GN tipo kaitinimo žvakės su pakaitinimo funkcija – kaip tai veikia?

5 balandžio 2017, 22:57

Kas yra pakaitinimo funkcija ir temperatūros savireguliacija kaitinimo žvakėse? Kaip greit ir lengvai įvertinti žvakių būklę? Į šiuos ir kitus klausimus atsako „Federal-Mogul“ firmos specialistai.

Ankstesnėje patarimų ciklo BERU dalyje aprašomi pagrindiniai reikalavimai kaitinimo žvakėms ir dyzelinio variklio darbo specifika. Laikas susipažinti su kaitinimo žvakių ir temperatūros savireguliacijos kaitinimo žvakėse nauda ir greita bei paprasta žvakių diagnostika. Senesniuose transporto priemonių modeliuose standartiškai buvo įrengtos kaitinimo žvakės, kurios pakaitina variklį tik prieš užvedimą ir užvedimo metu. Jas galima identifikuoti pagal sutrumpinimą GV. Šiuolaikiniai lengvųjų automobilių modeliai, turintys dyzelinį variklį, nuo surinkimo linijos išvažiuoja su GN tipo kaitinimo žvakėmis, įrengtomis pagal  3-jų pakopų šildymo technologijas. Tai reiškia, kad GN žvakės šildo prieš užvedimą, po užvedimo ir netgi tada, kai juda tuščiąja eiga iki sustos.

Elektroniniu būdu valdomas pakaitinimas prasideda nuo degimo rakto pasukimo. Normaliomis darbo sąlygomis variklis darbui yra pasiruošęs nuo 2 iki 5 sekundžių. Pašildymo laikas yra iki 3 min. po variklio užvedimo, tai turi padėti sumažinti teršalų emisiją ir nuslopinti pavaros darbą. Darbas yra kontroliuojamas, pavyzdžiui, matuojant aušinimo skysčio temperatūrą. Pašildymas yra tęsiamas iki aušalas pasieks 70°C arba nutraukiamas po tam tikro nustatyto laiko (žiūrėti lentelę).

Automatinė temperatūros kontrolė

Kaitinimo žvakės su temperatūros savireguliacija kontroliuoja galią iš akumuliatoriaus iki kaitinimo žvakių, apsaugodamos jas nuo perkaitimo. Žvakės pritaikytos atlaikyti aukštą temperatūrą, jų temperatūra kyla veikiama išorinių veiksnių. Kaitinimo žvakės BERU su pakaitinimo funkcija veikia prie visų aukštesnių įtampų (darbo įtampa 13,5 V). Jų temperatūra kyla labai greitai, bet yra kontroliuojama reguliavimo spirale. Reikia turėti omenyje, kad  GN degimo sistemoje gali būti naudojamos tik  GN tipo žvakės. GV žvakių naudojimas (darbinė įtampa 11V) galėtų lemti jų greitą gedimą.

BERU GN kaitinimo žvakės su pakaitinimo funkcija gali sutrumpinti kaitinimo laiką iki 2-5 sekundžių. Kad tai būtų įmanoma, inžinieriai pasiūlė sumažinti diametro kaitinimo strypo galą, dėl kurio jis įkaista  greičiau. 0°C temperatūroje tai trunka vos 2 sekundes nuo užvedimo. Kai vyrauja žemesnė temperatūra, sistema pasiruošia kaitinimo laiko kontrolės dėka, kuri atitinkamai leidžia temperatūrai didėti iki 5 sekundžių prie  -5°C temperatūros ir iki 7 sekundžių  prie -10°C.

Aukštesnė variklio darbo kultūra

Kol degimas pasiekia optimalią temperatūrą, per išmetimo vamzdį išeina daugiau išmetamųjų dujų. Tamsios išmetamosios dujos dėl žemos uždegimo temperatūros yra nepilno kuro sudegimo rezultatas. Efektyvus dyzelino degimo būdas yra papildomo pašildymo funkcijos įdiegimas. Dėl to variklis dirba tyliau pašildymo metu, o išmetamųjų dujų tarša yra mažesnė nei 40%.

Dyzelinio variklio beldimas (drebėjimas) užvedant šaltą variklį yra dėl uždegimo vėlavimų. Mišinys užsidega staiga, o variklis dreba. Pakaitinimas ir šildymas GN žvake suteiks greitesnę darbinę temperatūrą. Tai saugo variklį, kuris veikia tyliau – be papildomo bildesio. Tuo nauda nesibaigia. Mišinys sudega efektyviau, o tai reiškia, kad degimo kameroje išsilaisvina daugiau naudingos energijos, o variklis pasiekia optimalią darbo temperatūrą per trumpesnį laiką.

Prisimink diagnostiką

Kaitinimo žvakes verta patikrinti kas 75 000-100 000km, pavyzdžiui, naudojant greitojo testavimo BERU įrankius. Svarbu, kad žvakių išmontavimas yra nebūtinas. Mechanikas gali nežinoti žvakių tipo (metalinė ar keramikinė) ir įtampos, kuri automatiškai aptinkama testeriu nuo 3.3V iki 15V. Šios savybės daro diagnozę pigia ir greita netgi tokioje situacijoje, kai turime patikrinti kiekvieną žvakę atskirai. Žvakės gali būti palygintos tarpusavyje pagal veikimą ir energijos suvartojimą, o matavimo rezultatai rodomi analoginiame ekrane. Yra galimybė atlikti papildomą žvakių monitoringą per nepriklausomas grandines. Kaitinimo žvakių diagnostika turi būti daroma kas kelis metus. Diagnostika yra greita ir neverta jos atsisakyti. Dirbtuvėms tai papildomas uždarbis, o vairuotojas tampa užtikrintu, kad automobilis greitai užsives ir per didelius šalčius.

Daugiau informacijos apie BERU uždegimo produktus galima sužinoti paskambinus nemokamu telefonu technine informacijos linija „Federal-Mogul Motorparts“ (800 33 33 72 56, paslauga teikiama  lenkų kalba) arba apsilankius gamintojo internetinėje svetainėje.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!