Oro kondicionavimo sistemos jungimas pasibaigus sezonui užtikrins kompresoriaus ilgaamžiškumą. Tačiau, daugelis žmonių yra susirūpinę dėl nuolatinės sistemos naudojimo kainos.
Visuotinai yra pripažinta, kad oro kondicionierius naudojamas tik vasarą, siekiant atvėsinti orą automobilyje. Tačiau, tinkamai naudojant, jis labai gali gerinti saugumą keliuose, ypač šlapiomis rudens ir žiemos dienomis. Tuomet oro kondicionavimo paskirtis yra šildymas, o visų pirma, automobilio vidaus bei svarbiausių saugos elementų džiovinimas, pvz.: langų džiovinimas.
Kaip tai veikia?
Priešingai nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, visos sistemos principas nėra sudėtingas. Oro kondicionierius yra uždara sistema, susidedanti iš kelių elementų ir standžių bei lanksčiųjų kanalų. Visuma suskirstyta į dvi dalis: aukštą ir žemą slėgį. Sistema užpildyta aušinimo skysčiu (šiuo metu populiariausia substancija yra R-134a, gamintojai lėtai pakeitė aplinkai mažiau kenksminga HFO-1234yf). Aušinimo skysčio suspaudimas ir išplėtimas leidžia sumažinti oro kondicionavimo sistemoje tekančio oro temperatūrą ir tuo pačiu metu pašalinti drėgmę. Dėl to oro kondicionierius, įjungtas šaltą dieną, iš karto pašalina aprasojimą nuo automobilio langų.
Oro kondicionavimo kompresoriaus tepimas
Aušintuve ištirpinama speciali alyva, kurios užduotis yra sutepti oro kondicionavimo kompresorių. Oro kondicionavimo kompresorius dažniausiai varomas pavaros diržu, išimtis yra hibridiniai varikliai, kuriuose naudojami elektriniai kompresoriai (kartu su specialiais dielektriniais tepalais).
Kas atsitinka, kai vairuotojas paspaudžia mygtuką su snaigės piktograma? Išjungus oro kondicionavimo sistemą, kompresorius nustoja suktis. Šiandien elektroniniu būdu valdomas slėgio vožtuvas vis dažniau naudojamas – kompresorius visada sukasi, bet tik kai įjungiama oro kondicionavimo sistema, aušinimo skystis siurbiamas esant slėgiui.
– „Problema ta, kad alyva yra ištirpinama aušinimo skystyje, todėl važinėjant keletą mėnesių, esant įjungtam oro kondicionieriui, lemia greitesnį kompresoriaus susidėvėjimą“, – aiškina Constantin Iordache iš „Valeo“.
Sistemos ilgaamžiškumo požiūriu, oro kondicionierius visada turi būti įjungtas. O kaip yra su degalų vartojimu?
– „Oro kondicionavimo sistemų gamintojai nuolatos dirba, siekdami užtikrinti, kad kompresoriai kuo mažiau apsunkintų variklį. Tuo pat metu padidėja variklių, sumontuotų automobiliuose, galia, o santykinai oro kondicionavimo kompresorius vis mažiau ir mažiau apsunkinamas. Oro kondicionierius degalų sunaudojimą didina viena dešimtąja litro 100 km“, – aiškina Constantin Iordache. – „Taigi, sudėvėtas kompresorius reikalauja daug daugiau išlaidų negu naujas kompresorius ir jo surinkimas. Jei oro kondicionavimo sistemoje yra metalo drožlės iš sudėvėto kompresoriaus, taip pat būtina pakeisti ir kondensatorių, nes nėra veiksmingo metodo, leidžiančio išplauti drožles iš lygiagrečių vamzdžių“, – perspėja Constantin Iordache.
Komentarai