Sistema ZF neleis įvažiuoti „prieš srovę“

27 liepos 2017, 0:42

Vision Zero, ZF firmos rengia naujoves, kurių užduotis bus avarijų, įvykusių dėl vairuotojų išsiblaškymo arba įvažiavimų „prieš srovę“ pvz.: į greito judėjimo trasą, skaičiaus sumažinimas. Žemiau pateikiamas išsamus naujovių aprašymas.

Driver Distraction Assist” sistema sugeba atpažinti, kai vairuotojas praranda budrumą ir tampa neatidžiu, o kaip jau žinome, tai užima antrą  avarijų priežasčių vietą (pirmoje vietoje – greičio viršijimas). Su  „Wrong-way Inhibit“ sistema ZF firma sukūrė įrankį, skirtą užkirsti kelią važiavimui „prieš srovę“, kuris dažniausiai baigiasi tragiškai. Šios rūšies saugos inovacijos yra pereinamojoje fazėje tarp įprasto ir autonominio vairavimo. „Vision Zero” ne tik rodo kelią į mobilią ateitį be avarijų: dėl integruotos elektrinės ašies pavaros  automobiliai pajuda neišmesdami nuodingų teršalų.

ZF GPE 2017, Vision Zero
  • Avarijų nebuvimas įmanomas tik tokiu atveju, jei visos transporto priemonės kelyje būtų varomos elektra, autonomiškai ir sujungtos į tinklą. Esame šio darbo įkarštyje, – sako Dr. Stefan Sommer, CEO ZF Friedrichshafen AG. – Mūsų elektra varomas automobilis su „Vision Zero” ir jo naujoviškos saugos sistemos pasiekė pagrindinius etapus kelyje į tikslą. Ypač pereinamajame etape į autonominį vairavimą. Tai turi būti galingos, integruotos saugumo sistemos, kurios padidins ir vairuotojų ir keleivių saugumą.

„Wrong-way Inhibit” ir „Driver Distraction Assist” sistemų funkcinės naujienos suteikia galimybę  transporto priemonėms išvengti  avarijų, kurios yra pavojingo ir neatidaus vairavimo rezultatas. Jie išryškina ZF firmos centrinę kompetenciją: dėl išmaniųjų ir sujungtų mechaninių sistemų transporto priemonės mato, mąsto ir veikia.

Žvilgsnis į vairuotoją

Vairuotojai vis dažniau vairuoja išsiblaškę: Allianz Zentrum für Technik atlikus tyrimą nustatė, jog kas dešimtas nelaimingas įvykis nutinka dėl vairuotojų neatidumo. 2016 metais Vokietijoje dėl to žuvo 350 žmonės. Tai 94 daugiau nei dėl vairuotojo girtavimo. JAV 2015 metais dėl vairuotojų neatidumo žuvo 3477 žmonės. Praėjusiais metais atlikti Virginia Tech Transportation Institute tyrimai pateikia neraminančią statistiką: net pusė vairuotojų (52%) yra neatidūs, išsiblaškę. Virš 6,4% laiko vairuotojai kalba mobiliuoju telefonu, o rašant žinutes avarijos rizika išauga dešimteriopai.

ZF GPE 2017, Vision Zero

„Driver Distraction Assist” sistema nustato vairuotojo išsiblaškymą, atitinkamai jį įspėja, avarinėje situacijoje perima transporto priemonės kontrolę iki to momento, kol praeina potenciali grėsmė,- aiškina Dr. Harald Naunheimer, Head of Research and Development.

Šį techninį  sprendimą padeda įgyvendinti „Time-of-Flight” kamera, kuri skenuoja saloną lazeriu. Ji fiksuoja trimatę vairuotojo galvos padėtį ir priešingai nei skaitmeninė  vaizdo kamera patikimai veikia tiek dieną, tiek ir naktį, net ir sudėtingomis apšvietimo sąlygomis. Ji gali atpažinti, kada vairuotojo žvilgsnis nenukreiptas į kelią. Pavojaus atveju sistema siunčia pirmąjį optinį pavojaus signalą į ekraną, garsinį signalą ir vibracinį – įtempiant saugos diržą. Sistema reaguoja į pavojingą važiavimą, pristabdo, išlaiko judėjimo trasą, ypač posūkyje. Jeigu vairuotojas toliau nereaguoja, sistema sumažina  variklio apsukas. Jei vairuotojas ir toliau nereaguoja, akseleratoriaus asistentas perima kontrolę ir automobilis sustabdomas saugioje vietoje.

ZF GPE 2017, Vision Zero

Aktyvus transporto priemonės sustabdymas važiuojant „prieš srovę“

ZF GPE 2017, Vision Zero

ZF firmos naujiena, „Wrong-way Inhibit” sistema, kuri turi užduotį aktyviai užkirsti kelią važiavimui „prieš srovę“ ir rimtoms pasekmėms. Pasak National Transportation Safety Board, JAV greitkeliuose kasmet žūsta 260 asmenų. 2016 metais Vokietijoje toks važiavimas pareikalavo 12 aukų, vairuotojai 2200 kartų buvo įspėti radijo ryšiu (pagal ADAC).

-Norime, kad ši liūdna statistika pasiliktų praeityje įdiegus „Wrong-way Inhibit“ sistemą,– pabrėžia Harald Naunheimer.

Sistema aktyvuojasi, kai vairuotojas įjungia posūkį ir pasuka vairą, norėdamas įvažiuoti į gatvę ne ta kryptimi – dėl neatidumo, blogo matomumo arba blogo orientavimosi. Jei jis vairuoja, pvz.: vietoje įvažiavimo į greitkelį važiuoja į išvažiavimą iš greitkelio, sistema generuoja pirmąjį garsinį įspėjimą, lytėjimu-saugos diržo vibracija ir optiniu-informacija ekrane. Padidėjęs atsparumas sukant vairą vienareikšmiškai rodo, jog vairuotojas pasuko neteisinga kryptimi. Jei vairuotojas vis dėlto pasuka, sistema automobilį prilaiko šalikelėje ir slopina greitį  iki pėsčiojo lygio, kol automobilis visiškai sustoja. Įsijungia avarinės šviesos, kad įspėtų priešinga kryptimi artėjančius vairuotojus. Tik tada, kai laisva lenkimo juosta ar įjungta atbulinė pavara, sistema leidžia vairuotojui išvažiuoti iš pavojingos zonos  išilgai šalikelės. Tai, ar pasirinktas kelias ir kryptis yra teisingi ar ne, patikrina automobilis su „Vision Zero”.  Tikrina jis dviem skirtingais būdais: tiksliai ir nuolat atnaujinamas žemėlapis bei priekinių kamerų sistema, kuri tiksliai interpretuoja kelio ženklus ir ženklinimą.

ZF GPE 2017, Vision Zero

Dinamika be teršalų išmetimo

Transporto nulinės emisijos ZF firmos priemonių vizija nurodo kelią į mobilią ateitį be avarijų ir mobilumą ateityje be teršalų išmetimo. Dinamišką vairavimą  užtikrina 150 kW galios ašies elektrinė  pavara. Kompaktiškas pavaros įtaisas savyje sujungia: elektros variklį, diferencialo mechanizmą ir maitinimo skirstytuvą. Pavaros įtaisas užima nedaug vietos ir yra inovacinėje, modulinėje galinės ašies sistemoje mSTARS (modular Semi-Trailing Arm Rear Suspension). Modulinė  ašies sistema leidžia transporto priemonių platformų elektrifikavimą padaryti lengvu ir lanksčiu – tiek esamose transporto priemonėse tiek naujose. mSTARS sistema siūlo automobilių gamintojams įvairiausias galimybes transporto priemonių segmentuose. Sistema naudojama hibridinėse transporto priemonėse, transporto priemonėse varomose kuru ir su elektriniais varikliais. Tai įmanoma taip pat, kaip ir pavaros tradicinis pajungimas prie visų ratų ar veikliosios kontrolės sistemos AKC pajungimas prie galinės ašies.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!