti laiko juostą.

Variklis rodo nusidėvėjimo požymius

Stiprus apdulkėjimas ar net alyvos nutekėjimas į vietą, kurioje veikia laiko juosta, sutrumpina jo tarnavimo laiką. Nebūtina specialiai išardyti visų laiko juostos apsaugų, kad būtų priimtas sprendimas apie ankstesnį laiko juostos keitimą. Pakanka pažvelgti po variklio dangčiu. Jei ant variklio matyti įvairios alyvuotos vietos, o purvas susikaupė kiekviename kampelyje – verta sutrumpinti laiko juostos keitimo intervalą netgi perpus. Tai daugiausiai taikoma nusidėvėjusiems automobiliams, techniškai prastos būklės transporto priemonėms ir transporto priemonėms, eksploatuojamoms sunkiomis kelių sąlygomis (visureigiai, statybose naudojamos transporto priemonės ir pan.)

Remontai, reikalaujantys laiko juostos demontavimo

Jei kurio nors remonto metu reikia demontuoti laiko juostą, verta ją pakeisti nepriklausomai nuo ridos. Pasirinkti laiko juostos komplektai turi specialius ženklus ant įtempėjų nustatymui pirmojo montavimo metu ir antrojo montavimo metu, bet jei biudžetas leidžia, geriau įdiegti naują komplektą, ypač tokioje situacijoje, kai mokama tik už dalis.

– Rimto dilemos akivaizdoje atsiduria asmenys, kurie įdiegė LPG įrangą, o jų variklis turi stiklinį vožtuvo tarpinio reguliavimą, kurį (su LPG) reikia atlikti, pvz., kas 15-30 tūkst. km. Staiga paaiškėja, kad laiko juosta gali būti demontuojama būtent kas 30 tūkst. km, ir tada nėra prasmės ją keisti kiekvieną kartą. Tokiu atveju protinga atrodo keitimas kas 60 tūkst. km, t.y., kas dvi vožtuvo tarpinio reguliavimo operacijas – sako Sławomir Lewczuk iš AIRTEX.

Variklio perkaitimas

Jei dėl aušinimo sistemos gedimų variklis linkęs perkaitinti, tai gali susilpninti laiko juostos ir vadovaujančiųjų rolečių bei įtempėjo ilgaamžiškumą. Per aukšta temperatūra, kuri sistemingai veikia komplektą be abejo, sutrumpins jo tarnavimo laiką.

Aušinimo skysčio siurblio gedimai

Aušinimo skysčio siurblio guolio įstrigimas apkrauna laiko juostą (žinoma, jei siurblys yra varomas diržu). Nusidėvėjusio siurblio keitimas privalomai turėtų būti atliekamas kartu su viso laiko juostos komplekto keitimu. Panašiai yra ir atvirkščiai – laiko juostos komplekto keitimas turėtų apimti ir profilaktinį aušinimo skysčio siurblio keitimą.

– Laiko juostos keitimas visada turėtų būti atliekamas kartu su aušinimo skysčio siurblio keitimu. Panašiai ir atvirkščiai – aušinimo skysčio siurblio keitimas turėtų būti atliekamas kartu su laiko juostos komplekto keitimu – priduria Sławomir Lewczuk.

Dažnas variklio užvedimas

Dažnas variklio užvedimas, staigūs apsukų skaičiaus pokyčiai apkrauna laiko juostos sistemą. Kai kuriose automobiliuose, pvz., hibriduose, tai yra atsižvelgiama gamintojo. Kitose situacijose būna įvairiai. Kai kurie modeliai, turintys start/stop sistemą, turi sutrumpintą intervalą tarp laiko juostos keitimų, kiti – ne. Apskritai – jei automobilis beveik išimtinai eksploatuojamas mieste, verta apsvarstyti laiko juostos keitimą anksčiau termino.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!