Maksimalus slėgio sumažinimas turėtų būti kiekvienos oro kondicionavimo sistemos apžiūros dalis. Deja, daugelis mechanikų bando sutrumpinti laiką, kurį automobilis praleidžia dirbtuvėse. Tačiau, tai visiškai nepadeda jų klientams. Netgi atvirkščiai.
Atsižvelgiant į tai, kaip per pastaruosius 10 metų automobilių parkas pasikeitė, oro kondicionavimo paslauga turėtų tapti privaloma dirbtuvių paslauga. Šiandien trys ketvirtadaliai automobilių turi įrengtus oro kondicionierius, o naujesnių automobilių net 95 % turi oro kondicionierius. Automobilio savininkas neturi didelio noro važinėti iš vieno specialisto pas kitą, jis nori, kad dirbtuvėse, kuriose jis reguliariai lankosi, būtų atliekama ir oro kondicionieriaus patikra. Laimei, yra automatinių oro kondicionierių patikrinimo stočių, kurios palengvina mechanikų darbą. Bėda ta, kad ne visi naudojasi šiomis stotimis. Tai geriausiai matoma iš oro kondicionavimo sistemos vakuumo atsisakymo pavyzdžio.
Mechanikus persekioja klaidinga prielaida, jog vakuumo sukūrimas padeda patikrinti sistemos sandarumą. Jei klientas atvažiavo su veikiančia oro kondicionavimo sistema, tai reiškia, kad sistema yra sandari ir jos sąskaita galima sutrumpinti apžiūros laiką pusvalandžiu, o tuo tarpu aptarnauti daugiau klientų.
– Deja, tokio svarbaus proceso etapo praleidimas lemia greitesnį oro kondicionavimo sistemos susidėvėjimą ir galbūt rimtą gedimą, -įspėja Marta Rybarczyk iš „Valeo“.
Atsikratykite drėgmės
Pagrindinė vakuumo užduotis – iš sistemos pašalinti drėgmę. Kadangi sistemoje cirkuliuojančio aušalo ir alyvos mišinio higroskopiškumas yra didelis, sistema turėtų būti džiovinama ištisus metus. Drėgmė yra labai pavojinga sistemos funkcionavimui. Susijungus drėgmei su alyva ir aušalu, susidaro rūgštys, kurios sunaikina atskirus elementus iš vidaus. Trumpai tariant, ji sukelia koroziją. Be to, vanduo dideliais kiekiais gali užšalti, susidaryti ledo kristalai, kurie trikdo aušalo tekėjimą ir apsunkina kompresoriaus darbą.
Kaip veikia sausinimas?
Nesigilinant daug į fiziką, reikėtų paminėti, kad vanduo, esant normaliam atmosferos slėgiui (apie 1000 hPa), užverda prie 100°C temperatūros. Tačiau, jei mes sumažinsime slėgį iki 23 hPa (tai padaro oro kondicionavimo sistema), vanduo pradeda virti jau prie 20°C! Kambario temperatūros pilnai pakanka vandens išgarinimui iš sistemos, jei tai yra tokia aplinkos temperatūra. Atliekant šią operaciją esant žemesnei temperatūrai (nuo 5-12°C), ne tik nebus užtikrintas tinkamas džiovinimas, bet ir kils problemų su aušalo pratekėjimu iš darbinio cilindro talpos į automobilio oro kondicionavimo sistemą. Tai yra aušinimo skysčio slėgio sumažinimas oro kondicionavimo cilindro talpoje, taip sumažinamas slėgio skirtumas tarp cilindro ir sistemos, dėl to sunku tinkamai užpildyti. Automobilio oro kondicionavimo sistema neįsiurbia tinkamo aušalo kiekio, nes abejose pusėse slėgis išsilygina greičiau dėl nepakankamo skirtumo. Ši problema gali būti išspręsta įrengus oro kondicionierių aptarnavimo stotyje specialų šildytuvą, kad pašildytų darbo cilindrą, kuris užtikrins slėgį viduje. Šį būdą naudoja kai kurie gamintojai.
„Valeo ClimFill Easy“, „Pro“ ir „ Pro HFO“ stotyse bako su aušalu šildymo juosta pakeitė sistemą, palaikančią nuolatinį aukštą slėgį. Be to, stotyse yra papildomas naujas vakuuminis siurblys, kuris yra daug efektyvesnis. Šiuo metu nominalus našumas yra 50 l/min.
Kodėl atsisakyta šildytuvo?
– „Valeo“ inžinieriai, atsižvelgdami į temperatūros ir slėgio fizikos dėsnius, padarė prielaidą, kad tinkamai tvarkant sistemą visa procedūra turi būti atliekama tinkamoje temperatūroje. Jei taip, nereikia naudoti šildytuvo, nes kambario temperatūra darbo cilindre užtikrina tinkamą slėgį. Tačiau, jei vis dar yra neišsamus užpildymas, tuomet numatyta speciali procedūra, leidžianti pasiimti trūkstamą aušalo kiekį, aprašytą stoties naudojimo instrukcijoje, – aiškina Marta Rybarczyk.
Negailėk tam laiko
Taip pat labai svarbu sukurti vakuumą sistemoje. Priklausomai nuo gamintojo, oro kondicionavimo sistemose yra vienas arba du aptarnavimo lizdai. Dviejuose paslaugų lizduose vakuumo generavimo laikas turi būti ne trumpesnis kaip 20 min. transporto priemonėse, kurios turi vieną lizdą ne trumpiau kaip 30-40 min. Be to, automobiliams su vienu lizdu, po oro kondicionavimo sistemos užpildymo negalima judėti mažiausiai 10-15 minučių. Deja, daugelis servisų nenaudoja šių rekomendacijų, kad pagreitintų paslaugas ir tai gali sukelti kompresoriaus gedimą.
Komentarai