Specialistų praktinė patirtis: kaip saugiai ir paprastai pakeisti „ZF-Servolectric“

3 vasario 2015, 22:46

Pakeisti elektroninę vairo mechanizmo sistemą – paprasta, tačiau yra keli svarbūs dalykai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį. „ZF Services“ ekspertas Jochen Kessler pateikia keletą naudingų patarimų.

„ZF Lenksysteme GmbH“ sukūrė vairo mechanizmo technologiją lengviesiems ir lengviems komerciniams automobiliams, kuri įgavo elektrinio vairo stiprintuvo „ZF-Servolectroc“ formą. „ZF-Servolectric“ daugeliu aspektų yra pranašesnė už įprastines hidraulines vairo stiprintuvo sistemas, nes vairuojant reikalauja mažiau jėgos, užtikrina vairavimo tikslumą, puikų važiavimą ir patogumą vairuojant. Esant poreikiui, ši sistema taip pat gali būti paprastai pakeista.

Išmanios modulinės sistemos komplektas

Jei vairo mechanizmas turi būti pakeistas, tarkime, pažeidus jį avarijos metu, visa „Servolectric“ vairo mechanizmo sistema turi būti pakeista. Negalima keisti atskirų jos elementų. Todėl „ZF Services“ tiekia „ZF-Servolectric“ sistemą, pažymėtą „ZF Lenksysteme“ prekės ženklu, kaip užbaigtą ir visiškai funkcionalų sistemos modulį. Taigi ir pakeitimas yra ypatingai paprastas: nuimti, sumontuoti, pritvirtinti, sujungti elektros laidus, perkoduoti vairo mechanizmo sistemą, įdiegti charakteristikų kreivę, atlikti automobilio suvedimą ir baigta.

Supaprastintas keitimas: kadangi „ZF Services“ tiekia „ZF-Servolectric“ kaip užbaigtą, visiškai funkcionalų sistemos modulį, jo montavimas ir nuėmimas yra paprastas ir negalėtų būti lengvesnis.

„ZF-Servolectric“: išmanus ir ekonomiškas mechanizmas

„ZF-Servolectric“ naudoja elektronika valdomą elektrinį variklį, kuris keičia hidraulinę sistemą. Pagrindą sudaro naujoviška pavaros perdavimo koncepcija, kuri apjungia kolonėlės ir krumpliaračių vairo mechanizmą su elektriniu varikliu – ši sistema užtikrina didelį našumą. Išmani valdymo elektronika, esanti „ZF-Servolectric“ vairo mechanizme, turi daug įvairių daviklių, kurie stebi įvairius parametrus, tokius kaip vairo posūkio kampas, sukimo momentas, vairo sukimo greitis ir važiavimo greitis. Valdymo blokas apskaičiuoja optimalią vairo stiprintuvo pagalbos jėgą pagal surinktus duomenis. „ZF-Servolectric“ vairo stiprintuvo veikimui naudoja tik elektros energiją, todėl kuro sunaudojimas žymiai sumažėja: „Servolectric“ naudoja energiją tik tada, kai vairuotojas

suka vairą.

Naudingi patarimai „ZF-Servolectric“ sistemai    

Patikrinti amžių: kurios kartos sistema sumontuota?

Dešimties skaitmenų skaičius metalinėje plokštelėje, pritvirtintoje ant vairo mechanizmo, žymi komponento kartą. III kartos vairo mechanizmas tinka ten, kur sumontuotos senesnės kartos sistemos, t.y. gali būti montuojamas automobiliuose, kuriuose gamykliškai buvo sumontuota I ar II kartos „ZF-Servolectric“ sistema.

Gaminama kaip vienas elementas: tik trys montavimo taškai

Montavimo taškų skaičius vairo mechanizme per gamybos laikotarpį pakito. Dabar sistema yra gaminama kaip vienas elementas. I ir II kartos vairo mechanizmas turėjo keturis varžtais tvirtinamus taškus, dabartinė III kartos sistema turi vienu tvirtinimo tašku mažiau.

Nauja padėtis: vairo sukimo kampo daviklio atjungimas

Automobiliuose su I ir II kartos sistemomis vairo posūkio kampo daviklis (SAS) yra ant vairo kolonėlės, žemiau vairo. Dabartinės kartos sistemoje daviklis yra montuojamas tiesiogiai vairo mechanizme. Jeigu pakeičiama vairo mechanizmo karta, SAS daviklis turi būti atjungtas tinkamu diagnostikos įrenginiu (testeriu). Neatjungus abiejų SAS daviklių, atsiranda klaidos pranešimas savidiagnostikoje ir užsidega atitinkama indikatoriaus lemputė.

Charakteristikų kreivė: valdymo bloko programavimas

Prieš perduodant automobilį pirkėjui, „ZF-Servolectric“ valdymo bloke turi būti įrašyta programa su automobiliui ar gamintojui specifine charakteristikų kreive. Programa nustatyta kiekvienam automobilio modeliui ir dėl saugumo priežasčių negali būti pakeista.

Elektros kabelių rinkinio modifikavimas

Jeigu yra keičiama vairo mechanizmo karta, kabelių rinkinys, esantis tarp vairo kolonėlės ir automobilio elektronikos sistemos, turi būti modifikuotas. Toks rinkinys automobiliui yra specifinis, prieinamas pas įgaliotus įmonės atstovus. Kabelių rinkinio gaminio numerį pagal gamintoją autoservisai gali sužinoti iš katalogų „WebCar“, „InCat DVD“ („ZF Services“) arba iš „TecDoc“. Vairo mechanizmas yra su saugumu susijęs komponentas, todėl su vairo mechanizmo sistemomis gali dirbti tik kvalifikuoti specialistai, nes klaidos gali sukelti rimtas avarijas.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!