Aktyvus triukšmo slopinimas – naujas ZF patentas, pristatytas Las Vegase

21 gruodžio 2025, 14:49

Padangų triukšmas transporto priemonėje yra nepageidaujamas reiškinys, kuris gali persiduoti per važiuoklės elementus, tokius kaip svirtelės ir amortizatoriai. „Consumer Electronics Show” (CES) parodoje bendrovė ZF pristato naują programinės įrangos funkciją „Active Noise Reduction”, kuri mažina tokio tipo triukšmą šaltinyje, nereikalaujant papildomų garso slopinimo elementų.

Pagaliau yra būdas, kaip sumažinti padangų ūžesį, girdimą transporto priemonėje

Ši tik programine įranga pagrįsta važiuoklės funkcija žymiai sumažina erzinantį padangų triukšmą transporto priemonės salone. Ateityje koncernas išplės šios funkcijos taikymą kitiems ZF važiuoklės elementams.

Programine įranga pagrįstas sprendimas naudoja ZF „Smart Chassis Sensor” jutiklį su integruotu pagreičio davikliu tiksliam vibracijų, perduodamų iš padangų į transporto priemonę per važiuoklę, matavimui. Vibracijos duomenys analizuojami naudojant specialiai sukurtą algoritmą, kuris atpažįsta būdingus padangų įdubose atsirandančio triukšmo modelius (paprastai apie 200 hercų). Tada programinė įranga generuoja priešingą signalą, tiekiamą per ZF „cubiX” programinę įrangą, panaudojant pusiau aktyviųjų amortizatorių (CDC) vožtuvus. Ši funkcija naudoja mikro amortizatoriaus judesius, kad tikslingai sumažintų akustinius trukdžius, nepabloginant tikrosios amortizatoriaus funkcijos.

– Aktyvus triukšmo slopinimas yra puikus pavyzdys, kaip naudojant protingus algoritmus padidinti ZF komponentų efektyvumą. Dėl to mūsų pusiau aktyvieji CDC amortizatoriai įgauna aiškų konkurencinį pranašumą rinkoje ir nustato naujus komforto standartus – nereikalaujant papildomų triukšmą slopinančių elementų, – sako dr. Peteris Holdmanas, ZF valdybos narys ir ZF „Chassis Solutions” padalinio vadovas.

Protingi amortizatoriai tobulam nutildymui

Triukšmo mažinimas įgyvendinamas tik programine įranga, protingai valdant CDC amortizatorius – be papildomų montavimo išlaidų ir erdvės reikalavimų. Dabartinė šios technologijos versija leidžia pasiekti daugiau nei 3 dB triukšmo sumažinimą, o tai yra aiškiai girdimas skirtumas keleiviams. Ateityje bus įmanoma pasiekti net 10 dB sumažinimą.

Aktyvus triukšmo slopinimas gali būti pritaikytas įvairiems transporto priemonių tipams ir klientų reikalavimams naudojant programinę įrangą. Tai sukuria naują rinką, ypač žemesnės kainos segmento transporto priemonėms – nes aukštos kokybės garso sprendimai su mikrofonais ar garsiakalbiais iki šiol buvo prieinami daugiausia prabangos segmentuose. Apie 40 procentų visų pusiau aktyviųjų amortizatorių pasaulyje jau yra pagaminti ZF bendrovės, todėl ši technologijų grupė yra rinkos lyderė. Atsižvelgiant į tendenciją link automatizuoto vairavimo, ZF bendrovė tikisi pardavimų augimo šioje srityje.

Aktyvus triukšmo slopinimas yra „Chassis 2.0″ technologijos dalis

Aktyvaus triukšmo slopinimo serijinės gamybos pradžia planuojama 2028 metais. Ateityje programinės įrangos funkcija taip pat gali būti naudojama kituose ZF vykdymo mechanizmuose – pavyzdžiui, aktyviam stabdžių girgždesio mažinimui arba visiškai aktyvioje slopinimo sistemoje „sMOTION”.

– Dėl savo žinių apie sistemas mes galime pasiūlyti savo mechatroninius vykdymo mechanizmus kaip tikrus inovacijų variklį, pasitelkdami protingus algoritmus, o ateityje išplėsime savo programine įranga pagrįstą valdymo metodą kitiems ZF vykdymo mechanizmams. Mūsų tikslas yra aiškus: mechatroniniai vykdymo mechanizmai, kurie gali efektyviai sumažinti tiek savo, tiek išorinį triukšmą naudodami programinę įrangą, – paaiškina Holdmanas.

Nauja funkcija atitinka ZF „Chassis 2.0″ produktų strategiją. „Chassis 2.0″ naudoja protingus ir tinklo principu sujungtus vykdymo mechanizmus, kad būtų įgalintos naujos važiuoklės funkcijos naudojant programinę įrangą. Ji sujungia protingus vykdymo mechanizmus, tokius kaip stabdžiai, vairo sistema ir slopinimas, keičiamo dydžio elektronines/elektrines (E/E) architektūras bei novatoriškus programinės įrangos sprendimus į labai integruotą, lanksčią sistemą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!