Kuro garų recirkuliacijos sistema skirta apsaugoti aplinką, vairuotoją ir keleivius nuo apsinuodijimo kuro garais, taip pat apsaugoti nuo kuro garų sprogimo. Kuro bakas su anglies filtru yra svarbiausia kuro garų recirkuliacijos sistemos dalis. Ar jis gali sugesti? Kokie yra jo gedimo požymiai? Paklauskime eksperto.
– Kuro bakas su anglies filtru yra esminis kuro garų recirkuliacijos sistemos elementas, turintis didelę reikšmę motorinių transporto priemonių išmetamųjų teršalų reikalavimų atitikimui. Dėl šio sprendimo, kuris yra neatskiriama lambda zondo reguliavimo sistemos dalis, galima efektyviai atskirti ir kaupti lakiuosius angliavandenilius prieš juos sudegant, – aiškina Roman Wierzbowski, FORVIA įmonės kategorijos vadybininkas.
Kuro garų recirkuliacijos sistema (kuro garų) susideda iš elektromagnetinio vožtuvo ir talpyklos su anglies filtru. Elektromagnetinis vožtuvas ir anglies filtras yra sumontuoti variklio skyriuje. Regeneracinis vožtuvas dažniausiai montuojamas prie įsiurbimo kolektoriaus. Anglies filtras dažniausiai dedamas automobilio sparno viduje, specialioje, sandariai uždarytoje talpykloje.
Elektromagnetinį vožtuvą valdo variklio valdymo kompiuteris. Todėl būtina sujungti elektromagnetinį vožtuvą su kompiuteriu maitinimo-signalo laidu.
Tuo tarpu į talpyklą su anglies filtru ateina trys vamzdeliai.
- Pirmasis vamzdelis yra kuro bako ventiliacijos vamzdelis;
- Antrasis vamzdelis eina iš įsiurbimo kolektoriaus prieš droselinę sklendę;
- Trečiasis vamzdelis iš įsiurbimo kolektoriaus už droselinės sklendės.
Kaip veikia kuro garų surinkimo sistema?
Kuro garai susidaro, kai kuras yra karštas. Kuras įkaista nuo išorės oro temperatūros, nuo elektros kuro siurblio, panardinto bake, arba nuo įpurškimo siurblio, kuris jį suspaudžia – jei kuras nebuvo sudegintas ir grįžta atgal į baką.
– Bakas su anglies filtru yra sujungtas su kuro bako ventiliacijos sistema per slėgio kompensavimo vamzdelį. Kai lambda reguliavimo sistema yra aktyvuota, taktinis vožtuvas atidaro vamzdelį tarp įsiurbimo vamzdžio ir bako su anglies filtru, leidžiant įsiurbti aplinkos orą per aktyvintą anglį. Šis procesas leidžia vėl tiekti atskirtą kurą į variklį ir mišinio paruošimo sistemą, užtikrinant optimalią kuro-oro mišinio sudėtį, – aiškina Roman Wierzbowski.
Bako su anglies filtru gedimo požymiai
Kiek laiko tarnauja bakas su anglies filtru? Teoriškai jis turėtų išlaikyti mažiausiai 15 metų, bet su tuo būna įvairiai.
– Kaip beveik kiekvienas transporto priemonės komponentas, toks bakas gali sugesti. Tokio gedimo požymiai gali apimti netinkamą srautą kuro bako ventiliacijos sistemoje, o tai gali lemti padidėjusį kenksmingų medžiagų išmetimą į atmosferą bei pastebimą benzino kvapą. Gedimo priežastys gali būti įvairios, nuo netinkamo valdiklio valdymo, per taktinio vožtuvo pažeidimą, iki mechaninių pažeidimų, pavyzdžiui, dėl avarijos ar sugadintų vamzdelių, – aiškina Roman Wierzbowski – Todėl reguliari šio elemento kontrolė ir priežiūra yra nepaprastai svarbios užtikrinant tinkamą transporto priemonės veikimą ir išmetamųjų teršalų normų laikymąsi, o tai prisideda prie aplinkos ir žmonių sveikatos apsaugos.
Kaip patikrinti baką su anglies filtru?
Bako su anglies filtru patikrinimas turėtų apimti šiuos veiksmus:
- Bako būklės patikrinimas dėl mechaninių pažeidimų – dėl savo vietos sparno viduje jis gali būti pažeistas.
- Žarnelių sandarumo ir jų tvirtinimo teisingumo patikrinimas.
- Maitinimo-signalo laido tinkamo prijungimo ir jungčių būklės taktiniame vožtuve patikrinimas.
- Masės ir maitinimo įtampos taktinio vožtuvo jungtyse patikrinimas. Šiuo atveju bus reikalingas osciloskopas.
Komentarai