Automobilio nematomas elementas – amortizatorius

11 kovo 2015, 21:36

Klasikinę automobilio amortizavimo sistemą sudaro amortizatorius ir spyruoklė. Spyruoklė prilaiko automobilio svorį, o amortizatorius slopina kelio nelygumus. „Bilstein“ sukūrė amortizatorius „Airmatic“, šios sistemos išskirtinis bruožas yra vienas elementas atsakingas ir už svorio prilaikymą ir už virpesių slopinimą.

„Bilstein“ inžinieriai sujungė pneumatinės pakabos elementą su reguliuojamo kietumo amortizatoriumi. Šios idėjos dėka gimė virpesių slopinimo elementas „Airmatic“. Reikia pastebėti, kad šis vienas elementas atlieka standartinės spyruoklės ir amortizatoriaus funkcijas.

Pneumatinio slopinimo elemento panaudojimas privertė peržiūrėti iš naujo komplikuotus hidraulinius ir termodinaminius principus, kurie įvyksta elemento viduje. Technikams pavyko sukurti pneumatinį elementą neprarandant komforto ir saugumo savybių. Maži ir vidutiniai kelio nelygumai keleiviams lieka nepastebimi.

Tokios pakabos pavyzdys yra „Airmatic Dual Control“, kuris panaudotas serijinėje „Mercedes“ E klasės automobilyje. Pneumatinis elementas dirba kartu su adaptacine virpesių slopinimo sistema ADS.

ADS – tai virpesių slopinimo sistema, kuri reguliuoja slopinimą kiekvienam ratui atskirai. Milisekundės laiko tarpe sistema prisitaiko prie kiekvieno rato.

Viršijus 140 km/h pneumatinė pakaba sumažina automobilio aukštį iki 15 mm. Toks sužeminimas ženkliai pagerina automobilio stabilumą ir sumažiną pasipriešinimą oro srautui. Ši sistema automatiškai reguliuoja automobilio aukštį reaguodama į automobilio apkrovos lygį. Pneumatinė pakaba puikiai dirba kartu su ESP sistema.

Pneumatinės pakabos dažniausiai naudojama limuzino klasės automobiliuose bei visureigiuose. Pneumatinė pakaba po truputį pradedama montuoti ir į standartinės klasės automobilius. 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!