Trijų sankabų pavarų dėžės jau čia pat?

11 liepos 2017, 22:59

Net apie 5 procentų kuro sutaupymą kalba prie naujo tipo pavarų dėžės dirbantys inžinieriai. Trigubos sankabų dėžės 11 padėčių režimas yra intensyvių tyrimų ir plėtros etape „Honda“ ir „General Motors“ firmose.

Pavarų perdavimo su dviskaitmeninėmis padėtimis sujungimas su rafinuota programine valdymo įranga tai – nauja automobilių tendencija. Šio tipo pavarų dėžės geriau susidoros su variklio apsukomis nei tai daro dauguma vairuotojų. Toks sprendimas padės išlaikyti tachometro rodyklę trasoje ten, kur našumas yra didžiausias, o kuro sąnaudos mažiausios.

Dabartinės dvigubos sankabos dėžės su 8 arba 10 padėtimis jau yra gudrus prietaisas. Jos šviesmečiais  lenkia jų protėvius, buvusius prieš dešimtmetį, akimirksniu įjungiančios tinkamą bėgį greičiui ir vairavimo sąlygoms, paruoštą jau antrame velenėlyje. Vis dėl to net ir tokios pažangios technologijos negali patenkinti galimybių, kurios mažiau nei per dešimt metų bus automobilių pramonėje.  Aukštus reikalavimus individualių rinkų srityje kuriantys įstatymų leidėjai turės juos pakeisti. Vis aukštesni normos standartai ekologijos srityje privers sumažinti variklio darbo našumą arba reikės technologinių pokyčių. Vienas iš jų bus bėgių skaičiaus padidinimas.

Kiek bėgių užteks?

Dar ne taip seniai 6 greičių mechaninės pavarų dėžės įvedimas buvo komentuotas kaip „topinis“ pasiekimas šioje srityje su pakankamu bėgių skaičiumi. Automobiliai su dviem pedalais iki šiol turėjo 4 bėgius ir niekas nesistebėjo. Tačiau prasidėjo kryžiaus žygiai dėl degalų sąnaudų sumažinimo ir viskas pasikeitė. Lenktynės dėl greičių dėžės pagerinimo paskubino ir daugelis  gamintojų dabar siūlo 8, 9 ir  net 10 perdavimo režimų.

„Porsche“ surenka automobilius su septynių padėčių mechaninėmis pavarų dėžėmis, „General Motors“ ir „Lexus“ pristatė automobilį su automatine 10 pavarų dėže, 7 pavarų ir daugiau  DCT tipo greičio dėžės lėtai tampa standartu.

Kada baigsis lenktynės dėl pavarų kiekio? Nuomonės išsiskyrė. Pagal Jamesą Centlivre iš „Ford“ pasisakymą simpoziume apie greičio dėžes:

-Iš daugiau kaip 10 pavarų mažai naudos.

Kitą požiūrį išsakė Darrell L. Robinette Mičigano universiteto technologijos fakulteto docentas ir operacijos „11 pavarų“ (plius dvi atgal) smegenys, kaip matosi iš pareiškimo pavarų su trimis sankabomis tema (TCT- triple clutch transmission):

  • Teoriškai galite prisijungti prie mano tvirtinimo, jog 10 pavarų tai pakankamas skaičius, jei ne faktas, kad prieš dešimtmetį šešios pavaros buvo pakankamas skaičius. Tuo tarpu galima pridėti daugiau pavarų, sukonfigūruoti jas taip, kad jos iššoktų apeidamos kitas. Visa tai galime pasiekti nedidinant sąnaudų, svorio bei pavarų dėžės dydžio, – priduria Robinette.

Naujos kartos greičių dėžė pagal Robinette gali turėti nuo 7 iki 11 bėgių, o jų perjungimas į viršų ir apačią neužims daug laiko.

Rinkos versija

Robinette nenori pasakyti kada TCT pasirodys rinkoje, bet užtikrina, jog prototipas yra jau funkcionalus, kaip DCT tipo sistemos.

Honda užpatentavo jo trijų sankabų pavarų dėžės koncepciją jau prieš metus ir iki šio laiko dar nėra paskelbta apie premjerą rinkoje. Atrodo, jog DCT greičių dėžių mechanikai – specialistai šią akimirką  dar gali miegoti ramiai.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!