Kodėl įbrėžimai matosi visoje stūmoklio galvutėje? Kas atsitiks, jei alyvos purkštukas sulenktas arba sugedęs ir nepakankamai atvėsins stūmoklį iš apačios? Kaip trinasi stūmoklio kotas iš abiejų pusių? Čia rasite tinkamą informaciją.
Esant dėl perkaitimo susidariusiems įbrėžimams alyvos plėvelė nutrūksta dėl perkaitimo. Iš pradžių tai sukelia pusiau skystą trintį ir pavienius įbrėžimus. Dėl papildomo temperatūros padidėjimo trynimo vietose stūmoklis galiausiai visiškai praranda tepimą. Įbrėžimai yra tamsios spalvos ir stipriai subraižyti. Priklausomai nuo žalos priežasties, ant stūmoklio koto arba ant stūmoklio galvutės atsiranda įbrėžimų dėl perkaitimo.
Įbrėžimai dėl perkaitimo daugiausia atsiranda ant stūmoklio galvutės.
Aprašymas:
- Stiprūs įbrėžimai prasideda nuo stūmoklio galvutės eina ir link stūmoklio koto.
- Įbrėžimai visoje stūmoklio galvutėje.
- Įbrėžimų paviršius yra tamsios spalvos, randuotas ir iš dalies nuluptas.
- Įbrėžimai stūmoklinių žiedų kreipiamosiose dalyse, mažėjantys link alyvos surinkimo žiedo.
Įvertinimas
Dėl labai didelio šiluminio įtempio stūmoklio galvutė tapo tokia karšta, kad laisvumas buvo įveiktas, o alyvos plėvelė buvo sunaikinta. Aplink stūmoklio galvutės perimetrą, dėl nepakankamo laisvumo ir nepakankamo tepimo susidarė įbrėžimų. To negali sukelti bendras stūmoklio laisvumo trūkumas, nes šiuo atveju žala prasidėtų koto srityje.
Galimos priežastys:
- Ilgalaikė didelė apkrova variklio paleidimo fazėje.
- Perkaitimas dėl degimo proceso sutrikimų.
- Gedimai variklio aušinimo sistemoje.
- Alyvos tiekimo gedimas (alyva aušinamas stūmoklis arba stūmoklis su aušinimo kanalu).
- Deformuoti arba sugedę alyvos purkštukai, nepakanka alyvos aušinti stūmoklį iš apačios.
- Neteisingi sandarinimo žiedai ant drėgnų cilindrų įdėklų jungių (žr. skyrių „Cilindrų įvorių kavitacija“).
Įbrėžimai dėl perkaitimo daugiausia atsiranda ant stūmoklio koto.
Aprašymas:
- Dvipusiai stūmoklio koto įbrėžimai.
- Įbrėžimų paviršius yra tamsios spalvos, šiurkštus ir labai subraižytas.
- Stūmoklio žiedo zona šiek tiek pažeista arba nepažeista.
Įvertinimas
Dėl stipraus variklio perkaitimo trūko cilindro paviršiaus sutepimo. Tai sukėlė įbrėžimų dėl nepakankamo tepimo ir stipraus stūmoklio koto nusidėvėjimo. Žala sutelkta stūmoklio koto srityje, o stūmoklio galvutės srityje žalos dažnai nėra. Todėl galima atmesti perkrovą, kurią sukelia degimo sutrikimai.
Galimos priežastys:
- Variklis perkaista dėl šių aušinimo sistemos gedimų: nepakankamas aušinimo skysčio kiekis, nešvarumai, sugedęs vandens siurblys, sugedęs termostatas, nutrūkės ar paslydęs trapecinis diržas, nepakankamai ventiliuojama aušinimo sistema.
- Oru aušinamiems varikliams: perkaitimas dėl nešvarumų nuosėdų ant išorinių cilindrų šonų, sulaužytos aušinimo briaunos, trikdžiai ar nepakankamai ventiliuojama aušinimo sistema.
Komentarai