Tinkamas variklio alyvos lygis varomosios pavaros bloke yra labai svarbus, nes dėl jos trūkumo variklis gali sugesti arba užstrigti. Todėl taip svarbu atlikti peržiūras ir patikrinti, ar nėra alyvos nuotėkio. Vienas iš elementų, atsakingų už tinkamą sandarinimą, yra vožtuvų dangčio tarpinė, kuri aprašyta toliau esančiame straipsnyje.
Kas yra vožtuvų dangčio tarpinė?
Vožtuvų dangčio tarpinė sandarina jungtis tarp vožtuvų dangčio ir variklio cilindro galvutės. Jos užduotis yra užkirsti kelią alyvos praradimui variklyje ir išlaikyti kapoto švarų. Šios tarpinės dažniausiai gaminamos iš pakankamai kietos ir patvarios gumos, senesnėse transporto priemonėse buvo iš kamštienos. Taip pat yra vožtuvų dangčio tarpinės, pagamintos iš aliuminio ir vis dažniau iš plastiko – duroplasto arba termoplastiko, sutvirtinto stiklo pluoštu.
Vožtuvų dangčio tarpinės pažeidimas – simptomai
Nuvažiuotų kilometrų skaičius padidina tikimybę, kad gali būti pažeista vožtuvų dangčio tarpinė – ji sukietėja ir praranda elastingumą. Tada atsiranda nuotėkis, ir ši situacija verčia keisti vožtuvų dangčio tarpinę. Pagrindiniai pažeidimo simptomai yra šie:
- alyvos pėdsakai variklio viršuje,
- variklio alyvos kiekio mažėjimas,
- pridegusio aliejaus kvapas.
Be šio elemento senėjimo, gedimo priežastys taip pat gali būti nekokybiška sumontuota tarpinė arba naudojama variklio alyva, problemos su aušinimo sistema, prasta varomosios pavaros bloko būklė arba neteisingas vožtuvų dangčio tarpinės montavimas.
Nutekėjusi alyva gali dar labiau sugadinti variklį – pavyzdžiui, pavaros diržą arba varomąjį diržą. Dėl to per ilgai delsus pakeisti nesandarių vožtuvų dangtį gali labai rimtai sugesti variklis
Komentarai