Universalios karданinių jungiamųjų sankabų apsaugos – kodėl autoservisai jų nemėgsta?

4 lapkričio 2025, 10:25

Varomosios karданinės jungiamosios sankabos apsaugos (išorinės ir vidinės) keitimas yra sudėtingas ir darbo imlus. Rinkoje jau daugelį metų veikia paprastas sprendimas: universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga, kuri montuojama nenuimant rato, pusašio, stabdžių sistemos, neišjungiant pakabos ir vairo trauklių. Tačiau tai nėra populiari dalis tarp mechanikų. Kodėl ji nesulaukia pasisekimo autoservisuose?

Iš mūsų vadovo sužinosite:

  • Kodėl reikia keisti varomųjų karданinių jungiamųjų sankabų apsaugas?
  • Kas yra universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga (karданinės jungiamosios sankabos apsauga be pusašio išmontavimo)?
  • Kuo skiriasi universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga, nereikalaujanti kitų dalių išmontavimo, nuo standartinės karданinės jungiamosios sankabos apsaugos?
  • Kokius privalumus turi universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga?
  • Kodėl autoservisai nenaudoja universalių karданinių jungiamųjų sankabų apsaugų?
  • Kas dažniausiai naudoja universalias karданinių jungiamųjų sankabų apsaugas?

Kodėl reikia keisti pažeistas varomųjų karданinių jungiamųjų sankabų apsaugas?

Varomųjų karданinių jungiamųjų sankabų apsaugos (dar vadinamos karданinių jungiamųjų sankabų manžetomis) apsaugo jungiamąją sankabą nuo teršalų ir taip pat išlaiko joje gamyklinį tepalą, skirtą karданinės jungiamosios sankabos takelio sutepimui.

Guminės karданinės jungiamosios sankabos apsaugos nusidėvi dėl gumos senėjimo (kuris lemia jos trapumą) ir mechaninių pažeidimų (smūgių aštriu akmeniu, aštraus daikto pažeidimų). Karданinės jungiamosios sankabos apsaugos sandarumo praradimas sukelia tepalų nuotėkį ir taip pat palengvina teršalų, įskaitant smėlį, kuris sukelia karданinės jungiamosios sankabos įstrigimą, ir vandens, kuris sukelia koroziją, patekimą į karданinės jungiamosios sankabos vidų.

Kas yra universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga, nereikalaujanti pusašio išmontavimo?

Universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga yra specialus manžetos tipas, kurį galima sumontuoti be reikalo išmontuoti ratus, stabdžių suportus, atjungti svirtėlės kaištį, atjungti vairo trauklių ir išmontuoti vairo trauklių galukus. Pakanka tik pakelti automobilį ant keltuvų arba užtikrinti prieigą iš kanalo pusės. Universalios karданinių jungiamųjų sankabų apsaugos paprastai parenkami pagal vidinį skersmenį ir ilgį. Kartais taip pat yra apsaugų, skirtų pvz., vokiškiems automobiliams.

Universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga, nereikalaujanti pusašio išmontavimo, prieš elastingą karданinės jungiamosios sankabos dangą

Nepriklausomoje rinkoje yra dviejų tipų universalių karданinių jungiamųjų sankabų apsaugų:

Elastingos karданinių jungiamųjų sankabų apsaugos, kurios nereikalauja pusašio išmontavimo. Jos užmaunamos specialiu įrankiu neištraukiant karданinės jungiamosios sankabos. Šiuo atveju vis dėlto reikia išmontuoti ratą, nuimti suportą, atjungti svirtėlės kaištį ir vairo trauklės galą. Šiek tiek paprasčiau, bet tik tam tikru mastu.

Karданinių jungiamųjų sankabų apsaugos, kurios nereikalauja jokių dalių išmontavimo, išskyrus senosios apsaugos nuėmimą. Būtent apie šias apsaugas ir yra šis straipsnis.

Kokius privalumus turi tokia karданinės jungiamosios sankabos apsauga? Ji žymiai sutrumpina remonto laiką. Nereikia naudoti specializuotų įrankių. Todėl ir paslaugos kaina klientui yra žymiai mažesnė.

Kuo pasižymi universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga, nereikalaujanti kitų dalių išmontavimo?

Iš esmės tai turėtų būti revoliucinis produktas.

Jis sutrumpina darbo laiką, reikalingą keitimui. Mechanikas gali pakeisti tokią apsaugą per keliolika minučių.

Vienintelis dalykas, kurį reikia išmontuoti, yra metaliniai spaustuvai, laikantys senąją apsaugą, taip pat pati senoji guminė apsauga. Tam reikia naudoti aštrų įrankį.

Kaip sukonstruota universali karданinės jungiamosios sankabos apsauga, nereikalaujanti ratų, suportų ir pakabos išmontavimo?

Nuo įprastos apsaugos ji skiriasi tuo, kad yra perpjauta per visą ilgį. Dėl to ji gali būti sumontuota be reikalo išmontuoti ratą. Šio tipo apsauga tiekiama, kaip ir standartinė, su dviem metaliniais spaustuvais ir maišeliu ar tepalų tūbelė. Tačiau yra dar kažkas – žaibo greičio klijai gumei. Nes užmovus apsaugą ir įvedus tepalą, ją reikia suklijuoti. O galiausiai užmoti metalinius spaustuvus.

Kai kurie gamintojai palengvina sujungimo klijavimą, naudodami specialius iškyšulius, dėl kurių galima lengvai užtepti klijus, sugniaužti ir sujungti abu paviršius. Sunkiau klijuoti apsaugas, kuriose tokių iškyšulių nėra.

Kodėl šis apsaugos tipas nėra populiarus tarp mechanikų?

Išsiuntėme užklausą į keliasdešimt autoservisų Lenkijoje su klausimu, ar mechanikai naudoja šio tipo apsaugas. Pasirodė, kad didžiojoje daugumoje servisų niekas nebuvo girdėjęs apie tokį sprendimą.

Dviejuose servisuose mechanikai žinojo sprendimą, bet jo nenaudojo, nes jų nuomone, klijuota apsauga neturi tokio atsparumo kaip vientisa suformuota. Jie tvirtino, kad karданinės jungiamosios sankabos apsauga, nereikalaujanti ratų, pakabos ir trauklių išmontavimo, yra sprendimas labiau vairuotojams, kurie patys taiso savo automobilius.

Savarankiškas standartinės karданinės jungiamosios sankabos apsaugos keitimas yra sprendimas tik ir išimtinai mechanikui. Būtinybė atjungti pakabą ir vairo traukles reikalauja naudoti atitinkamus įrankius. Būtinas keltuvas. Universalios karданinės jungiamosios sankabos apsaugos, nereikalaujančios jokių mazgų išmontavimo, montavimas gali būti sprendimas, kurį įvertintų vairuotojas, pats taisantis savo automobilį. Arba laikinas sprendimas, kuris leis išlaukti iki apsilankymo servise, be rūpesčių dėl karданinės jungiamosios sankabos sugadinimo. Mechanikai, kurie suteikia savo remonto kokybės garantiją, žiūri nepalankiai į šį sprendimą, bijodami mažo patvarumo ir greito automobilio grįžimo į servisą su pretenziją.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!