SKF atsakas į rinkos poreikius – optimizuoti aušinimo skysčio siurbliai

3 vasario 2016, 22:38

Aušinimo skysčio siurblys yra automobilio aušinimo sistemos širdis. SKF savo klientams siūlo vieną plačiausių rinkoje, tvirtų ir didelio efektyvumo siurblių asortimentą. Tačiau netgi pats galingiausias ir patikimiausias aušinimo skysčio siurblys gali sugesti, jeigu jį supantys komponentai bus pažeisti arba sistema nebus kruopšciai praplauta prieš montuojant naują aušinimo skysčio siurblį.

Be to, kad siūlo vieną plačiausių rinkoje aušinimo skysčio siurblių asortimentą, SKF nuolat optimizuoja savo siurblių asortimento techninius komponentus tam, kad jie atitiktų besikeičiančius rinkos poreikius ir atspindėtų technologinių tobulinimų procesą.

Probleminiams varikliams skirtuose įmonės siurbliuose dabar naudojama moderniausia silicio karbido tarpinės technologija, užtikrinanti optimalią apsaugą nuo užterštumo. Be to, kai kuriais kritiniais panaudojimo atvejais, buvo atlikti aušinimo skysčio siurblio konstrukcijos pakeitimai, siekiant padidinti jo mechaninį atsparumą. Konstrukcijos pakeitimai gali apimti aušinimo skysčio siurblio korpuso formą, atlaikančią didesnes apkrovas, arba sparnuotės gamybai naudojamos medžiagos pakeitimus.

Tačiau aušinimo skysčio siurblys yra geras tik tiek, kiek yra geri jį supantys komponentai ir kokia

yra bendroji variklio techninė būklė. Tai gali būti ypač svarbu kalbant apie senesnius automobilius.

Tipiniais šalutiniais senstančio automobilių parko požymiais yra nedidelis nuotėkis pro cilindrų tarpines, nusidėvėję alkūninio veleno skriemulio slopintuvai arba nedidelis vidinis nuotėkis pro skysčiu aušinamus EGR vožtuvus. Visa tai gali smarkiai sumažinti aušinimo skysčio siurblio darbo efektyvumą ir jo ilgaamžiškumą.

Dėl to, bet kokio aušinimo skysčio siurblio remonto metu, įmonė SKF rekomenduoja nuodugniai patikrinti ir pakeisti (esant būtinybei) visus jį supančius komponentus.

Dar vienu svarbiu optimalaus aušinimo skysčio siurblio efektyvumo veiksniu yra tinkamos specifikacijos ir bendroji aušinimo skysčio būklė. Norint užtikrinti maksimalų darbo efektyvumą, automobilio aušinimo sistema turi būti švari. Aušinimo skysčio mišinys tepa tarpinę, todėl senstant automobiliui jo radiatoriuje susikaupia kietosios nuosėdos, kurios gali užkimšti aušinimo sistemą ir sukelti siurblio pažeidimus.

Dėl to įmonė SKF rekomenduoja visada prieš sumontuojant naują aušinimo skysčio siurblį kruopšciai praplauti visą sistemą. Šią procedūrą reikia atlikti esant šaltam varikliui. Tai užims šiek tiek laiko, kadangi kiti komponentai (pvz., šildymo radiatorius, EGR vožtuvas) taip pat yra sujungti su aušinimo sistemos kontūru.

Ilgaamžės keraminės tarpinės yra ypač jautrios. Jų būklė labai priklauso nuo švaraus ir tinkamo santykio aušinimo skyscio mišinio. Dažniausiai pro naujo aušinimo skysčio siurblio tarpines matomas nedidelis nuotėkis ties išleidimo anga. Tai yra visiškai normalu. Šis nedidelis nuotėkis turi baigtis po keleto minučių arba nuvažiavus keletą kilometrų. Bet koks kitas nuotėkis yra laikomas gedimu, susijusiu su netinkamu arba užterštu aušinimo skysčiu.

Probleminiams varikliams skirtuose SKF aušinimo skysčio siurbliuose dabar naudojama moderniausia silicio karbido (SiC) tarpinių technologija, užtikrinanti dar geresnį atsparumą užterštiems skysčiams ir iki minimumo sumažinanti nešvarumų daromą įtaką. Tai sumažins ankstyvo aušinimo skysčio siurblio pažeidimo tikimybę.

Nepaisant to, kad SiC tarpinės gali padidinti siurblio ilgaamžiškumą, jis vis tiek tarnaus trumpiau, jeigu bus naudojamas netinkamo tipo arba koncentracijos aušinimo skysčio mišinys. Dažniausiai pasitaikantis atvejis, ruošiant aušinimo skysčio mišinį, yra vandens iš krano vietoje distiliuoto vandens naudojimas. Vandens iš krano kalkinė sudėtis bei abrazyvinės savybės vis tiek pažeis netgi geriausią tarpinę. Šios tarpinės sandarinimo savybės sparčiai prastės ir galiausiai bus pažeistas aušinimo skysčio siurblys. Dėl to visada būtina vadovautis automobilio gamintojo naudojimo instrukcijoje pateiktais nurodymais ir naudoti rekomenduojamą aušinimo skysčio tipą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!