Kaip išspręsti nelygų variklio darbą? Problema gali būti susijusi su šia sistema.

9 balandžio 2025, 11:06

Netolygus benzininio variklio darbas gali rodyti daugybę problemų ir sunkią diagnostiką. Už priežastį gali būti atsakinga ypač viena sistema.

Uždegimo sistemos diagnostika

Reguliarus uždegimo žvakių keitimas yra pagrindas, tačiau išliekančių variklio problemų atveju labai svarbu atlikti diagnostiką. Pirmas žingsnis turėtų būti klaidų kodų, užregistruotų variklio valdymo bloke, nuskaitymas, o tai gali nurodyti uždegimo ritės keitimo būtinybę. P0300 grupės kodai dažnai nurodo problemas su uždegimo sistema, įskaitant žvakes, laidus ar rites.

– P0300 grupės klaidų kodai gali nurodyti problemą su uždegimo sistema, įskaitant žvakes, laidus ar rites. Tai svarbus požymis, leidžiantis susiaurinti paieškos sritį ir išvengti brangių, nereikalingų remonto darbų. – paaiškina Tomasz Hurt, Delphi techninių reikalų vadovas Vidurio ir Rytų Europoje

Kas yra uždegimo ritė ir kaip ji veikia? Ritių susidėvėjimo požymiai.

Uždegimo ritė atsakinga už žemos įtampos srovės (paprastai 12V) transformavimą į aukštą įtampą (nuo 20 tūkst. iki 40 tūkst. V), kuri būtina kibirkščiai uždegimo žvakėje sukurti. Ritės pažeidimas gali sukelti kibirkšties nebuvimą arba jos sporadišką šokinėjimą, kas neleidžia varikliui tinkamai dirbti. Naujesniuose varikliuose uždegimo ritės veikia be uždegimo skirstytuvo, jungdamosi su žvakėmis tiesiogiai arba per laidus. Egzistuoja keletas uždegimo ričių tipų, besiskiriančių konstrukcija ir žvakių aptarnavimo būdu.

Tipiniai uždegimo ričių susidėvėjimo požymiai yra netolygus variklio darbas, trūkčiojimas važiuojant ir apsunkintas užvedimas. Šie simptomai gali pasireikšti nuolat arba atsirasti tam tikromis sąlygomis, pvz., esant konkrečiai variklio temperatūrai ar padidėjus oro drėgmei. Apie ričių gedimą taip pat gali signalizuoti “check engine” kontrolinė lemputė.

Ritės keitimo būtinybės patvirtinimui reikia nuskaityti klaidų kodus (P0300 grupė) bei, pasirinktinai, išmontuoti ir diagnozuoti ritę. Dirbtuvių diagnostika apima testerio ar osciloskopo naudojimą, ritės apžiūrą dėl mechaninių pažeidimų ir varžos matavimą universaliu matuokliu.

Veiksniai, greitinantys ričių susidėvėjimą. Verta tikrinti laiku.

Be natūralaus susidėvėjimo, uždegimo ričių tarnavimo laiką veikia tokie veiksniai kaip drėgmė, vibracijos, laidų ir uždegimo žvakių susidėvėjimas bei atsilaisvinusios elektros jungtys.

Automobilio eksploatacija su pažeistomis uždegimo ritėmis gali sukelti rimtesnius gedimus, tokius kaip variklio trūkčiojimas, charakteristikų sumažėjimas, kuro sąnaudų padidėjimas, o net nesudegusio kuro patekimas į alyvą, žvakių degradacija ir katalizatoriaus perkaitimas.

Šaltinis: Delphi

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!