Vykstant technologijų plėtrai oro kondicionavimo sistema po truputį tampa pagrindiniu elektromobilių pavaros sistemos dalių aušinimo ir (arba) šildymo komponentu.
Kokia turi būti elektromobilio akumuliatoriaus darbinė temperatūra?
Įprastu atveju nominali akumuliatoriaus darbinė temperatūra apytiksliai yra 20 – 25 °C
Apatinė akumuliatoriaus darbinės temperatūros riba apytiksliai sudaro nuo -10 °C iki -5 °C
Viršutinė akumuliatoriaus darbinės temperatūros riba apytiksliai sudaro 40 – 45 °C
Kas nutinka naudojant akumuliatorių esant neoptimaliai temperatūrai?
Elektromobilių akumuliatoriai yra itin jautrūs temperatūros pokyčiams. Per aukšta arba per žema aplinkos temperatūra gali sukelti neigiamų pasekmių jų veikimui, taip pat gali neigiamai paveikti talpos rodiklius ar net vairavimo saugumą.
Esant itin žemai temperatūrai akumuliatoriaus talpa gali ženkliai sumažėti. Tuo tarpu esant aukštai temperatūrai galimas greitesnis akumuliatoriaus sistemos nusidėvėjimas – laikui bėgant gali sutrumpėti jo tarnavimo laikas, taip pat sumažėti talpa.
Siekiant patikimo, efektyvaus ir saugaus elektromobilio akumuliatoriaus sistemos veikimo svarbu palaikyti tinkamas temperatūros sąlygas.
Kas vyksta esant akumuliatoriaus perkaitimui?
Aukšta temperatūra gali pagreitinti elektrodų medžiagų ir elektrolitų irimo procesus – dėl šios priežasties sumažėja akumuliatoriaus talpa ir ilgaamžiškumas.
Dėl aukštos temperatūros gali pasireikšti nepageidaujamas akumuliatoriaus medžiagų išsiplėtimas – tai gali sukelti mechaninę įtampą ir deformaciją.
Dėl šios reiškinio gali būti pažeidžiama akumuliatoriaus sistemos struktūra ir netgi gali atsirasti fizinių bei kitų pažeidimų: pavyzdžiui, gali pasireikšti elektrolito nutekėjimas, korozija ar elektrodų deformacija.
Kiekvieną akumuliatorių valdo BMS modulis, kuris, neskaitant kitų funkcijų, taip pat stebi kiekvieno akumuliatoriaus elemento temperatūrą bei kontroliuoja aušinimo / šildymo skysčio tekėjimo grandinę.
Kas palaiko optimalią akumuliatoriaus temperatūrą?
Šilumos siurblys – naujos kartos aušinimo sistema
Šilumos siurblio sistema – tai inovatyvus technologinis sprendimas, skirtas efektyviam aukštos įtampos komponentų šildymui bei aušinimui hibridiniuose bei elektra varomuose automobiliuose. Naudojant šią sistemą užtikrinamos optimalios automobilio eksploatavimo ir techninės priežiūros sąlygos per visą eksploatavimo laikotarpį. Ši sistema pasižymi pažangia termoreguliacijos technologija, leidžiančia tinkamai reguliuoti šilumos perdavimą ir tiksliai valdyti aušinimo skysčio tekėjimo grandinę.
NRF vandens siurblių asortimentą galite peržiūrėti čia NRF vandens siurbliai
Komentarai