CarVertical surinko įdomiausius statistinius duomenis, pageneruotus pagal klientų 2023 metais atsisiųstus ataskaitas. Jie atskleidžia tam tikras grėsmes, su kuriomis vis dar turi būti susiję pirkėjai, kaip ir įdomybes susijusias su naudotų automobilių rinka.
Daugiau žalų, bet mažesnė vertė
2023 m. carVertical užfiksuota 1,78 mln. pažeidimų, tai yra daugiau nei 2022 metais (tuomet buvo 1,4 mln.). Didžiausia išmokėta kompensacija buvo už Lamborghini Huracan žalos likvidavimą ir sudarė 250 000 eurų. Bendra pažeidimų, užregistruotų carVertical ataskaitose, vertė viršijo 4,4 mlrd. eurų. 2022 metais ši suma buvo 5,1 mlrd. eurų.
BMW automobiliai dažniausiai patiria avarijas
Didžiausią pažeidimų skaičių turi BMW automobiliai. Čia rodyklė siekia 48,4% visų su žalos įrašais automobilių. Palyginimui, Audi atitinkamas rodyklė yra 43,9%, Škodai – 43,7%, Dacijai – 43,5% ir Lexusui – 42,4%. Kaip matyti, skirtumai nėra labai dideli. Vidutiniškai 39,3% visų platformoje patikrintų naudotų transporto priemonių buvo pažeistos. Tai reiškia, kad rizika įsigyti automobilį su abejotina istorija vis dar yra labai didelė.
Vokietijos gamybos automobiliai labiausiai traukia vagis
Praeitais metais carVertical ataskaitos atskleidė daug vogtų transporto priemonių. Tačiau tikroji vagysčių skaičius Europoje gali būti keliskart didesnis, nes pavogti automobiliai retai pateko į naudotų transporto priemonių rinką. Daugeliu atvejų jie yra ardomi ir parduodami dalimis. Vagys itin pamėgo BMW automobilius. Net 17,7% visų carVertical atskleistų atvejų susiję su šio gamintojo modeliais. Beveik nusileidžia jiems Mercedesai (15,3%) ir Audi (12%). Apskritai didžiausia vagystės rizika susijusi būtent su prabangiųjų klasės transporto priemonėmis. Palyginimui – Fordo atveju tai yra 6,1%, o Volkswagen – 5,4% (nors šios markės taip pat yra pirmajame penkete). Didžioji dalis vogtų automobilių buvo pagaminti 2016-2019 metais – būtent tokie, 5-7 metų senumo automobiliai, yra labiausiai paklausūs. Daugiausiai vogtų automobilių kilo iš 2016 metų – 12,4%.
Kas trečias automobilis turėjo atsukta odometrą
Iš visų 2023 m. carVertical patikrintų transporto priemonių 7,5% turėjo atsuktą odometrą. Tai reiškia, kad net 1 iš 13 sandorių buvo bandyta apgauti pirkėją, kuris galėjo per daug sumokėti už automobilį. Bendrai platformoje užregistruota 7,7 bilijono atsuktų kilometrų, tai yra nedidelis padidėjimas, palyginti su 7,4 bilijonais praėjusiais metais.
Pernai rekordininku odometro atsukime tapo Volvo V70. carVertical atskleidė, kad jo rida buvo sumažinta stulbinančiais 450 000 kilometrų. Galima tik įsivaizduoti, koks buvo tikrasis to automobilio rida prieš manipuliacijas su odometru.
Markių, kuriose dažniausiai atsukamas odometras, reitingo viršūnėje yra Opel. Net 14,3% visų šio gamintojo automobilių turėjo suklastotą ridą. Opo paskui eina Jeep (12,8%), Land Rover (11,4%), Lexus (10,8%) ir Porsche (10,5%).
Odometro atsukimas yra dažnesnis tarp senesnių automobilių. 13,8% visų 1995 m. pagamintų automobilių turėjo pakeistą odometrą, tai (statistiškai) daro šį gamybos metų modelį labiausiai rizikingu pirkimui. Sukčiavimas susijęs su rida taip pat yra plačiai paplitęs tarp 2012-2016 metais pagamintų automobilių, kuriose „korekcijų“ rodyklės siekia maždaug 11%.
Volkswagen Golf buvo dažniausiai tikrintas automobilis 2023 m.
Dažniausiai ieškomu modeliu carVertical platformoje 2023 metais buvo Volkswagen Golf (4,91% visų atsisiųstų ataskaitų). Antras yra BMW serijos 3 (4,89%), trečias – Volkswagen Passat (3,8%). Kitas vietas užima BMW serijos 5 (3,7%) ir Audi A4 (3,5%).
Kokių spalvų mes preferuojame?
Populiariausios spalvos 2023 metais buvo juoda (29,6%), pilka (26,6%) ir balta (18,8%). Ekstravagantiškų spalvų, pavyzdžiui, žalios, violetinės ar geltonos dalis retai viršija 1%.
Metodologija: Tyrimas analizavo informaciją iš 26 skirtingų šalių: Jungtinės Karalystės, JAV, Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Belgijos, Vengrijos, Rumunijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos, Slovėnijos, Kroatijos, Ukrainos, Čekijos, Lenkijos, Bulgarijos, Serbijos, Švedijos, Šveicarijos, Danijos, Suomijos, Australijos ir Meksikos. Visi duomenys yra remiami carVertical platformos turinio analizės.
Komentarai