SCR selektyvaus katalitinio redukavimo sistemoje esančio AdBlue kristalizavimasis gali reikšti brangiai kainuojančias problemas automobilio savininkui. SCR sistemos remontas gali kainuoti iki kelių tūkstančių zlotų, jei sugadinamas siurblys arba „AdBlue“ skysčio purkštuvas. Laimei, yra paprastas būdas užkirsti kelią „AdBlue“ užšalimui (tiksliau, kristalizacijai esant žemai temperatūrai). Tai „AdBlue“ skysčio priedas. Verta jį turėti dirbtuvėse ir rekomenduoti klientams.
AdBlue – tai specialus skystis (32,5 % fiksuotos koncentracijos vandeninis karbamido tirpalas), naudojamas automobiliuose su SCR sistemomis. Šios sistemos montuojamos dyzelinu varomuose lengvuosiuose automobiliuose, atitinkančiuose „Euro VI“ išmetamųjų teršalų standartą. Anksčiau SCR sistemos buvo naudojamos sunkvežimiuose. Dar anksčiau SCR sistemos buvo naudojamos pramonėje, iš kur jos buvo pritaikytos automobilių sektoriuje.
Kaip veikia SCR sistema? SCR sistemoje AdBlue skystis įpurškiamas į maišytuvą, kur skystis susimaišo su išmetamosiomis dujomis. Cheminės reakcijos suskaido NOX daleles (kenksmingiausias išmetamųjų dujų sudedamąsias dalis) į visiškai neutralų azotą ir deguonį.
AdBlue kristalizacija – AdBlue užšalimas. Ne kiekvienas vairuotojas apie tai žino.
Jei į mūsų dirbtuves atvyksta automobilis su SCR sistema, verta vairuotoją supažindinti su rizika, susijusia su AdBlue skysčio kristalizacija. Transporto priemonės bake ir garaže laikomas „AdBlue“ skystis yra jautrus dideliems šalčiams. Esant minus 11 laipsnių Celsijaus temperatūrai, skystis kristalizuojasi.
Jei transporto priemonės bake esantis „AdBlue“ skystis kristalizuojasi, gali būti pažeistas (plastikinis) siurblys, kuriuo „AdBlue“ tiekiamas į maišytuvą, linija tarp bako ir purkštuvo bei pats „AdBlue“ purkštuvas. Tokio įvykio pasekmės tragiškos, nes SCR remonto išlaidos gali viršyti kelis tūkstančius zlotų. Visai neseniai garsiai nuskambėjo „Stellantis Group“ automobilių gedimų banga, susijusi būtent su šia problema.
Panašiai ir „AdBlue“ skystis, laikomas butelyje (kanistre), automobilio bagažinėje ar garaže, veikiamas tokios žemos temperatūros, kristalizuojasi. Teoriškai supakuotą skystį galima atšildyti, tačiau daugeliu atvejų kristalizacijos procesas negrįžtamas ir kai kurie kristalai lieka.
Yra būdų, kaip apsisaugoti nuo AdBlue kristalizacijos
Pirmasis – laikyti automobilį šiltame garaže. Tačiau šis sprendimas ne visada įmanomas. Antrasis, efektyvesnis ir visiems įmanomas būdas – naudoti „AdBlue“ skysčio priedą, kad jis būtų apsaugotas nuo kristalizacijos. Priedą reikia dozuoti pagal gamintojo rekomendacijas. Jo galima įpilti į automobilio baką ir į šalčio veikiamą skystį kanistre ar butelyje.
AdBlue apsaugos nuo kristalizacijos priemonės – rinkos apžvalga
Stacionariose ir internetinėse parduotuvėse, be kitų, galima rasti šių AdBlue apsaugos priemonių:
- 3RG prekės ženklo „AdBlue“ priedas nuo kristalizacijos;
- „Forte“ išmetimo dujų kristalizacijos prevencijos priemonė;
- Tunap 987 SCR priedas;
- „Black Arrow“ prekės ženklo „AdBlue“ priedą;
- „Sistem Activ“, gamintojas „Pro Tec“;
- HP firmos AdBlue priedas;
- LIQUI MOLY AdBlue priedas;
- Total Clearnox;
- Xenum Polska“ Admax Pro ir Admax.
AdBlue priedai dirbtuvėse? Paklauskime eksperto.
– AdBlue skysčio užšalimas SCR sistemoje yra vienas iš blogiausių gedimų, galinčių nutikti vairuotojui. Sugedusio „AdBlue“ skysčio siurblio, linijos ir purkštuvo keitimo, taip pat visos sistemos valymo išlaidos yra labai didelės. Todėl vairuotojai turėtų nepamiršti naudoti „AdBlue“ priedus. Panašiai kaip ir dyzelino slopintuvus. –sako Wiktor Chojnacki, bendrovės XENUM POLSKA generalinis direktorius – Prieš žiemą ir per žiemą į autoservisus atvyksta daug automobilių. Jei mechanikas mato, kad konkrečiame automobilyje įrengta SCR selektyvaus katalitinio redukavimo sistema, jis turėtų informuoti vairuotoją apie tai, kaip jis gali apsaugoti transporto priemonę nuo žalos, kurią sukelia „AdBlue“ kristalizacija. Esu tikras, kad daugelis vairuotojų nežino apie šį pavojų. Tuo tarpu mechanikas galėtų išgelbėti vairuotoją nuo brangiai kainuojančio gedimo ir kartu uždirbti pinigų parduodamas produktą.
Ar AdBlue priedas apsaugo tik nuo kristalizacijos, ar turi ir kitų privalumų?
–Galimybė užkirsti kelią kristalų susidarymui yra vienas iš priedų, tokių kaip mūsų „Admax Pro“, naudojimo privalumų, – aiškina Wiktoras Chojnackis, – vien dėl to verta juos naudoti. Tačiau yra ir kitų. Geras priedas gerokai padidina SCR sistemos efektyvumą (geriau pašalinami azoto oksidai iš išmetamųjų dujų) ir apsaugo išmetimo sistemą nuo korozijos.
Į ką verta atsižvelgti naudojant tokio tipo preparatą?
– Geriausia priedą sumaišyti su „AdBlue“ skysčiu prieš pilant jį į baką. Taip pat verta laikytis priedo gamintojo rekomendacijų dėl dozavimo.
Komentarai