Naujas saugos diržas – daugiafunkcis ir adaptuojamas. Debiutuoja, žinoma, „Volvo”

19 gruodžio 2025, 14:16

Naujas saugos diržas – multi-adaptive safety belt, debiutuos 2026 metais „Volvo EX60″ automobiliuose. Kuo pasižymi šis sprendimas?

Trumpa saugos diržų istorija

„Volvo” išgarsėjo išradusi tritaškį saugos diržą (juosmens-pečių) 1959 metais. Vėliau įmonė pasidalijo patentu su visais automobilių gamintojais visame pasaulyje. Dėl to iki šiol buvo išgelbėta nesuskaičiuojama daugybė žmonių gyvybių. Tritaškis saugos diržas yra pagrindinė kiekvieno automobilio įranga iki šiol.

Naują saugos diržą sukūrė bendradarbiaudamos „Volvo” ir įmonė „ZF Lifetec”. Konstruktorių nuomone, naujas saugos diržas yra didžiausia saugos diržų raidos evoliucija nuo 1959 metų.

Kuo pasižymi naujas „ZF Lifetec” ir „Volvo” saugos diržas?

Pirma, jis naudoja sistemą, kuri atlieka vairuotojo/keleivio matavimą. Sistema matuoja ūgį, svorį, laikyseną ir nustato automobilyje tam tikroje vietoje sėdinčio žmogaus kūno formą.

Antra, sistema naudoja duomenis iš transporto priemonės greičio jutiklio, taip pat SRS sistemos jutiklių (avarijų aptikimo), kurie matuoja galimo smūgio kryptį ir jėgą.

Surinkti duomenys realiu laiku apdorojami elektroninės sistemos, naudojančios nuosavą programinę įrangą, palaikomą dirbtinio intelekto.

  • Saugos diržų valdymo elektroninio bloko atmintyje įrašyta 11 profilių, apibrėžiančių tam tikro ūgio, svorio ir kūno tipo žmogaus elgseną.
  • Susidūrimo atveju algoritmas pasirenka vieną iš 11 profilių, kuris labiausiai atitinka keleivio/vairuotojo kūno formą, ir jį aktyvuoja, atitinkamai valdydamas saugos diržo veikimą.
  • Pavyzdžiui: didesnis diržo įtempimas aukštesnių ir sunkesnių žmonių atveju leidžia apsaugoti galvą ir kaklą rimtų smūgių atveju. Mažesnis diržo įtempimas žemesnių, smulkesnių ir lieknesnių žmonių atveju apsaugo nuo šonkaulių lūžių ir krūtinės ląstos traumų mažesnės jėgos smūgio atveju.

Kaip suprojektuotas naujas saugos diržas?

Konstrukcijos pagrindas vis dar yra standartinis tritaškis saugos diržas. Pagrindinio išvaizdos požiūriu niekas nepasikeitė. Į patį diržą, į sėdynę ir į sėdynės/sofos aplinką įmontuoti jutikliai, kurie automatiškai matuoja vairuotojo ir keleivių kūno parametrus.

Diržo įtempimo mechanizmas aprūpintas papildomais įtaisais, kurie įtempia tam tikras jo dalis tinkama jėga. Kol kas žinoma, kad pats diržas bus lengvesnis už savo pirmtakus ir lengviau prisitaikys prie vairuotojo/keleivių kūno formos. Greičiausiai bus gaminamas iš nailono ir polimerinių pluoštų.

Saugos diržo valdymo blokas turės nuotolinio atnaujinimo galimybę. Konstruktoriai nori atnaujinti diržo programinę įrangą naujais duomenimis, surinktais iš avarijų, kurie gali padėti sukurti naujus profilius. Arba patobulinti jau esamus.

– Pirmasis pasaulyje daugiafunkcis adaptuojamas saugos diržas yra dar vienas proveržis automobilių saugos srityje. Tai taip pat puikus pavyzdys, kaip realiu laiku analizuojami surinkti duomenys gali prisidėti prie žmonių gyvybių gelbėjimo, – sako Osa Haglund, „Volvo Cars Safety Centre” vadovė. – Tai klasikinio tritaškio saugos diržo, kurį 1959 metais išrado „Volvo” ir kuris, paskaičiavimais, iki šiol išgelbėjo milijonų žmonių gyvybes, transformacija.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!