Nepriklausomų dirbtuvių rinka nuolat keičiasi. Atsidaro naujos dirbtuvės, užsidaro kitos. Europos dirbtuvių atstovų tarpe atlikta apklausa rodo, kaip jie mato remonto rinką ateinančiais metais. Apklaustieji komentavo, kaip pastaruoju metu keitėsi klientų skaičius ir kaip, jų nuomone, ateityje keisis dirbtuvių skaičius.
Dirbtuvių klientų skaičiaus pasikeitimas Vidurio ir Rytų Europoje
Įvairių Europos šalių atsakymai dažnai skiriasi, nors dėmesingas skaitytojas gali rasti tam tikrų panašumų. Nepaisant visko panašu, kad automobilių remonto rinka yra specifinė kiekvienai šaliai.
Daugiausia optimizmo teikia Vengrijos ir Bulgarijos rinkos. Šiose šalyse daugiau nei pusė dirbtuvių pranešė apie padidėjusį klientų skaičių. Vidurkis šioje Europos dalyje yra kiek daugiau nei 40 proc.
Dirbtuvių skaičiaus Europoje prognozės
Įdomūs yra duomenys, nurodantys numatomus dirbtuvių skaičiaus pokyčius per ateinančius 2 metus. Šioje kategorijoje pesimistiškiausias vizijas siejama su Lenkijos dirbtuvėmis. Beveik 2/3 dirbtuvių ir servisų atstovų mano, kad automobilių remonto paslaugų punktų mažės. Priešingoje barikadų pusėje stovi lietuviai, tarp kurių pesimistų procentas – tik 1/5.
„Daugumoje šalių augantis klientų skaičius nesustabdo neigiamų prognozių dėl dirbtuvių skaičiaus mažėjimo. Tikėtino sumažėjimo priežastys yra sunkumai, su kuriais šiuo metu dirbtuvės susiduria. Dirbtuvės gali būti uždarytos ne dėl klientų trūkumo ar didelių veiklos sąnaudų. To priežastis – sparčiai auganti automobilių techninė pažanga ir prieigos prie techninių duomenų, būtinų jų aptarnavimui ir remontui, trūkumas. O tai siejama su neatidėliotinu mokymų poreikiu, didelėmis investicijomis į pažangius modernių automobilių aptarnavimo įrankius, taip pat su ES teisinio reglamentavimo tobulinimu“, – aiškina „MotoFocus“ ekspertas Alfredas Franke.
Ar dirbtuvių atstovų nuotaikos Vakarų Europoje panašios į Vidurio ir Rytų Europos?
Dar pesimistiškesnės nuotaikos dėl dirbtuvių skaičiaus mažėjimo yra Vakarų Europoje, kuriai tyrime atstovauja Italija ir Didžioji Britanija. Šių dirbtuvių atstovai pastebi ir klientų pagausėjimą, tačiau neabejoja, kad ateinantys metai gali būti neįveikiama kliūtis nemažai daliai įmonių. Vakarų šalyse, kur vidutinis eksploatuojamų transporto priemonių amžius yra mažesnis nei Vidurio ir Rytų Europoje, dirbtuvėse jau gali kilti didelių problemų dėl prieigos prie remonto duomenų ar didelių investicijų į techninę įrangą.
Poreikis susidurti su naujais rinkos iššūkiais gali paskatinti nepriklausomų automobilių remonto dirbtuvių specializaciją (pvz., aptarnauti tik tam tikrų markių transporto priemones) ir jų konsolidaciją autoservisų tinkluose. Tuo pačiu metu nepriklausomų dirbtuvių rinka ir toliau bus spaudžiama išlaikyti kainų patrauklumą, o tai yra svarbus jos pranašumas prieš autorizuotas automobilių gamintojų servisus.
Taip pat žiūrėkite: Kaip Europos dirbtuvės pakeitė paslaugų kainas?
Research methodology
The survey which served as the source for the claims in this article was conducted by MotoFocus.eu, in the form of an online interview among car repair shops. In total, over 1130 individuals took part in the survey.
Komentarai