Automobilių oro kondicionavimas nebėra prabanga, bet vienas pagrindinių vairuotojų lūkesčių. Straipsnyje atidžiau aptariamas „DENSO” centras Echinge (Vokietija), kur bandomi HVAC komponentai.
Bavarija yra Vokietijos motorizacijos lopšys. Čia, Echinge, yra „DENSO” bandymų centras. 1994 m. pramoninėje zonoje, netoli Miuncheno, firma atidarė vieną moderniausių klimatinį-aerodinaminį tunelį Europoje. 2003 m. pastatas išaugo trigubai iki 7 800 m2 – buvo pastatytos dvi naujos automobilių kameros, penkių dalių bandymų stotys ir medžiagų bandymų laboratorija. Būtent čia „DENSO” specialistai tikrina OE HVAC dalis ir sistemas, kad užtikrintų, jog jos atitinka transporto priemonių gamintojų nustatytus standartus, tarptautinius teisės aktus ir įmonės vidaus specifikacijas. Šios dalys galiausiai parduodamos antrinėje rinkoje.
Nors karštos vasaros tampa vis dažnesniu reiškiniu, tačiau +50 ° C temperatūra vis dar yra reta. Tačiau šioje temperatūroje bandymai gali būti atliekami aerodinaminio tunelio kabinoje – iki 1200 W / m2 . Kita vertus, galima sumažinti temperatūrą iki -30 ° C, kad būtų įmanoma imituoti kiekvieną galimą transporto priemonės būklę. Saulės spinduliuotės intensyvumas turi didelę įtaką HVAC sistemų valdymui. Pažangi technologija, naudojama „DENSO“ klimato kameroje, leidžia jums imituoti kiekvieną galimą saulės ir vėjo padėtį šildymo ir aušinimo bandymų metu – nuo -20 ° C iki + 50 ° C. Visa tai daroma siekiant optimizuoti oro kondicionavimo sistemas ir šilumines sistemas.
Galimybė klausytis aukštos kokybės muzikos automobilyje yra dar vienas standartas šiandien – niekas nenori, kad HVAC sistemos triukšmas trikdytų akustiką. Todėl labai ankstyvame kūrimo etape „DENSO” tikrina ir optimizuoja transporto priemonių garso sistemas. Speciali technologija leidžia įrašyti bet kokius nemalonius garsus, net labai mažus, kad galima būtų aptikti triukšmo šaltinį ir jį pašalinti. Įmonė turi ritininį stendą, leidžiantį aptikti bet kokią neigiamą trintį tarp variklio ir aušinimo kompresoriaus, kuri sukelia triukšmą. Kitas žingsnis yra komponento triukšmo skyrius. Čia išbandomas HVAC dalių triukšmingumas, o „DENSO” specialistai suranda nepageidaujamo garso šaltinius ir optimizuoja tam tikrą komponentą.
Komandinis darbas yra veiksmingo dirbtuvių darbo pagrindas. Tas pats pasakytina ir apie HVAC sistemas: kuo geriau suderinamos atskiros dalys, tuo geresnis visos sistemos veikimas. Šiuo tikslu buvo sukurtas klimato ir aerodinaminis tunelis. Šiame tunelyje „DENSO“ atlieka bandymus, pvz.: variklio skyriaus modeliavimo šaldymo kompresorių, kuriuose aplinkos temperatūra gali siekti + 120 ° C. Taip pat galima imituoti bet kokią įsiurbiamo oro temperatūrą ir išbandyti CO2 šilumos siurblį, kad būtų užtikrintas optimalus našumas.
Keleivių komfortą taip pat veikia temperatūros stabilumas ir jos pasiskirstymas transporto priemonėje. Kadangi šilumokaičiai tampa mažesni, temperatūros pasiskirstymas HVAC sistemoje tampa itin svarbus. Norint pašalinti temperatūros šuolius ar būtinybę nuolat reguliuoti rankines HVAC sistemas, „DENSO” kruopščiai išbando visas dalis, skirtas oro kondicionavimo sistemoms ir šilumos sistemoms temperatūros kontrolės kameroje.
Echinge, įsikūręs bandymų centras turi keturis 3D spausdintuvus, skirtus prototipams ir pavyzdžiams. Kadangi laikas, per kurį kuriami nauji transporto priemonių modeliai, tampa trumpesnis, dažnai reikia koreguoti dalių matmenis oro kondicionavimo sistemoms ir šiluminėms sistemoms. 3D spausdintuvai yra idealus sprendimas sudėtingų geometrinių modelių prototipams kurti iš CAD duomenų. Simuliacija, pagrįsta CAD modeliais, naudojama ankstyvame etape, kad būtų galima patikrinti, kaip veikia atskiros dalys. „DENSO“ specialistų programavimo ir modeliavimo kompetencijas papildo medžiagų inžinierių žinios tiek apie metalines, tiek apie kitas dalis. Dėl to „DENSO HVAC“ komponentai visada yra pagaminti iš medžiagų, turinčių geriausias mechanines, mikrostruktūrines ir elektrochemines savybes.
– „DENSO” investuoja 10 % grynojo pelno į mokslinius tyrimus. Tai ne tik parodo ypatingą dėmesį skiriamą kokybei ir naujovėms, bet ir užtikrina, kad atskiros dalys ir pilnos HVAC sistemos būtų optimizuotos pagal bendrą transporto priemonės koncepciją, – pabrėžė Jan von Pozniak, Senior Technical Manager, dirbantis šiluminio efektyvumo plėtros departamente.
Komentarai