Kas antra motociklo avarija Vokietijoje baigiasi mirtimi. Kai motociklas yra pasviręs ir netikėtai užkliūna, net patyrę vairuotojai neišvengia rimtų problemų. Ratas gali paslysti, o vairuotojas prarasti motociklo kontrolę. Stabilumo kontrolė motociklams (MSC) padeda vairuotojui neprarasti motociklo kontrolės posūkiuose.
Kai vairuotojas per daug įsibėgėja arba stabdo, kad galima būtų saugiai valdyti motociklą MSC sistema sumažina stabdžių slėgį arba variklio galią.Ši sistema rinkoje debiutavo 2013 m. pabaigoje motocikluose „KTM 1190 Adventure“ ir „1190 Adventure R“.
Tyrimų specialistai papildė ABS modulį papildomais davikliais, kurie matuoja motociklo šoninį pasvyrimą 100 kartų per sekundę. Tai leidžia greitai sureguliuoti stabdžių slėgį, stabdžių jėgos paskirstymą ir variklio sukimo momentą.
– „Mes norime išgelbėti tūkstančius gyvybių“ – teigia Fevzi Yildirim, darbo ties MSC sistema vadovas. Vienas jo bendraklasių mirė būdamas 16 m. motociklų avarijoje. Jam šis įvykis tebėra pagrindinis veiksnys, kuris skatina dirbti ties MSC sistema.
Remiantis moduline konstrukcija „Bosch“ siūlo keletą konfiguracijos – variantų nuo bazinio modelio, skirto standartiniams motociklams iki ABS modulio su daugeliu papildomų funkcijų. „Bosch“ galvodamas apie nebrangius motociklus arba motorolerius, kurie ypač paplitę Azijoje, gamina ABS modulius, skirtus tik priekiniam ratui, taip vadinamą „Front-ABS“ sistemą. Šis vieno rato ABS modulis kontroliuoja tik priekinio rato darbą, kadangi Azijoje daug motorolerių ar motociklų turi hidraulinį stabdį tik priekiniame rate. Ši sistema skirta saugoti gyvybes. Vien Indijoje avarijose susijusiose su motociklais ar motoroleriais kasmet žūsta 40000 žmonių.
Komentarai