Mažesnės CO2 emisijos ir didesnė degalų ekonomija – transporto priemonių gamintojai ir toliau siekia optimizuoti komercinės paskirties automobilių variklius. „MANN+HUMMEL“ tenkina savo klientų poreikius mažinti degalų sąnaudas. Ši degalų ekonomija pasiekiama išmaniąja temperatūros kontrole. Sistemos tiekėjo sprendimai užtikrina ekonomiją nuo 3 iki 5 procentų.
Transporto pramonėje vertinamas kiekvienas sutaupytas centas. Degalų sąnaudos – labai svarbus vilkiko eksploatacijos faktorius. Kiekvienas vežėjo sutaupytas procentas turi tiesioginės įtakos jo veiklos pelningumui. Temperatūros kontrolė padeda sumažinti degalų sąnaudas mažinant variklio energijos nuostolius, susijusius su vidine trintimi.
Dėl variklio alyvos klampumo kiekvienas variklio komponento judesys turi įveikti pasipriešinimą. Šį klampumo sukeliamą pasipriešinimą galima sumažinti, jeigu vidutinė alyvos temperatūra nuo įprastos apie 90 oC pakeliama iki 100-105 oC. Taip variklis veikia sklandžiau ir sunaudoja 3-5 procentais mažiau degalų. Be to, tai yra privalumas užvedant šaltą varikį: užvedimo procese, pasižyminčiame didesnėmis degalų sąnaudomis, variklis greičiau pasiekia savo darbinę temperatūrą. Dėl to taip pat papildomai taupomi degalai.
„MANN+HUMMEL“ gaminamos temperatūros kontrolei skirtos sistemos ir vožtuvai palaiko tam tikrą nustatytą alyvos temperatūrą, naudojant išmaniąją atjungimo strategiją. Ši atjungimo strategija padeda sumažinti komercinės paskirties automobilių CO2 emisijas 2-3 gramais vienam kilometrui. „MANN+HUMMEL“ temperatūros kontrolės technologija taip pat padeda pasiekti atitikimą „EURO VI“ reikalaujamiems variklio emisijų parametrams.
„MANN+HUMMEL“ naudoja termostato pagalba valdomus vožtuvus su labai tiksliai nustatytu aktyvavimo tašku. Šie vožtuvai naudojami alyvos moduliuose ir atlieka alyvos kontūro kontrolę. Taip yra dėl to, kad variklio alyvos temperatūros ribinės vertės nuokrypis esant 105 oC yra daug mažesnis už 90 oC temperatūros nuokrypį. Vaško išsiplėtimo elementai yra naudojami tam, kad iš anksto nustatytos aktyvavimo temperatūros būtų laikomasi labai tiksliai ir užtikrinamas savalaikis radiatoriaus įjungimas iškart, pasiekus atitinkamą temperatūrą. Šio tipo vožtuvai taip pat pasižymi didele eiga, todėl jie užtikrina didelį srautą, kuris savo ruožtu lemia mažus slėgio nuostolius.
„MANN+HUMMEL“ dviejų pakopų termostatas pasižymi platesniu funkciniu pritaikymu. Jis turi du nuosekliai sujungtus, vaško principu veikiančius aktyvavimo elementus. Vienas aktyvavimo elementas aktyvuoja alyvos pašildymą esant žemoms temperatūroms, o kitas elementas neleidžia alyvai viršyti kritinės maksimalios leistinos temperatūros vertės. Visos sistemos turi apsauginę funkciją, kuri užtikrina patikimą variklio darbą netgi jų gedimo atveju. „MANN+HUMMEL“ pateikia pavyzdį, kaip turėtų atrodyti ateities elektroninės temperatūros reguliavimo sistemos su dar tikslesniu aktyvaus perjungimo vožtuvu, kuris šiuo metu naudojamas tik viename lengvųjų automobilių mazge.
„MANN+HUMMEL“ patirtis optimalaus tokio pobūdžio sistemų pritaikyme specifiniuose variklio mazguose yra neįkainojama. Pagrindinė sistemos tiekėjo kompetencija, be aukštos kokybės vožtuvų kūrimo, yra patirtis, įgyta sujungiant atskirus komponentus į patikimą bei ekonomišką sistemą, atitinkančią aukščiausius reikalavimus. Tai filtravimo ir temperatūros reguliavimo sistemos, kurios puikiai funkcionuoja varikliuose su didesne nei 1,5 milijono kilometrų rida.
Komentarai