Kompresorius yra oro kondicionavimo sistemos širdis, reikalaujanti ypatingos priežiūros. Žemiau pateikiamas trumpas ir paprastas būdas greitai patikrinti oro kondicionierių.
Atrodo, kad oro kondicionierius naudojamas tik karštomis dienomis. Tai tik iliuzija, kadangi automatinės klimato kontrolės sistemos naudojamos visus metus, nes jos yra skirtos palaikyti tinkamą drėgmę automobilio viduje. Priekinio stiklo atitirpinimas, rasojimo šalinimas – taip pat yra oro kondicionierius darbas. Todėl šiuolaikinės automatinės klimato kontrolės sistemos yra darbingos ištisus metus.
Naudodamiesi dirbtuvių lempute patikrinkite bendrą kompresoriaus būklę – ar jis nėra mechaniškai pažeistas, kokia yra jungčių su lanksčiomis žarnelėmis būklė ir kaip atrodo etiketės ant kondicionieriaus. Jei jos „susiburbuliavusios”, yra tamsiai rudos spalvos, tai reiškia, kad kompresorius tikriausiai buvo perkaitęs.
Patikrinkite kompresoriaus tvirtinimą prie variklio (ar tvirtinimo įvorės nėra susidėvėjusios ir ar tvirtinimas yra saugus) bei jo sandarumą. Visose vietose, kur pastebime tepaluotas, blizgančias, juodas, nešvarias dėmes, dažniausiai galime įtarti tepalo nutekėjimą iš oro kondicionieriaus. Kompresorių sandarumas dažniausiai pažeidžiamas ant veleno, žarnelių jungtyse ir kompresoriaus korpuso jungčių vietose.
Patikrinkite kompresoriaus apsauginį vožtuvą, kuris esant dideliam slėgiui apsaugo oro kondicionavimo sistemą nuo plyšimo (pažeidimo). Kai kurie kompresoriai turi apsauginius vožtuvus su aliuminio folija, kuri, vožtuvui pradėjus veikti, iškart plyšta. Jei vožtuvas nėra apsaugotas aliuminio folijos, tai, kad jis bus naudojamas, sužinosime pamatę juodus alyvos teršalus (alyva su freonu išteka iš kompresoriaus).
Jei kompresorius dirba jau keletą metų, verta patikrinti elektromagnetinę sankabą. Pirmiausia patikrinkite ritės apvijų varžą ir palyginkite su kompresoriaus gamintojo duomenimis. Taip pat reikia patikrinti elektromagnetinės ritės sujungimo su elektros instaliacija būklę, ir pažiūrėti, ar jungties blokai yra sandarūs, ir ar elektriniai gnybtai nėra užteršti. Jei prie kompresoriaus pritvirtintas masės laidas, patikrinkite, ar tvirtinimo varžtas nėra surūdijęs arba atsilaisvinęs. Verta patikrinti, ar nepažeista elektros laidų izoliacija.
Reikėtų patikrinti ir oro tarpą, nes jis atlieka labai svarbią funkciją. Jo tinkamas nustatymas užtikrina, tinkamą kompresorius veikimą. Jei tarpas yra per didelis, įsijungus kompresoriui, sankabos mova ima slysti sankabos skriemuliu, sukeldama aukštą temperatūrą, dėl kurios gali sugesti sankabos ritė ir (arba) išsilydyti kompresoriaus veleno sandariklis ir tokiu būdu sugadinti visą oro kondicionavimo sistemą. Kai tarpas yra per mažas ir neveikia kompresorius, sankabos mova ir skriemulys gali pradėti trintis vienas į kitą.
Dažniausi kompresorių gedimai:
Neteisingai atlikti remonto darbai:
- Netinkamai išskalauta arba visai neišskalauta sistema.
- Per daug tepalų arba netinkami tepalai.
- Netinkami oro kondicionavimo sistemos priedai.
- Sistemos komponentai nebuvo gerai išdžiūvę, kai sistema buvo plaunama.
- Netinkamas naujo kompresoriaus montavimas.
- Per daug UV dažiklio arba jis neatitinka SAE.
- Nepakankamas freono kiekis (freonas perneša alyvą, mažas jo kiekis reiškia, kad ir pernešamos alyvos kiekis bus mažas).
Komentarai