Automobilis Audi A3, varomas 1.8T (ARZ) varikliu, yra labai populiarus. Populiarumo priežastis yra klasikinis hečbekas, užtikrinantis šiuolaikiškus sprendimus su 150 AJ varikliu 1.8T, tampančiu tikru draugu kelyje bei ekonomiškai naudojančiu kurą.
Pavaros velenas minėtame variklyje yra varomas paskirstymo dirželiu, kurį neteisingai montuojant (keičiant) galima padaryti reikšmingas klaidas. Siekiant, kad montavimas įvyktų be problemų, ContiTech Power Transmission Group ekspertai pateikė detalią instrukciją, kurioje žingsnis po žingsnio paaiškinama, kaip teisingai reikia atlikti dirželio keitimo darbus. Gamintojas rekomenduoja kas 180 000 km arba kas 5 metus keisti paskirstymo dirželį.
Dirželio keitimas trunka 2,2 val.
Patarimas: trapecinis diržas turi būti keičiamas tuo pat metu kaip ir paskirstymo diržas. Trapecinis diržas turi tokį patį keitimo laikotarpį kaip ir paskirstymo diržas. Trapecinį diržą būtina pakeisti tam, kad būtų išvengta nepageidaujamų gedimų ar incidentų.
Teisingas montavimas reikalauja specialių įrankių:
Blokuojantis kaištis (T40011)
Įtempėjo blokavimo varžtas (T10092)
Sija variklio pakabinimui (10-222A)
Pasiruošimo darbai:
Identifikuoti transporto priemonę pagal variklio kodą.
Atjungti automobilio akumuliatorių.
Nesukti alkūninio veleno arba paskirstymo velenėlio, kai paskirstymo diržas nuimtas.
Variklį sukti įprasta kryptimi (į dešinę)
Pasukti variklį TIK alkūninio veleno skriemulio pagalba, o ne kitais dantračiais.
Atkreipti dėmesį į visus veržimo momentus.
Pakelti automobilį, paremti variklį arba sumontuoti siją, variklio pakėlimui taip, kad atsipalaiduotų variklio pagalvė.
Nuardyti (demontuoti): variklio gaubtą, vairo stiprintuvo skysčio rezervuarą (neatjungti laidų) diržų sistemą ir diržo įtempiklį, aušinimo skysčio rezervuarą (žarnelių neatjungti), viršutinį, vidurinį ir apatinį paskirstymo dirželio gaubtą, atjungti kuro žarneles, ištraukti kištuką iš Hallo daviklio, žarną tarp pučiamo oro vamzdžio ir oro aušintuvo, apatinę variklio apsaugą, alkūninio veleno skriemulį ir priekinę variklio pagalvę, variklį paremti arba sumontuoti siją, variklio pakabinimui.
Demontažas:
- Nustatyti nuorodos žymes į cilindro GMP 1 padėtį.
- Žymėjimas (įpjova) ant paskirstymo veleno turi sutapti su žymėjimu (įpjova) ant galinio paskirstymo veleno dangtelio. (1 pav.)
1pav.
- Patikrinti žymėjimą (įpjovą) ant alkūninio veleno. Norint tai atlikti, reikia išimti guminį kaištį iš reduktoriaus korpuso, esantį pavarų dėžėje. (2,3,4 pav.)
2pav.
3pav.
4pav.
Žymėjimas (įpjova) ant smagračio turi sutapti su žymėjimu (griova) angoje. (5 pav.)
5 pav.
- Įsukti įtempimo skriemulio blokavimo varžtą (T10092 ) į hidraulinę sklendę ir pamažu susilpninti paskirstymo dirželio/tempiklio tempimą sukant įtempimo skriemulio blokavimo varžtą. (T10092) (6,7,8a,9 pav.)
6pav.
7 pav.
8a pav.
9 pav.
Iki to momento, kol bus galima įdėti blokuojantį kaištį (T40011) į mažą hidraulinės sklendės angą (8b,9 pav.).
8b pav.
9 pav.
- Demontuoti paskirstymo dirželį (10 pav.)
10 pav.
Montavimas :
- Įsukti įtempimo volelio varžtą (T10092) į naują hidraulinę sklendę (11 pav.).
11 pav.
- Uždėti naują įtempimo skriemulį (27 Nm), naują hidraulinę sklendę (15Nm) ir prisukti įtempimo skriemulio tvirtinimo varžtą (T10092) taip, kad blokuojantį kaištį vėliau galima būtų lengvai nuimti nuo naujos hidraulinės sklendės (12 pav.)
12 pav.
Negalima ištraukti kaiščio iki tol, kol paskirstymo dirželis ir įtempimo skriemulys nebus teisingai sumontuoti. Hidraulinė sklendė gali būti paleista tik su įtempimo skriemulio pastatymo varžto pagalba. Suspaudimas replėmis gali sugadinti hidraulinę sklendę.
- Sumontuoti paskirstymo dirželį ant alkūninio veleno krumpliaračio pagal laikrodžio rodyklę. Įsitikinti, kad paskirstymo dirželis nepažeistas montavimo metu. Paskirstymo dirželis turi būti įtemptas tarp smagračių.
- Įtempti paskirstymo dirželį per blokavimo kaiščio angą iš hidraulinės sklendės ir demontuoti volelio įtempimo varžtą (T10092). Tempimas yra reguliuojamas per hidraulinę sklendę. Nėra jokių žymėjimų ant skriemulio įtempiklio.
- Pasukti variklį du kartus variklio darbo kryptimi. Pastatyti variklį į „rimties tašką“ (VRT).
- Prisukti alkūninio veleno skriemulį M8 8.8 – 10Nm + 90˚, M8 10.9 – 40Nm.
- Sumontuoti likusias dalis.
- Sumontuoti viršutinę ir apatinę paskirstymo diržo apsaugas (10Nm) – naudoti fiksavimo klijus. Sumontuoti trapecinį diržą ir jo skriemulius bei įtempėjus (23Nm). Sumontuoti variklio tvirtinimo varžtus prijungti Holo daviklį.
- Užrašyti paskirstymo dirželio ContiTech pakeitimo datą ant etiketės (13 pav.) ir ją patalpinti variklio skyriuje.
Užvesti variklį arba pabandyti važiuoti.
Komentarai