Dabar naudojamos kartos varikliuose įgyvendintos geresnės, variklio konstrukcijai pritaikytos sandarumo koncepcijos. Čia esminį vaidmenį vaidina cilindro galvutės varžtai.
Cilindro galvutės varžtai dėl
- naujo veržimo metodo – sukimo momentas plius sukimo kampas (= plastinis varžto pailgėjimas) bei
- naujoviškos variklio konstrukcijos, pvz., aliuminio-aliuminio poravimo (= papildomas plastinis pailgėjimas pirmojo variklio įšildymo metu)
gali lyginant su originalia būsena plastiškai pailgėti per kelis milimetrus.
Be varžto medžiagos stiprio ir tempimosi savybių pakitimo, su varžto pailgėjimu susijęs ir skerspjūvio sumažėjimas. Naudojant tokį varžtą pakartotinai, kyla pavojus, kad sumažėjęs skersmuo nebebus pajėgus priimti varžtą veikiančių jėgų. Tada varžtas nutrūksta.
Tyrimai parodė: Vidutinės 10.9 stiprio klasės M10 varžto apkrovos geba gali sumažėti per 10–15 %, skersmeniui susiaurėjus tik 0,3 mm. T. y., sandariklis yra spaudžiamas nepakankama jėga ir po trumpo laiko gali tapti nesandarus. Todėl tam, kad cilindro galvutės sandarinimo junginys būtų suremontuotas tinkamai, būtina laikytis variklių ir sandariklių gamintojų nurodymų:
- visada naudoti naujus cilindro galvutės varžtus ir naują cilindro galvutės sandariklį;
- paisyti veržimo momentų ir veržimo kampo;
- laikytis veržimo eilės tvarkos;
- naudoti nedeformuotas, švarias variklio konstrukcines dalis;
- įmontuoti pavesti tik mokytiems specialistams;
- naudoti kokybiškus įrankius.
Plastiškai pailgėjęs ir susiaurėjęs cilindro galvutės važtas
Tik laikantis šių nurodymų galimas optimalus įtempis ir savo funkciją atliekanti sandarinamasis sujungimas. Jokiu būdu nenaudokite jau naudotų ir plastiškai pailgėjusių varžtų. Taip išvengsite galimos žalos, pvz., nuotėkių, ir dėl to patiriamų įvairių remonto išlaidų, nusivylusių klientų ir neigiamo poveikio įvaizdžiui.
Komentarai