Ar autoservisai nori priimti praktikantus? Kokios jų užduotys?

11 vasario 2024, 17:20

Tinkamam transporto priemonių remonto rinkos funkcionavimui užtikrinti labai svarbus profesinis mokymas. Autoservisų savininkai tai gerai žino, bet ar jie visada nori prisidėti prie jaunų žmonių profesinės adaptacijos priimdami praktikantus?

Stažuotės Europos autoservisuose

Atlikome apklausą apie stažuotes keliolikoje Europos autoservisų. Lenkija, Čekija ir Rumunija, kuriose daugiau nei pusė autoservisų šiuo metu siūlo studentams atlikti praktiką ir (arba) stažuotę, išsiskiria teigiamais rezultatais, palyginti su tirta grupe.

Studentai dažniausiai atlieka paprastas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto užduotis. Kai kuriuose servisuose praktikantams priskiriama su remontu nesusijusi veikla. Tačiau džiugina tai, kad daugiau nei trečdalis autoservisų teigia, jog studentams skiriamos užduotys yra ne tik paprastas remontas ar priežiūra.

Kurie autoservisai noriai priima praktikantus?

Dideli servisai daug dažniau priima studentus praktikos atlikimui. Tai gali būti susiję su didesnio darbuotojų skaičiaus įdarbinimu. Tik ketvirtadalis didžiųjų autoservisų nepriima praktikantų, o mažesniųjų atveju – gerokai daugiau nei pusė respondentų.

Įdomu tai, kad mažų ir vidutinių miestų autoservisai daug dažniau priima studentus į stažuotes, palyginti su didmiesčių servisais. Galbūt taip yra dėl to, kad autoservisuose, kuriuose kasdien būna daug žmonių, sunku paskirti asmenį, kuris skirtų savo laiką naujų žmonių įdarbinimui ir jų veiklos priežiūrai.

„Dideliame autoservise, ypač gerai organizuotame, yra daugiau galimybių įdarbinti praktikantus ir juos mokyti. Viena iš priežasčių gali būti ta, kad tokiose vietose vienu metu vykdoma daug daugiau veiklos rūšių. Įvairias atliekamas operacijas galima suskirstyti į mažiau sudėtingus etapus – galbūt patikėti jas  praktikantams – o sudėtingas užduotis gali atlikti pakankamai patirties turintis asmuo. Nedidelėje 1–2 darbo vietų įstaigoje viršininkui tektų laukti, kol praktikantas, pavyzdžiui, išmontuos arba išardys komponentą, ir tik tada jį diagnozuoti. Akivaizdu, kad tam nėra laiko.

Deja, kuo didesnis miestas, tuo mažesnė tikimybė, kad autoservisai bus suvokiami kaip potencialūs darbdaviai. Tai matyti jau praktikos etape. Jaunimas turi daugiau alternatyvų, susijusių su išsilavinimu ir darbu srityse, kurios laikomos geriau apmokamomis ir patogesnėmis. Deja, be aktyvesnių reklaminių ir informacinių kampanijų šiuo atžvilgiu niekas nepasikeis”, – sako „Nexus Automotive“ tinklo plėtros vadovas Vidurio Europai Rafalas Kędziorekas.

Research methodology

The survey which served as the source for the claims in this article was conducted by MotoFocus.eu, in the form of an online interview among car repair shops in the following European countries: Poland, Czech Republic, Slovakia, Lithuania, Romania, Bulgaria, United Kingdom, Croatia, Hungary, Italy. In total, over 1655 individuals took part in the survey.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!