DHT, arba Dedicated Hybrid Transmission. Kas yra „dedikuota” hibridinė pavarų dėžė

13 gruodžio 2025, 11:41

Dedikuota hibridinė pavarų dėžė DHT yra naujausias sprendimas pavaros perdavimo srityje, naudojamas EREV tipo hibridiniuose automobiliuose. DHT pavarų dėžė nauju būdu sujungia elektrinį ir vidaus degimo variklius, suteikdama hibridiniam automobiliui mažas eksploatacijos išlaidas, labai didelį nuvažiuojamą atstumą, nepasiekiamą daugumai elektrinių automobilių BEV, bei puikų pagreitį.

Nuotrauka: DHT pavarų perjungimo sistema, nuotr. Magna

Iš pradžių EREV automobiliai buvo elektriniai transporto priemonės, aprūpintos benzininiu range-extender, turinčiu įvairią formą. Nuo 2 cilindrų motociklinio variklio, naudojamo BMW, iki 3,6 litro benzininio variklio Pentastar, naudojamo amerikietiškuose Ram.

Dedikuotos hibridinės pavarų dėžės DHT pritaikymas žymiai išplėtė elektrinio ir benzininio variklių sąveikos galimybes.

DHT Dedicated Hybrid Transmission – pavarų dėžė ar visa išplėstinė sistema?

Pavadinimas „Dedikuota Hibridinė Pavarų Dėžė” šiek tiek klaidina. Iš tikrųjų DHT yra pažangi sistema, kurioje pavarų dėžė yra vienas iš sudedamųjų elementų.

DHT susideda iš šių sudedamųjų elementų:

  • Didelės galios elektrinis variklis;
  • Benzininis variklis;
  • Traukos baterija, kurios talpa nuo 20 iki 60 kWh (priklausomai nuo gamintojo);
  • Elektromagnetinė pavarų dėžė;
  • Generatorius.

Kokias užduotis atlieka DHT sistema EREV automobiliuose?

Pagrindinės DHT užduotys yra galios perdavimas į transporto priemonės ratus, kurią gali generuoti elektrinis variklis arba abu varikliai vienu metu, taip pat efektyvus galios paskirstymas tarp dviejų pavaros šaltinių.

DHT sistema veikia trimis režimais:

Visiškai elektrinis EV režimas – šiuo režimu elektrinis variklis varo automobilio ratus, naudodamas traukos baterijoje sukauptą elektros srovę. Standartiškai jos užtenka 60–150 km nuotoliui įveikti, priklausomai nuo baterijos talpos. Tai idealus režimas miesto vairavimui, kai nereikia stebėti benzininio variklio įšilimo laipsnio ir nerimauti dėl šalto paleidimo.

Nuoseklus hibridinis režimas – šiuo režimu elektrinis variklis varo ratus, o benzininis variklis veikia kaip elektros generatorius. Benzininis agregatas dirba tik ir išimtinai tam tikrame apsisukimų diapazone, pačiame optimaliausime, dėl to suvartoja mažiausiai kuro ir išskiria mažiausiai išmetamųjų dujų. Benzininis variklis taip pat gali generuoti elektros srovę, tiesiogiai nukreiptą į elektrinio variklio maitinimą.

Nuoseklusis hibridinis režimas įsijungia automatiškai, kai vairuotojas greitėja, aplenkia arba važiuoja į įkalnę.

Lygiagretusis hibridinis režimas – šiuo režimu abu varikliai perduoda galią automobilio ratams. Šis režimas naudojamas ilgalaikiam važiavimui dideliu greičiu, pavyzdžiui, važiavimui automagistrale.

Be to, naujausieji automobiliai turi galimybę įkrauti traukos bateriją iš 230 V lizdo arba iš greito įkroviklio, kaip BEV automobiliuose ir PHEV hibriduose.

Atskirų režimų pasirinkimą vykdo intelektinis galios perjungiklis, kuris automatiškai pasirenka tam tikrą vairavimo režimą. Intelektinis galios perjungiklis veikia remdamasis duomenimis iš jutiklių, stebinčių automobilio greitį, traukos baterijos įkrovimo lygį, dujų pedalo paspaudimo lygį (stebimą akseleratoriaus pedalo padėties jutiklio) ir kitais.

Vienos pavaros DHT pavarų dėžė ir kelių pavarų DHT pavarų dėžė

Pirmosios DHT pavarų dėžės siūlė tik vieną pavarą. Taip buvo todėl, kad pagrindinis tikslas buvo kuo dažnesnis vairavimas šimtaprocentiškai elektriniu režimu. Benzininis variklis turėjo tik tarnauti kaip elektros generatorius baterijos išsikrovimo atveju ir turėjo galėti perduoti papildomą pavarą ratams tik važiuojant didesniais greičiais.

Papildomų pavarų įvedimas į DHT suteikė visiškai naujas, labiau išplėstas automobilio rėmimo benzininiu varikliu galimybes. Ne tik baterijos išsikrovimo atveju, bet ir važiuojant į įkalnę, greitėjant ir važiuojant plente.

  • Automobiliuose su vienos pavaros DHT pavarų dėže benzininis variklis galėjo pradėti remti elektrinį variklį greičiu virš 70 km/h;
  • Automobiliuose su dviejų pavarų DHT pavarų dėže benzininis variklis galėjo paremti elektrinį jau 35 km/h greičiu;
  • Automobiliuose su trijų pavarų DHT pavarų dėže benzininis variklis gali remti elektrinį variklį jau važiuojant į įkalnę ar greitėjant 20 km/h greičiu.

Įdomūs faktai apie DHT pavarų dėžę (DHT sistemą)

  • DHT pavarų dėžė nenaudoja pavarų dėžės alyvos. Todėl nereikia jos keisti. Konkrečiai pavarų dėžėje, nes vis tiek reikia keisti pavarų dėžės alyvą centriniame reduktoriuje, integruotame su varikliu, gamintojas rekomenduoja keitimą kas 60 tūkst. km ridos.
  • DHT sistema naudoja elektromagnetinę pavarų dėžę.
  • Pavarų dėžė aušinama aušinimo skysčiu.
  • Nėra momento keitiklio.
  • Naudoja kelis sankabas, kurie tikriausiai susidėvi ir yra keičiami.
  • Atlieka pavaros keitimą arba pavaros šaltinio keitimą per akimirksnį – standartiškai 0,1 s.
  • Pavarų dėžė yra lengvesnė už CVT pavarų dėžes ir turi mažesnius matmenis.
  • Reikalauja specializuoto serviso.
  • Būtina atnaujinti programinę įrangą – tai galima daryti internetu.
  • Aušinimo skystį, aušinantį pavarų dėžę, reikia keisti kas 4 metus / 40 tūkst. km ridos.
  • Turi mažiau judančių dalių, palyginti su CVT (nuo 30 iki 50 procentų).

DHT pavarų dėžių remontas

DHT pavarų dėžių remontas ir aptarnavimas reikalaus prieigos prie mokymų, prieigos prie techninės informacijos ir, aišku, prie dalių. Nežinoma, ar kinų prekių ženklai, kurie šiuo metu daugiausia gamina tokio tipo pavarų dėžes, pasidalins žiniomis su nepriklausomais servisais, ar paliks jų aptarnavimą savo specialistų iš AST rankose.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!