ZF LIFETEC naujiena: aktyvioji kulno oro pagalvė apsaugo nuo rimtų pėdų traumų

4 kovo 2025, 11:36

ZF LIFETEC pristato revoliucinį keleivių saugos sprendimą – aktyviąją kulnų oro pagalvę. Ši naujoviška sistema sukurta siekiant padidinti priekinių sėdynių keleivių apsaugą nuo sužalojimų, ypač kai sėdynės atlenkiamos iki patogios padėties.

Nematoma problema, rimtos pasekmės

Susidūrimo bandymai parodė, kad keleivių kojos gali patirti nepalankią kinematiką, kai sėdynė nustumiama atgal. Tokiu atveju padidėja rimtų apatinių galūnių sužalojimų rizika, kurie, nors ir retai kelia pavojų gyvybei, gali sukelti ilgalaikius vairuotojo ir keleivio raumenų ir kaulų sistemos pažeidimus.

„Jei nėra kulno atramos taško, keliai negali būti veiksmingai įkišti į oro pagalvę, todėl sumažėja kelių pagalvės veiksmingumas,“ aiškina Haraldas Lutzas, ZF LIFETEC plėtros direktorius. „Tuomet kelio sąnariai negali būti palaikomi numatytoje padėtyje, todėl kojų judesiai tampa nekontroliuojami.“

Saugos sistemos papildymas

Kelio pagalvė papildo priekinę saugos sistemą, kurią sudaro saugos diržai ir priekinė oro pagalvė. Ji gali dar labiau pagerinti keleivių apsaugą, nes per kelius ir šlaunis perduoda dalį susidūrimo energijos į automobilį. Tačiau ji reikalauja, kad avarijos metu kojos būtų saugiai padėtos kojų erdvėje.

Įprastinėse sėdėjimo vietose transporto priemonės grindys yra pakankama atrama priekinių sėdynių keleivių kojoms. Tačiau ateityje, kai sėdynes bus galima pastumti toliau atgal ir nustatyti vadinamąsias patogias padėtis, tinkamas pėdų sąlyčio paviršius gali būti per toli.

Patogios padėties problemos sprendimas

„Active Heel Air Cushion“ padeda užtikrinti pakankamą kulnų atramos tašką net ir patogesnėse sėdynių padėtyse“, – priduria M. Lutzas. Sistemą galima naudoti tiek keleivio, tiek vairuotojo pusėje.

Vairuotojo pusėje „Active Heel Airbag“ galima naudoti ir komforto padėčiai. Tai reiškia, kad ateityje sistemą bus galima įjungti patogios padėties mygtuku arba stebint vairuotojo pusės interjerą vaizdo kamera, pavyzdžiui, vairuojant su pagalba. Aktyvioji kulnų oro pagalvė, uždengdama pedalus, avarijos atveju sukuria vienodą kulnų sąlyčio paviršių. Be to, taip sumažinama rizika susižeisti dėl pėdos pasisukimo atsitrenkus į briauną, pavyzdžiui, stabdžių pedalą.

Kompaktiška saugos technologija

Aktyviąją kulno oro pagalvę galima integruoti tiesiai į kojų erdvę, neužimant papildomos vietos. Susidūrimo atveju oro pagalvė išsipučia po transporto priemonės grindų danga, užtikrindama reikiamą kulno stabilumą. Šią sistemą galima pritaikyti beveik bet kuriam pasaulio transporto priemonės modeliui.

Aktyvioji kulnų oro pagalvė 2028 m. bus prieinama automobilių gamintojams, norintiems savo keleiviams pasiūlyti sėdynes su papildomomis komforto padėtimis. ZF LIFETEC yra šios technologijos ir daugelio kitų apatinių galūnių apsaugos sprendimų lyderė ir ateityje toliau nustatys pasyviosios saugos standartus.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!