Pirmaujanti užvedimo dalių ir jutiklių gamintoja įmonė „NGK SPARK PLUG“ klientams suteikia įstatymų numatytą garantiją savo gaminiams, žinoma, įskaitant visame pasaulyje žinomas uždegimo žvakes ir kaitinimo žvakes. Visoms grąžinamoms prekėms yra atliekami diagnostiniai tyrimai, siekiant išsiaiškinti defekto priežastį, nepaisant to, ar tai buvo gamybos brokas, ar išoriniai veiksniai. Tačiau dėl tvirto įmonės įsipareigojimo kokybei, gamybos defektų pasitaiko taip retai, kad jie yra artimi nuliui, ypač uždegimo ir kaitinimo žvakių atžvilgiu. Abiejų tipų žvakėms beveik visi nusiskundimai kyla dėl išorinių veiksnių , tokių kaip: netinkamas montavimas, išmetamųjų suodžių dalelių nuosėdos ar variklio gedimas. Tai labai gera žinia įmonei, tačiau daug mažiau patogi klientui, kuriam dažnai tenka padengti dideles remonto išlaidas. Dėl šios priežasties „NGK SPARK PLUG“, kaip uždegimo srities ekspertas, parengė keletą patarimų ir gairių, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų, susijusių su užvedimu.
Kaip išvengti išmetamųjų suodžių dalelių nuosėdų ant uždegimo žvakių
Užterštumas išmetamųjų suodžių dalelėmis yra labiausiai paplitusi uždegimo žvakių problema. Deja, tokiu atveju skundai atmetami, nes užterštumas išmetamųjų suodžių dalelėmis susikaupia dėl išorinių veiksnių, o ne dėl gamyklinio broko. Kai uždegimo žvakė yra nešvari, izoliatoriaus antgalis, pašalinantis degimo šilumą, pasidengia kuru, alyva arba suodžiais, todėl kyla užvedimo ar variklio paleidimo problemų. „Vadinamoji kibirkštis, užuot užpildžiusi elektrodo tarpą ir normaliai uždegusi oro ir kuro mišinį, nuslysta užterštumu ir priverčia įtampą tekėti izoliatoriaus antgaliu iki metalinio kištuko korpuso (masės)“, – sako Dawid Pauszek, „NGK SPARK PLUG EUROPE“ įmonės Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe.
„Dažna to priežastis gali būti neteisinga uždegimo žvakės šilumos vertė, neoptimalus degimo procesas variklyje ir nepalankios važiavimo sąlygos, tokios kaip mažas greitis ir trumpa rida“, – aiškina ekspertas.
„Uždegimo žvakė turi pasiekti 450 °C temperatūrą, kad prasidėtų savaiminis išmetamųjų suodžių dalelių nuosėdų išsivalymo procesas. Reguliarus važiavimas nedideliu greičiu ir trumpa rida neleidžia pasiekti tokios temperatūros, kad būtų pašalintas užterštumas“, – perspėja jis.
Laimei, yra daug būdų, kaip to išvengti. „NGK SPARK PLUG“ ekspertas rekomenduoja „įsitikinti, kad variklyje yra tinkamas oro ir degalų mišinys, reguliariai tikrinti, ar nesusidėvėjo užvedimo dalys, tokios kaip laidai, ritės ir vamzdeliai, karts nuo karto važiuoti didesniu greičiu ir didesniais atstumais, naudojant uždegimo žvakes su tinkama šilumine verte“.
Įdomus faktas, kad kai kurios užterštos žvakės, atsiųstos kaip nusiskundimas, jas nuvalius atgauna pilną efektyvumą. „Tai įrodo milžinišką minėtų išorinių veiksnių įtaką uždegimo žvakių tarnavimo laikui ir variklio būklei. Vien tik žvakių pakeitimas problemą išsprendžia tik laikinai, o iš tikrųjų tik kuriam laikui atideda“, – aiškina Dawid Pauszek.
Svarbiausias sukimo momentas
Kita dažna skundų atmetimo priežastis yra ta, kad montuojant uždegimo žvakę buvo panaudotas netinkamas priveržimo momentas. Jei sukimo momentas per mažas, suspaudimas variklyje gali sumažėti, o uždegimo žvakė gali perkaisti. Be to, dėl vibracijos gali sulūžti izoliatorius ir centrinis elektrodas.
Kita vertus, jei sukimo momentas yra per didelis, metalinis žvakės korpusas gali deformuotis, dėl ko sutrinka šilumos išsklaidymas. Tai gresia elektrodų perkaitimu ir tirpimu, o dėl to gali netgi sugesti variklis.
„Labai svarbu priveržti uždegimo žvakę tinkamu sukimosi kampu, – sako Dawid Pauszek. – Pirmiausia išvalykite uždegimo žvakės ertmę nuo riebalų ir nešvarumų. Tada tvirtai įsukite uždegimo žvakę, kol tarpiklis susilies su cilindro galvute, ir priveržkite žvakę veržliarakčiu iki reikiamo priveržimo momento. Jei naudojate standartinį veržliaraktį, priveržkite ją nurodytu kampu.
Kitas svarbus ir neįvertintas veiksnys yra tinkamo žvakės įrengimo antgalio naudojimas. „Toks antgalis turėtų gerai priglusti prie žvakės, – aiškina Dawid Pauszek, – naudojant prastos kokybės antgalį galima sugadinti žvakės keraminį izoliatorių montuojant ir sukelti uždegimo sutrikimą“.
Taip pat reikia atsiminti, kad kai kuriems automobiliams, kad būtų galima tinkamai sumontuoti uždegimo žvakę, reikia nestandartinių įrankių. „Mūsų skundų skyrius gauna vis daugiau ZKBR7A-HTU žvakių, kurios buvo pažeistos arba sukėlė uždegimo sutrikimą. Visos šios uždegimo žvakės buvo sumontuotos BMW N43 (4 cilindrų) arba N53 ( 6 cilindrų) varikliuose, – sako ekspertas – Šiuose varikliuose uždegimo žvakės sumontuotos didesniu nei 5 ° kampu. Uždegimo žvakių montavimas šiuose konkrečiuose varikliuose gali būti atliekamas tik šarnyriniu veržliarakčiu“. Žvakių, kurioms taikomi nusikandimai, mūsų atlikti bandymai parodė, kad ši reikalinga priemonė nebuvo panaudota, o tai reiškia, kad, deja, turėjome atmesti skundą.
Kaitinimo žvakių keitimas
Pažeisti purkštukai netinkamai transportuoja, dozuoja ir purškia degalus, dėl to pakyla degimo temperatūra, per aukšta įtampa, atsiradusi dėl sugedusio valdiklio arba purvas pakaitinimo žvakių lizde, yra dažniausios dyzelinių variklių kaitinimo žvakių gedimų priežastys. Dėl jų būtina pakeisti žvakę, o tai savo ruožtu taip pat gali būti problematiška. Tačiau, pasak Dawido Pauszeko, imantis atitinkamų atsargumo priemonių tokių gedimų galima išvengti. „Kai reikia pakeisti kaitinimo žvakę, rekomenduoju aplink kiekvieną kaitinimo žvakę naudoti šiek tiek sintetinės variklinės alyvos ir leisti veikti bent savaitę. Tai sumažina žvakės sulūžimo riziką ir palengvina jos pašalinimą“, – aiškina jis.
„Prieš keičiant kaitinimo žvakes, verta pašildyti variklį, nes lengviau atsukti žvakes. Taip pat reikia naudoti atitinkamą veržliaraktį, kuris leis nustatyti reikiamą atsukimo momentą. Ištraukus uždegimo žvakę, kiekvienai uždegimo žvakės lizdui išvalyti rekomenduojama naudoti plėstuvą, užpildytą ne silikoniniu tepalu. Tada reikia ranka įsukti naują kaitinimo žvakę ir priveržti veržliarakčiu, naudojant tinkamą sukimo momentą“, – rekomenduoja ekspertas.
Produktų, kurie grąžinami pagal garantiją, testavimo pranašumai
Nors pagal garantiją grąžinamų žvakių testai atlieka labai svarbų vaidmenį nustatant gedimo priežastį, Pauszek atkreipia dėmesį ir į kitus svarbius privalumus: „Jie leidžia mums gerinti gaminių kokybę, bet taip pat padeda mokyti mūsų klientus, kaip sutaupyti pinigų išlaikant gerą automobilių būklę“.
“Visiems, kurie domisi šia tema ir nori sužinoti daugiau, rekomenduoju apsilankyti svetainėje www.tekniwiki.com, kuri yra įmonės „NGK SPARK PLUG“ techninė platforma. Šioje interaktyvioje svetainėje pateikiama išsami, bet lengvai suprantama informacija, kaip suremontuoti, išimti ir sumontuoti visus mūsų gaminius“, – pabrėžia ekspertas.
Komentarai