Vandens užuolaida blokuoja įvažiavimą į tunelį

18 gegužės 2025, 10:02

Kelių tuneliai dažnai sutrumpina maršrutą, o kai kurie visiškai įgalina įveikti neprieinamas vietoves. Problema ta, kad net nedidelė avarija tunelyje kelia didelį pavojų, o situaciją dar labiau komplikuoja viduje sustabdytos transporto priemonės, kurios apsunkina tarnybų prieigą prie įvykio vietos. Kadangi tradiciniai įrenginiai, įspėjantys vairuotojus nevažiuoti į tunelį, veikia per mažu efektyvumu, Sidnėjuje buvo įdiegta inovatyvi sistema, kurią aprašome žemiau pateiktame straipsnyje.

Iš kur kilo naujų tunelių apsaugos metodų poreikis?

Rimta Sidnėjaus uosto tunelio problema yra jo aukštis. Vertikalus gabaritas yra tik 4,4 m, tuo tarpu Australijoje važinėja daug sunkvežimių, kurių aukštis 4,6 m ir didesnis. Norint įspėti jų vairuotojus, buvo naudojami kelio ženklai, šviesoforai arba klasikinės fizinės užtvaros. Šie sprendimai taip pat būdavo aktyvuojami tada, kai tunelyje įvykdavo su saugumu susijęs incidentas.

Tačiau praktiškai šiuos įspėjimus ignoravo labai daug vairuotojų, kurie įvažiuodavo į pavojingą zoną, dėl to tunelis akimirksniu užsikimšdavo. Ši problema taip pat palietė daugelį sunkvežimių vairuotojų, kurie nekreipė dėmesio į įspėjimus, kad jų transporto priemonės per aukštos. Dėl to Sidnėjaus uosto tunelyje vidutiniškai įvykdavo keli rimti incidentai per metus. Kiekvienas iš jų, be realaus pavojaus vairuotojams, taip pat sukeldavo didžiules remonto išlaidas ir eismo sutrikimus.

Kaip veikia vandens užuolaida Laservision Softstop?

Sukurti barjerą, kuris būtų tiek efektyvus, tiek saugus vairuotojams, yra sunki užduotis. Negalima nuleisti sklendės ar kitos fizinės pertvaros prie tunelio įvažiavimo, nes tai kelia pavojų susidurti su transporto priemonėmis, be to, tai apsunkina evakuaciją iš tunelio ir avarinių tarnybų įvažiavimą. Visi šie iššūkiai buvo išspręsti naudojant vandens užuolaidą su Laservision Softstop projektoriumi.

Naudojant automatinę purkštuvų sistemą prieš įvažiavimą sukuriama plona vandens užuolaida, ant kurios lazerinis projektorius projektuoja beveik 3 metrų skersmens stop ženklą. Sistema gali būti aktyvuota iš tunelio stebėjimo centro arba automatiškai. Ji yra susieta, be kita ko, su jutikliais, aptinkančiais artėjantį per aukštą sunkvežimį. Užuolaida įsijungia tinkamu momentu sustabdydama transporto priemones, įskaitant per aukštą sunkvežimį, prieš jam įvažiuojant į tunelį. Sistemos veikimas pavaizduotas žemiau pateiktame vaizdo įraše.

Kodėl vandens užuolaida yra efektyvesnė už tradicinius metodus?

Aprašytos vandens užuolaidos efektyvumas blokuojant įvažiavimą į Sidnėjaus uosto tunelį viršija 90%. Šis puikus rezultatas pasiektas dėl stimulo intensyvumo. Nors kelio ženklai ir šviesoforai šalikelėje gali būti ignoruojami, sunku nesustoti prieš didžiulį STOP ženklą, kabantį virš kelio.

Be to, vandens užuolaida nesugadins transporto priemonės, kuri ją įveikia, o tai leidžia tarnyboms įvažiuoti į užblokuotą tunelį. Ji taip pat leidžia problemų nesukeliančią evakuaciją (pėsčiomis ar transporto priemone). Užuolaidos aktyvavimas tinkamu momentu suteikia artėjantiems vairuotojams pakankamai laiko reaguoti ir saugiai sustabdyti automobilius. O tai leidžia, pavyzdžiui, apsukti per aukštą sunkvežimį, kartu išvengiant transporto priemonių spūsčių tunelyje.

 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!