Turbūt mūsų margame krašte nėra mechaniko, kuris savo kelyje nebūtų sutikęs specifinio kliento. Jį pamačius, širdis plaka greičiau, o pilve kažkas vyksta. Ir nors klientas gali būti ilgakojė šviesiaplaukė, bet tas jausmas pilve ir pagreitėjęs širdies ritmas nėra susiję su artėjančiu pavasariu ar hormonais. Dažnai specifinis klientas mechanikui sukelia nemalonią emocinę būseną.
Nors atrodytų kiekvienas žmogus yra skirtingas, daugelį mūsų bruožų galima priskirti kokiai nors schemai. Toms pačioms schemoms priklauso ir dirbtuvių klientas, nes klientas irgi žmogus. Ir remonto mechanikams nesvarbu ar automobilį taisyti atvaro gražus, bjaurus, storas ar plonas žmogus. Neturi reikšmės ar jo automobilis vertas 5, 10 ar 500 tūkstančių, nesvarbu, kokios lyties jis yra. Visus galima priskirti kokiai nors vienai ar kitai kategorijai.
Specialistas
Labiausiai paplitęs tipas vadinamas specialistas – visažinis. Ši rūšis charakterizuojama neįtikėtinomis žiniomis, įgytomis neakivaizdiniuose, nežinomuose kursuose. Patirtis įgyjama pačių internautų autorizuotuose interneto forumuose. Specializuoti mokslai, gauti šiuo būdu, paskatina klientą duoti mechanikui išsamius nurodymus ir patarimus. Vadovaudamasis visa žinančio vadovo misija, specialistas-visažinis, dažnai pradeda mokyti. Kadangi žino viską, tai po ilgų valandų praleistų kartu su juo dirbtuvėse norisi jį cituoti kaip klasiką.
Dažnai visažinio dominuojančiu porūšiu yra atsarginių dalių klientas – dileris. Toks tipas, kaip aukštos klasės specialistas, jau pirmojo vizito metu į dirbtuves atneša savo dalis. Išskaitęs internetiniame forume, ką reiškia bildesys ir todėl jis žino. Kita rūšis, paplitusi mūsų geografinėse platumose tai klientas – taupyklė. Tokie tipai, atvažiavę į dirbtuves, dar prieš pasisveikinant, klausia kiek tai kainuos. Šios rūšies charakteringas bruožas – pateiktos senos dalys, sumedžiotos „šrotuose” arba internetiniame aukcione. Taupaus kliento atmaina yra amžinas pardavėjas. Norą pigiau susiremontuoti paremia teigdamas, jog nori automobilį parduoti ir nedarys niekam dovanos investuodamas į dalis. Dažniausiai klientas – pardavėjas jaučia sentimentus automobiliui ir transporto priemonės pardavimas užtrunka kelis mėnesius arba net kelis metus.
Taip pat randamas klientas – informatikas. Šis žanras išsiskiria tikėjimu į skaitmeninį kiekvienos problemos sprendimą. Šiuolaikiniai automobiliai kompiuterizuoti ir turi daugybę elektronikos sistemų, todėl visada reikėtų prisijungti prie kompiuterio.
Sūnus paklydėlis
Dažnai pasitaiko klientas – sūnus paklydėlis. Klasikinis šios rūšies atstovo elgesys tai – maištas, kai mechanikas suabejoja jo pateikta diagnoze. Klientas pasiima automobilį ir išsiruošia ieškoti kito mechaniko. Dažnai pasitaiko, kad randa dirbtuves, kur suremontuoja automobilį pagal jo pageidavimus. Tačiau mūsų herojus, sietinas su prototipu iš Šv. Luko Evangelijos, po tam tikro laiko grįžta su ta pačia problema, prisipažįsta klydęs ir prašo suremontuoti automobilį.
Dar vienos rūšies atstovas yra klientas – Adomas (nesusilaikantis nuo uždrausto vaisiaus). Šių asmenų populiacija mūsuose gana didelė. Būdingas elgesys – patys remontuoja automobilius. Bet galų gale atvažiuoja į dirbtuves ir prašo užbaigti remontą.
Retesnis variantas yra klientas – paskola. Būdamas netoli automobilių dirbtuvių, į kurias ateina su tuo pačiu klausimu: „gal galite paskolinti įrankį?”.
Panašus asmenų porūšis yra klientas – „aš tik norėjau paklausti“. Jų būdingas bruožas yra vizitas į dirbtuves tik paklausinėti apie automobilio gedimus. Po ilgo ir varginančio pokalbio, toks klientas turi galų gale apsispręsti, ką daryti. Dažniausiai jis važiuoja į savo garažą ir pats bando suremontuoti automobilį, kurio gedimus pasakė mechanikas.
Magas Houdini
Rečiau sutinkamas klientas – Houdini. Šio tipo asmenys yra linkę išnykti po automobilio remonto. Jie nesirodo kelias dienas, kelias savaites, ar net kelis mėnesius. Įdomu tai, kad jų telefonas amžinai ne ryšio zonoje arba jis negali atsiliepti. Žinoma, kad vietoje kliento – Houdini atsiimti automobilio atvyksta kitas asmuo, automobilio savininkas policijos draugijoje.
Rūšis klientas – nekantruolis turi tendenciją skambinėti savo mechanikui net kelis kartus per dieną. Kiekvieno pokalbio metu klausia, kada bus galima atsiimti automobilį. Jo nuomone, tai neprieštarauja tam, kas buvo sutarta prieš atiduodant automobilį remontui. Tada jis teigė, kad „stovėjo visą žiemą ir nieko neatsitiks, jei pastovės dar savaitę”.
Tikriausiai galėtume išskirti dar kelis tipus, pasitaikančius mūsuose. Bet visos paminėtos ir nepaminėtos grupės turi vieną savybę. Visi yra žmonės ir žmogiškas požiūris į santykius gali daryti stebuklus, apsaugoti nuo nereikalingų emocijų tiek juos pačius, tiek ir mechanikus. Todėl sutikus tokios rūšies atstovą, reikia giliai įkvėpti ir bendrauti išlaikant tam tikrą atstumą bei pasitelkiant sveiko humoro dozę.
Komentarai