QR kodai – „DENSO“ išradimas

19 rugsėjo 2018, 23:20

QR kodas tapo sinonimu efektyviai užrašyti ir perduoti informaciją, kurią šiuo metu naudoja milijonai žmonių visame pasaulyje.

Kaip šiandien išsiverstume be jo? Kaip veiktų logistika, reklama ir mobilus duomenų apdorojimas? Prieš jo atsiradimą nebuvo įmanoma sutalpinti tiek daug informacijos viename kode.

1994 m. Masahiro Hara ir jo programuotojų komanda išrado naują informacijos kodavimo būdą, naudodami nedidelius taškus. QR kodas- ang. Quick Response Code – turėjo paplisti visame pasaulyje ir atlikti įvairias užduotis daug greičiau, geriau ir išsamiau – visa tai dėl vienkartinio kodo nuskaitymo, kuris trunka tik keletą milisekundžių.

Kitais metais buvo sukurtos įvairios QR kodo versijos, kurios atitiko konkrečius poreikius konkrečiose taikymo srityse. Kodas Micro QR yra ypač mažas, iQR gali būti generuojamas kaip iš kvadratinių taip ir stačiakampių modulių, o SQRC® gali netgi turėti privačią informaciją, kurią galima tik skaityti pasirinktai gavėjų grupei. Dėl „LogoQ“ netgi galima integruoti įmonės logotipą su QR kodu.

2014 m., 20 metų nuo QR kodo išradimo, Masahiro Hara ir atsakingų už QR kodo kūrimą programuotojų komanda tapo pirmuoju prestižinio Europos išradėjų (ang. European Inventor Award) apdovanojimo laimėtoju, atstovaujančiu Japonijai. Apdovanojimui pateikta 15 išradimų, todėl atrodo beveik neįtikėtina, kad QR kodas gavo net 30 % balsų!

Nuo 2006 m. apdovanojimas skiriamas individualiems išradėjams ir grupėms šiose kategorijose: technologinės, socialinės ir ekonominės naujovės.

QR kodai buvo ypatingai pripažinti per paskutinius 20 metų ir yra populiarūs įvairiuose pasaulio regionuose, visose amžiaus grupėse. Jie leidžia nedelsiant patikrinti duomenis ir yra naudojami įvairiais būdais, įskaitant ir produktų inventorizaciją, automatizuotą skrydžių bilietų pardavimą ar informacijos muziejuje arba meno galerijose demonstravimą.

QR kodas buvo sukurtas 1994 metais „DENSO WAVE“ firmos, kad būtų galima stebėti pagamintas automobilių detales. Šiuo metu daugiau kaip 25 % QR kodų vartotojų yra 35-44 metų amžiaus. Didžiausią QR kodo vartotojų procentą turi Japonija ir JAV.

Daugiau informacijos apie QR kodus galite rasti adresu: http://www.qrcode.com/en/

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!