Stebulės su naujesnio tipo guoliais – antrosios kartos stebulės (HUB 2.1) – tampa vis populiaresniu konstrukciniu sprendimu transporto priemonėse. Koncernai, automobilius gaminantys, pasinaudoję šiuo sprendimu, dažniausiai yra iš grupių „VW-Audi-Skoda“ bei „Ford-Mazda-Volvo“.
1.4l 16V varikliai buvo masiškai montuojami automobiliuose „Ford Fiesta“, „Fusion“ bei „Mazda 2“. Paskirstymo diržą keičiant dažnai, galima padaryti rimtų klaidų. Siekiant užtikrinti, kad diržai bus pakeisti be problemų, „ContiTech Power Transmission Group“ pateikia mechanikams išsamius diržų keitimo nurodymus. „ContiTech“ ekspertas pateikia tinkamą diržų keitimo procedūrą žingsnis po žingsnio.
Gamintojas rekomenduoja keisti paskirstymo diržą kaskart nuvažiavus 150 000 km arba kas 10 metų.
Keitimo procedūra trunka 2,8 valandos.
Nurodymas
Jei yra keičiamas paskirstymo diržas, tai įtempiklis ir vedantysis guolis taip pat turi būti pakeisti.
Tinkamam montavimui turi būti naudojami šie specialūs įrankiai:
· Paskirstymo velenų nustatymo šablonas: „Ford“, nr.: 303-376;
· Alkūninio veleno blokavimo įrankis: „Ford“, nr.: 303-748;
· Strypas, fiksuojantis alkūninį veleną: „Ford“, nr.: 303-507;
· Laikiklis: „Ford“, nr.: 205-072.
Paruošiamieji darbai:
· Identifikuokite automobilį pagal jo variklio numerį;
· Atjunkite automobilio akumuliatorių;
· Nesukite alkūninio ir paskirstymo velenų, kai paskirstymo diržai yra nuimti;
· Išsukite degimo žvakes tam, kad palengvintumėte variklio velenų sukimą;
· Variklį sukite TIKTAI alkūninio veleno krumpliaračio pagalba ir tik veleno sukimosi kryptimi (į dešinę), nesukite kitų variklio krumpliaračių;
· Atkreipkite dėmesį į visus priveržimo momentų dydžius.
Dėmesio!
Prieš atjungiant akumuliatorių, užsirašykite arba įsiminkite radijo imtuvo kodą.
Demontavimas:
Dėmesio!
Dėmesio! Alkūninio veleno krumpliaratis NETURI įpjovos pleištui (pav. 1).
1. Pakelkite automobilio priekį ir būtinai jį paremkite.
2. Demontuokite:
· priekinį dešinįjį ratą;
· pagalbinių pavarų diržų apsaugą;
· pagalbinių pavarų diržus (nupjaukite elastinius diržus);
· aušinimo skysčio siurblio skriemulį;
· variklio galvutės viršutinį dangtį;
· vairo stiprintuvo alyvos bakelį (NEATJUNKITE žarnų!);
· aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį (NEATJUNKITE žarnų!);
· generatorių;
· aklę variklio bloko šone (pav. 2).
3. Pasukite alkūninį veleną į dešinę iki VRT (OT) pirmajam cilindrui.
4. Įsukite strypą fiksuojantį alkūninį veleną (įrankis nr. 303-507).
5. Lėtai pasukite alkūninį veleną į dešinę, kol pasieksite fiksuojantį strypą (pav. 4).
6. Patikrinkite, ar galima įstatyti paskirstymo velenų nustatymo šabloną: įrankis nr. 303- 376 (pav. 5).
7. Jei neįmanoma įstatyti paskirstymo velenų nustatymo šablono, tuomet būtina:
· išsukti alkūninį veleną fiksuojantį strypą;
· apsukti alkūninį veleną vienu pasukimu į dešinę;
· vėl įsukti strypą fiksuojantį alkūninį veleną;
· patikrinti, ar galima įstatyti paskirstymo velenų nustatymo šabloną (pav. 5).
8. Paremkite variklį.
9. Demontuokite:
· alkūninio veleno skriemulio centrinį varžtą;
Pastaba: neatsukite alkuninį veleną fiksuojančio strypo centrinio varžto. Toks veiksmas gali sulenkti strypą, tuomet reikės demontuoti alyvos karterį.
· alkūninio veleno skriemulį;
· apatinę paskirstymo diržo apsaugą;
· viršutinę paskirstymo diržo apsaugą;
· variklio pagalvės atramą dešinėje.
Pastaba: pasitaiko du įtempiklių tipai:
10. I tipo įtempiklis
· atpalaiduokite įtempiklio atramos varžtus;
· pasukite įtempiklį į kairę, atpalaiduokite paskirstymo diržą (pasinaudokite raktu su vidiniu šešiakampiu);
· pilnai išsukite įtempiklio varžtus;
· demontuokite įtempiklį.
11. II tipo įtempiklis
· atpalaiduokite įtempiklio varžtą;
· imbusinio rakto pagalba (6 mm) pasukite įtempiklį į dešinę, atpalaiduokite paskirstymo diržą;
· pilnai išsukite įtempiklio varžtą;
· demontuokite įtempiklį.
12. Demontuokite paskirstymo diržą.
Pastaba: negalima naudoti panaudotų paskirstymo diržų.
Komentarai