Europos automobilių transporto rinka šiandien susiduria su rimtu iššūkiu – autovežių prieinamumas nesiveja su augančia paklausa. Dinamiškas naujų transporto priemonių skaičiaus augimas, tiek gaminamų Europos Sąjungoje, tiek importuojamų iš Kinijos, sukelia vis didesnį specializuotų transporto agregatų poreikį. Tuo tarpu laukimo laikas naujų autovežių jau siekia trejus metus – ir viskas rodo, kad tai tik augančios problemos pradžia.
Paklausa auga greičiau nei gamyba
Europos rinkoje autovežių paklausa auga greičiau nei jų gamyba, ir daug kas rodo, kad šis neatitikimas artimiausiais metais tik didės. Jau dabar naujo transporto agregato gavimo tenka laukti net 36 mėnesius. Jų trūkumui įtakos turi keli veiksniai. Vienas iš jų – auganti naujų automobilių gamyba ES teritorijoje. Vis daugiau automobilių taip pat importuojama iš Kinijos į Europą. Eurostatas nurodo, kad per pastaruosius 5 metus Senajame žemyne lengvųjų automobilių skaičius padidėjo 16 mln., pasiekdamas 256 mln. lygį. Jų skaičius padidėjo beveik visose ES šalyse.
Autovežių trūkumas Europoje
Automobilių pervežimo paslaugų paklausa glaudžiai susijusi su bendru transporto priemonių skaičiumi, kurių šiuo metu Europoje turime daugiau nei 250 mln. Susidomėjimo automobilių perveža mastą atskleidžia Eurostato duomenys, pagal kuriuos per vienus metus buvo pervežta daugiau nei 20 mln. automobilių.
Per pastaruosius kelerius metus didžiausias naujų automobilių skaičius užfiksuotas Vokietijoje (49 mln.), Italijoje (beveik 41 mln.) ir Prancūzijoje (daugiau nei 39 mln.).
„Europos automobilių rinka nuolat vystosi. Didelis automobilių parkas ir vis didesnis naujų automobilių skaičius tai tik patvirtina ir yra aiškus, geras signalas, kad autovežių poreikis tikriausiai nuosekliai augs. Jau dabar matome, kad paklausa žymiai viršija pasiūlą, todėl tai yra didžiulė galimybė mūsų prekės ženklui Luggi. Verta pridėti, kad ilgas tokių specializuotų agregatų laukimo laikas kyla dėl paties projekto sudėtingumo ir daugelio gamybos etapų bei testų, kol transporteris gali patekti į rinką. Be to, negalima pamiršti ir būtinybės pritaikyti tokią transporto priemonę prie teisinių normų, kurios gali skirtis priklausomai nuo konkretaus šalies, laiko, reikalingo homologacijai gauti, taip pat kitų iššūkių, su kuriais inžinieriai gali susidurti kelyje. Sunkumą kelia ir tinkamų automobilių komponentų trūkumas. Visa tai daro autovežio gamybą labai sudėtinga ir laiko reikalaujančia” – aiškina Patryk Steidten, Zabudowy365.pl viceprezidentas.
Automobilių transporto agregatų trūkumo priežastys
Autovežių rinkai būdingas ribotas šių transporto priemonių pasiūla, todėl prieš pasirašant naują sutartį ypač svarbu patikrinti užsakymo įvykdymo terminą. Skirtingai nei populiarių puspriekabių tipo tentinių ar šaldytuvų, kurių prieinamumas yra didelis, automobilių transporterių segmentui reikia užsakyti naujas transporto priemones su dideliu išankstiniu planavimu. Be to, kai kurie gamintojai sustabdė užsakymų priėmimą. Naujojo gamintojo, t.y. prekės ženklo Luggi, kuris neseniai debiutavo Šlonsko stadione Chožuve, atsiradimas rinkoje tikrai padidins modernių transporterių pasirinkimą ir prisidės prie rinkos trūkumų pašalinimo.
„Įmonės, užsiimančios tarptautiniu automobilių transportu, susiduria su daugeliu logistinių iššūkių. Pastaraisiais metais automobilių importas iš Kinijos į Europą žymiai padidėjo, o tai susiję su Vidurio karalystėje gaminamų automobilių populiarumo augimu. Padidėjusi transporto priemonių iš Rytų paklausa privedė prie jūrų uostų perkrovimo, o tai kartu su transporterių trūkumu ir vis labiau jaučiamu profesionalių vairuotojų trūkumu yra didelis iššūkis, susijęs su sklandžiu automobilių paskirstymu. Dėl šios priežasties modernaus ir talpos autoveži, tokio kaip Luggi, pasirinkimo galimybė gali teigiamai paveikti dabartinę situaciją. Žinoma, suvokiame, kad visiškai nepatenkinsime didžiulių rinkos poreikių, bet tam tikru mastu galime sumažinti ribotą šių specializuotų transporto priemonių prieinamumą” – komentuoja Adrian Janusiak, Zabudowy365.pl projektų vadovas.
Komentarai