Papildomų įrenginių diržinių pavarų įtempikliai

17 vasario 2015, 22:41

Siekiant išvengti neleistino diržo praslydimo ir virpėjimo, papildomų įrenginių pavarų trapecinių diržų įtempimas yra toks pats svarbus kaip ir dantyto diržo įtempimas paskirstymo mechanizmo pavaroje. Papildomų įrenginių pavaros diržas gali turėti dviejų rūšių įtempiklius.

1. Diržo įtempiklis su mechaniniu amortizatoriumi, pavyzdžiui:

a) įtempiklis su ilga svirtimi;

b) įtempiklis su trumpa svirtimi;

c) kūginis įtempiklis.

2. Diržo įtempiklis su hidrauliniu amortizatoriumi, pavyzdžiui:

a) diržo įtempiklis su kameriniu sandarinimu;

b) diržo įtempiklis su stūmiklio sandarinimu.

Diržo įtempiklis išlygina pavaros agregatų tolerancijas, jų šiluminį išsiplėtimą bei diržo išsitempimą ir eksploatacinį nusidėvėjimą.

Diržo įtempimo jėga nustatoma savarankiškai montavimo ir aptarnavimų metu. Ji beveik nekinta visame variklio temperatūrų diapazone per visą eksploatacijos laikotarpį.

Kiti diržinių pavarų su automatiniais įtempikliais privalumai:

·       jėgos šuolių išlyginimas diržo dinamikoje;

·       diržo praslydimo, triukšmo ir nusidėvėjimo mažinimas.

Diržo įtempikliai su mechaniniu slopintuvu

Diržo įtempikliai su mechaniniu amortizatoriumi dėl susukamos spyruoklės užtikrina būtiną diržo įtempimą.

Amortizacija vyksta mechaninės trinties pagrindu. Įtempikliuose su ilgomis svirtimis (a) ir įtempikliuose su trumpomis svirtimis (b) amortizuojantį elementą sudaro plokščias frikcinis diskas. Kūginių įtempiklių atveju (c) amortizuojantį elementą sudaro frikcinis kūgis. Mechaninio įtempiklio tipo pasirinkimas priklauso nuo turimos vietos.

·       Įtempiklis su ilga svirtimi.

·       Įtempiklis su trumpa svirtimi:

– frikcinis diskas ir frikcinis antdėklas;

– slydimo guolis;

– svirtis;

– susukama spyruoklė;

– pagrindo plokštelė;

– riedėjimo guolis.

·       Kūginis įtempiklis:

– frikcinis kūgis su tarpinėmis;

– svirtis;

– riedėjimo guolis;

– vidinis kūgis;

– susukama spyruoklė;

– pagrindo plokštelė.

Diržo įtempiklio su mechaniniu amortizatoriumi veikimo principas

Diržo įtempimo jėga:

·       susukamos spyruoklės sukimo momentas sukuria svirtyje reikalaujamą diržo įtempimo jėgą.

Amortizacija:

·       amortizatorius (spyruoklė ir frikcinis diskas/kūgis) yra įtempiamas ašine spyruoklės jėga, svirties judesys sukuria tarpinį judesį amortizatoriuje, kurdamas trintį, ir galiausiai – amortizaciją

Diržo įtempimo jėga bei amortizacija parenkamos nepriklausomai viena nuo kitos konkrečiam pritaikymui.

Diržo įtempimo įtaisai su hidrauliniu slopintuvu

Diržo įtempimo įtaisai su hidrauliniu slopintuvu tempia diržą per svirtį su skriemuliu, kurią veikia hidrauliniame elemente įtaisyta gniuždomoji spyruoklė. Hidraulinio elemento paskirtis – slopinti kryptinius smūgius proporcingai judėjimo greičiui (slopinimas reguliuojant pralaidos tarpelį). Kryptinio slopinimo principas gali būti taikomas dinamiškai reguliuoti sudėtingesnėmis sąlygomis dirbančioms diržinėms pavaroms (netolygiai dirbant varikliui, pavyzdžiui, dyzeliniam). Be to, kryptinis slopinimas leidžia geriau optimizuoti tempimo jėgą. Pagal vietos pakankamumą ir eksploatavimo sąlygas galima rinktis hidraulinį diržo įtempiklį.

Hidraulinio diržo įtempimo įtaiso veikimo principas

Kai hidraulinis elementas spaudžiamas, jis stumia alyvą iš aukšto slėgio kameros (2) per pralaidos tarpelį, dėl kurio susidaro slopinimas. Aukšto slėgio kamera (2) nuo rezervuaro (3) atskirta atgaliniu vožtuvu (5), kuris aiškiai nustato alyvos tekėjimo kryptį (kryptinis slopinimas). Kai hidraulinis elementas traukiamas, alyva per atgalinį vožtuvą (5) siurbiama iš rezervuaro (3) į aukšto slėgio kamerą (2). Tempimo ir slopinimo jėga perduodama diržui per svirtį su skriemuliu. Tempimo jėgą galima reguliuoti keičiant spyruoklės (4) gniuždymo jėgą ir svirties perdavimo santykį. Slopinimo veiksmingumas reguliuojamas keičiant pralaidos tarpelį. Kuo pralaidos tarpelis mažesnis, tuo didesnė slopinimo jėga.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!