2022-ieji daugeliui įmonių buvo labai neramūs. Apie tai, kaip KUTNAK AUTOMOTIVE susitvarkė šiais sunkiais metais ir kokius planus įmonė turi 2023 m. kalbėjomės su generaliniu direktoriumi inž. Hubertu Kutňáku.
Kaip vertinate 2022 m., paženklintus blėstančiu COVID`u ir karu Ukrainoje?
Tiesą sakant, sunkumai su COVID`u mūsų nepalietė tiek, nes logistika tinkamai veikė net COVID`o uždarymo metu. Deja, karas Ukrainoje atnešė kainų augimą ir neapibrėžtumą visuose sektoriuose, dėl ko pardavimų apimtys sumažėjo maždaug 2%, palyginti su 2021 m.
Kas pasikeitė rinkoje, palyginti su ankstesniais metais?
Kadangi daugiau nei 65% eksportuojame į ES šalis, galime palyginti skirtingus nacionalinius ypatumus. Tai, ko dabar primygtinai reikalauja visi Europos platintojai, yra tai, kad prekės nedelsiant būtu pristatytos į sandėlį. Kadangi konteineriai nuolat vėluoja, tai susiję su didesniais atsargų reikalavimais.
Kurį iš neseniai atidarytų platinimo punktų laikote perspektyviausiu?
Turiu pasakyti, kad mūsų bendradarbiavimas labai reiklioje Lenkijos rinkoje vystosi gerai, o Kroatija ir Graikija yra teigiamas siurprizas. Šios dvi paskutinės rinkos sparčiai auga, o mūsų produktai yra labai paklausūs. O pirmasis mūsų eksportas į Omaną buvo absoliutus hitas.
Kaip vertinate rusakalbes rinkas?
Rusijoje yra didelė paklausa, tačiau dėl problemų su mokėjimais pristabdėme savo veiklą šioje rinkoje ir daugiau orientuojamės į Baltarusiją, kur Europos sankcijos negalioja, todėl nėra problemų pervedant mokėjimus už pristatytus produktus.
Kokie dar užsienio iššūkiai laukia jūsų įmonės šiais metais?
Tikrai norime labiau plėtoti veiklą Balkanų šalyse, taip pat matome didelį potencialą Prancūzijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje. Čia ilgainiui galvojame apie tarpinį sandėliavimą, nes mūsų produkcijos gabenimas iš Čekijos užtrunka kiek per ilgai.
Dėl to kyla didesni reikalavimai įdarbinant naujus darbuotojus.
Tikrai taip, šiuo metu vykdome keletą įdarbinimo kampanijų į pirkimų skyrių Pirkimų specialisto ir produktų vadovo pareigoms. Šių žmonių ieškome ne tik Čekijoje, bet ir Azijoje.
Ar galite daugiau papasakoti apie Azijos rinką?
Šiais metais nusprendėme statyti du filialus Kinijos miestuose Šendžene ir Šanchajuje. Norime turėti savų žmonių, kurie tiesiogiai prižiūrėtų vietoje gaminamų produktų kūrimą ir kokybę.
Kiek tai užima laiko?
Įkurti įmonę Kinijoje nėra sunku, reikia gero partnerio ir jau per pusmetį galima įkurti įmonę.
Matosi, kad įmonės planai įspūdingi.
Taip, norime aptarnauti dideles Europos įmones tiesiai iš Azijos ir taip išvengti papildomų transportavimo ir sandėliavimo išlaidų Čekijoje. Didiesiems platintojams jau siūlome pagal užsakymą pagamintas pakuotes ir etiketes, o dabar norime jiems pasiūlyti dalinių ir pilnų konteinerių siuntas tiesiai DAP (Pristatymas į vietą) režimu. Savaime suprantama, kad europinis klientų aptarnavimo standartas bus teikiamas tiesiai gamybos vietoje. Mums bus labai malonu kitais metais vėl pakviesti Jus apsilankyti.
Ačiū už skirtą laiką, sėkmės ir iki greito pasimatymo.
Komentarai