Patikimo variklio aušinimo būtinybė

9 spalio 2025, 7:00

Kiekvienai transporto priemonei su degimo varikliu, įskaitant hibridines transporto priemones, reikalingas efektyvus variklio šilumos valdymas ne tik tam, kad būtų išvengta perkaitimo, bet ir tam, kad būtų kuo greičiau pasiekta reikiama temperatūra ir palaikomas optimalus jos lygis.

Vykstant degimo procesui susidaro itin aukštos temperatūros, todėl variklio bloką ir įrangą paveikia didelis terminis įtempis. Be to, degimo sistemoms su turbokompresoriumi taip pat reikalingas pakankamas oro aušinimas, kad būtų pasiektas tinkamas įkrovimo našumas, o mechaninėms pavarų dėžėms ir galios perdavimo agregatams reikalingas aktyvus šilumos valdymas, siekiant užtikrinti, kad kiekvienas komponentas veiktų savo projektinėje temperatūroje ir taip būtų pasiektas optimalus viso galios agregato veikimas.

Techniniai patarimai

Radiatoriai

Centrinė aušinimo sistemos dalis yra radiatorius, nes galiausiai tai yra komponentas, apsaugantis variklį nuo per didelio karščio ir užtikrinantis optimalų jo veikimą. Todėl tik tinkamos konstrukcijos ir aukščiausios kokybės pakaitinis gaminys gali efektyviai atlikti šį vaidmenį ilgą laiką.

Aušalo srauto sistemos nesandarumas ir jos užsikimšimas gali atsirasti dėl kelių priežasčių, tokių kaip netinkamas aušalas ir netinkamas arba pakartotinai naudojamas antifrizas ar vanduo iš čiaupo. Kitos priežastys gali būti sriegių pažeidimas dėl neatsargios techninės priežiūros ir netinkamas sistemos praplovimas po ankstesnės techninės priežiūros.

Dėl elektrolizės viršutinių plokščių viduje ar šalia jų bei vamzdžiuose susidaro balti milteliai, kurie yra elektrocheminių reakcijų, atsiradusių dėl elektros gedimų, rezultatas.

Dėl per didelio slėgio sistemoje radiatorius gali būti deformuotas arba sprogti, o per didelį slėgį gali sukelti ir toks paprastas dalykas kaip pažeistas radiatoriaus dangtelis.

Tarpiniai aušintuvai

Dėl blogai veikiančio tarpinio aušintuvo sumažėja variklio našumas ir gali būti padaryta rimta žala turbokompresoriui, kietųjų dalelių filtrams (DPF / FAP), o potencialiai ir visam varikliui.

Atkreipkite dėmesį į tarpinio aušintuvo gedimo ar nesandarumo ženklus, tokius kaip pastebimas variklio galios sumažėjimas, padidėjęs kuro suvartojimas ir nenatūralūs iš išmetimo sistemos sklindantys dūmai.

Tarpiniai aušintuvai visada turi būti pakeisti sugedus transporto priemonės turbokompresoriui ir kaskart, kai įmontuojamas naujas turbokompresorius, nes suanglėjusi alyva ir metalo drožlės iš pažeisto turbokompresorius gali užkimšti tarpinio aušintuvo kanalus ir sukelti naujai įmontuoto turbokompresoriaus gedimą.

Variklio aušinimo ventiliatoriai

Atsižvelgiant į naudojimą, aušinimo ventiliatorius gali būti įjungtas naudojant termostatinį jungiklį arba transporto priemonės variklio valdymo įrenginį.

Netinkamai veikiantis ventiliatorius neigiamai paveiks variklio aušinimo efektyvumą, dėl to variklis patirs per didelį terminį įtempį.

Kadangi ventiliatorius yra elektrinis prietaisas, jis dažnai sugenda dėl transporto priemonės elektros sistemos problemų, tokių kaip viršįtampis, prastas saugiklis, neveikiantis alternatorius ir termostatinio jungiklio gedimas.

Alyvos aušintuvas

Prastos kokybės arba užteršta alyva gali užkimšti plonus alyvos aušintuvo kanalus, apribodama jo srautą ir aušinimo efektyvumą.

Todėl užtikrinkite, kad alyva ir alyvos filtras būtų keičiami pagal transporto priemonės gamintojo techninės priežiūros grafiką.

Kadangi alyva sutepa, valo ir kondicionuoja sandariklius, ji yra labai svarbi tinkamam pavarų dėžės veikimui, todėl nesandarus arba neveikiantis alyvos aušintuvas yra viena iš dažniausių automatinės pavarų dėžės gedimo priežasčių. Nuotėkio atveju dėl alyvos trūkumo perkais ir išsijungs variklis.

Dėl didelės apkrovos, pavyzdžiui, aukštos temperatūros ir didelės ridos, gali gerokai sutrumpėti aušintuvo tarnavimo laikas.

Išsiplėtimo bakai

Užsikimšęs išsiplėtimo bakas gali sukelti nuotėkį arba net sprogimą aušinimo sistemoje, kadangi dėl per didelio slėgio yra apkraunamos ir pažeidžiamos jungtys, įrengimai bei komponentai.

Jei išsiplėtimo bakas yra nesandarus, variklis gali perkaisti dėl sumažėjusio aušalo lygio sistemoje.

Todėl, kol variklis neįkaitęs, atkreipkite dėmesį į aušalo lygį išsiplėtimo bake. Kai variklis pasiekia darbinę temperatūrą, lygis turi pakilti. Jei lygis nepakyla, sistema veikia netinkamai.

Elektriniai vandens siurbliai

Blogai veikiantis vandens siurblys neigiamai paveiks transporto priemonės aušinimo efektyvumą, dėl to variklis patirs per didelį terminį įtempį.

Vandens siurblio tarnavimo laikas greitai sutrumpės, jei bus naudojamas netinkamas antifrizas arba jei antifrizas bus keičiamas nereguliariai ar visai nekeičiamas. Užterštas antifrizas taip pat pažeis jautrias vandens siurblio dalis.

Siurblio keitimui skirtas laikas dažnai yra brangiausia remonto dalis. Todėl prieš pradėdami įsitikinkite, kad turite tvirtinimo detales.

„Nissens” – šiluminių sistemų ekspertai

„Nissens Automotive” yra šilumos valdymo ekspertai, turintys daugiau nei 100 metų patirtį projektuojant ir gaminant aukščiausios kokybės produktus, kurie kuriami pagal jų pačių kokybės standartus („Nissens Genuine Quality”), siekiant aprūpinti autoservisus patikimais atsarginiais komponentais.

Visapusiškas sprendimas

„Nissens” variklio aušinimo programa apima radiatorius, variklio aušinimo ventiliatorius, išsiplėtimo bakus, alyvos aušintuvus, vandens siurblius, ventiliatoriaus sankabas ir neseniai pristatytą aušalo jutiklių asortimentą.

Iš viso šie produktai turi daugiau nei 7 200 dalių numerių ir apima daugiau nei 30 000 originalios įrangos gamintojo nuorodų.

Norėdami sužinoti daugiau, apsilankykite https://nissens.com/radiator

Techniniai patarimai

https://support.nissens.com/en/search/radiator

„Nissens” elektroninių komponentų dalys

https://nissens.showpad.com/share/QiHvdFcF2JCWThy69kN8a

„Nissens” ekspertų vaizdo įrašas apie radiatoriaus keitimą

https://support.nissens.com/en/material/radiator-replacement-in-an-internal-combustion-engine-vehicle-video

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!