10 didžiausių montavimo klaidų

5 balandžio 2018, 1:04

 „Bilstein“ atrinko dešimt tipinių montavimo klaidų, kurios dažniausiai buvo daromos dirbtuvėse. Šių trumpų patarimų dėka, dirbtuvės galės patobulinti savo kompetenciją iki pakabos sistemos ekspertų lygio, kita vertus, patarimai padės nesunkiai pakeisti amortizatorius.

1.      Ištemptų (įtemptų) amortizatorių montavimas

Venkite galutinio amortizatorių sukimo momento, kai automobilis yra ant keltuvo ir ratai vis dar laisvai kabo ore.

Teisinga:

Amortizatorių kolonos ir amortizatoriai, kurie tvirtinami guminių elementų pagalba, gali būti iki galo prisukti, kai transporto priemonė stovi ant žemės (pakabos darbo pozicijoje). Kiti tvirtinimo elementai (pvz.: spaustukai, juostos) gali būti pritvirtinti prieš nuleidžiant automobilį.

2. Amortizatorių ir pakabos elementų demontavimas ir montavimas, naudojant smūginį veržliaraktį

Jei montuojant (išmontuojant) amortizatorių ar pakabos elementus naudojamas smūginis veržliaraktis (ar fiksavimo replės uždedamos ant amortizatoriaus), yra galimybė sugadinti amortizatorių, kuris vėliau ims kelti triukšmą – amortizatorių bildesį. Yra pavojus, kad stūmoklio su vožtuvais fiksavimo veržlė prie amortizatorių slopintuvo gali atsilaisvinti. Esant tokiai situacijai,  slopintuvo stūmoklis dujiniame amortizatoriuje gali sprogti (Dėmesio: pavojus!). Be to naudojant fiksavimo reples, gali būti sugadintas preciziškai apdorotas stūmoklio paviršius (vidutinis šiurkštumas (Rz) esant 0,2 μm)), kuris pažeidžia stūmoklio sandarumą. Jei naudojamos fiksavimo replės prilaikyti amortizatoriaus vamzdį, tai gali jį sugadinti ir sulankstyti.

Teisinga:

Visada naudokite rekomenduojamus įrankius. Niekada negalima dėti įrankių ant stūmoklio paviršiaus.

3.      Netinkamas priveržimo momentas

Labai dažnai montuojant pakabos komponentus yra naudojamas per mažas arba per didelis priveržimo momentas. Dėl to gali atsirasti triukšmas, pakaba gali  neveikti tinkamai ir gali būti padaryta žala ne tik pakabos elementams.

Teisinga:

Pakabos elementų sukimo momentui reikia visada naudoti specialius įrankius ir dinamometrinius raktus bei tinkamą priveržimo sukimo momentą.

4. Transporto priemonės nuleidimas su tuščiomis oro pagalvėmis

Labai dažnai atsitinka taip, kad iškart po naujų oro pagalvių sumontavimo, transporto priemonė yra nuleidžiama nuo keltuvo. Tokiu būdu automobilis stovi ant žemės su silfonais, kurie neužpildyti suslėgtu oru. Tai gali sugadinti oro pagalvę, kuri nustoja dirbti per labai trumpą laiką.

Teisinga:

Niekada nenuleiskite nuo keltuvo transporto priemonės, kurios oro pagalvėje nėra slėgio. Vadovaukitės gamintojo instrukcijomis ir visada naudokite diagnostikos įrankį, oro išleidimui arba užpildymui oro pagalvėse bei norėdami pašalinti išsaugotus klaidų kodus.

5. Pakabos „įtampa“

Jeigu po pakabos nusileidimo arba pakėlimo elementai neatsilaisvins, gali būti, kad yra pernelyg „įtempta“ pakaba. Tai trukdo automobilio važiavimo kokybei, taip pat greičiau susidėvi pakabos elementai ir guminės-metalinės jungtys.

Teisinga:

Po transporto priemonės pakabos pakėlimo arba nuleidimo visi elementai turi būti pastatyti teisingu darbo kampu, tai yra pakabos aukštyje. Norėdami tai padaryti, atsukite visas metalo-gumines pakabos jungtis, perstumkite automobilį, o paskui naujoje padėtyje, ant keltuvo priveržkite visus pakabos komponentus iki rekomenduojamo sukimo momento.

6. Nepilnas patikrinimas / Ne visų pakabos elementų keitimas

Būtino patikrinimo ar dalių keitimo metu dažnai kai kurie pakabos elementai pvz.: spyruoklės, tvirtinimo guoliai, buferiai, amortizatorių apsauga, pakabos valdymo elektronika, kompresoriai ir t.t yra netikrinami.

Teisinga:

Jei reikia, patikrinkite ir pakeiskite visus komponentus. Transporto priemonėse su pneumatine pakaba turi būti papildomai patikrintas kompresorius su relėmis ir suspausto oro linijomis.

7. Netinkamai sureguliuotas spyruoklės lizdo aukštis srieginėje pakaboje

Neteisingai sureguliuotas pakabos spyruoklės lizdo aukštis, kai spyruoklė neturi reikalingo įtempimo. Pakabos sistemose su spyruoklėmis, lizdas sumontuotas šalia amortizatoriaus, jis gali susikreivinti arba net iškristi. Amortizatorius yra „pribaigiamas“, greit sugenda, o jo slopinimo kelias yra nepakankamas (tai pasitvirtina atliekant periodišką transporto priemonės techninę apžiūrą). Jei spyruoklės lizdas yra per aukštai, amortizatorius turi per trumpą slopinimo kelią.  Netinkamai sureguliuotas spyruoklės lizdo aukštis trukdo tinkamai vairuoti automobilį.

Teisinga:

Esant srieginei pavarai, spyruoklės lizdo aukštį galima keisti tik ribotai. Atitinkamus duomenis galima rasti sertifikate ir reikia griežtai jų laikytis.

8. Netinkamas montavimo elementų sumontavimas

Labai dažnai montavimo elementai yra  netinkamai sumontuoti (pvz.: spyruoklių lizdai, įvorės ir t.t.). Jei, pavyzdžiui, nėra amortizatoriaus viršutinės atraminės poveržlės, galima pakenkti transporto priemonės pakabai arba kėbului.

Teisinga:

Su amortizatoriumi dažnai naudojami keli tvirtinimo elementai. Jie turėtų būti teisingai sumontuoti, kad amortizatorius veiktų tinkamai.

9. Neteisingas dalių parinkimas

Kartais pasirinktos ir užsakytos dalys netinka remontuojamam automobiliui. Verta prisiminti, kad ne kiekvienas „Golf“ modelis yra toks pats, kaip jo kitas egzempliorius ir ne kiekvienas „Mercedes“ yra identiškas tam, kuris stovi šalia.

Teisinga:

Atsarginių dalių reikia ieškoti kataloguose arba platintojų užsakymų priėmimo sistemose. Teisingas pasirinkimas yra lemiamas. Atkreipkite dėmesį į variklį, pakabos tipą, opcijas ir kitus svarbius dalykus. „BILSTEIN“ internetiniame kataloge pateikti patarimai, padėsiantys pasirinkti tinkamas detales. Be to, prieš surenkant, visada palyginkite pakeistą dalį su nauja.

10. Pakabos geometrijos stoka

Pakeitus pakabos elementus, visada reikia patikrinti ir pakabos geometriją. Neteisinga pakabos geometrija lemia suprastėjusį automobilio vairavimą ir pernelyg didelę apkrovą patiems pakabos elementams.

Teisinga:

Jei pakeičiate bet kurią pakabos dalį, patikrinkite pakabos geometriją tinkamu įtaisu arba įrankiu.

Patarimų versija PDF formatu su vaizdinėmis priemonėmis

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!