Šiandieninė automobilių remonto rinka yra užtvindyta daugybe įvairių rūšių atsarginių dalių. Daugelis tiekėjų žada aukštą kokybę neįtikėtinai mažomis kainomis. Mes paaiškinsime, kodėl kai kurios turbokompresoriaus dalys siūlomos tokiomis mažomis kainomis ir ką iš tikrųjų reiškia mažos kainos turbokompresorių regeneravimo rinkai.
Kartu su vis didėjančia turbokompresorių paklausa padidėjo ir jų gamybai naudojamos medžiagos kaina. Žaliavų kainas įprastai nustato Pasaulinis kainų indeksas (GPI – Global Price Index) ir šių prekių tiekėjai, kurie pridėjo kainų maržas. Naudojant turbokompresoriaus veleną, pagrindinė turbinos veleno kaina susijusi su dabartine nikelio rinkos kaina – pagrindinė „Inconel” lydinio sudedamoji dalis ir gamybos sąnaudos. „Inconel“ kaina yra kontroliuojama kas mėnesį, todėl, jei GPI padidėja, pavyzdžiui, 3 %, tiekėjai turi teisę padidinti žaliavų kainą, taip padidindami pasaulines išlaidas gamintojams. Nikelis yra populiari medžiaga, naudojama gaminant daugelį automobilių pramonės komponentų. Dėl atsparumo sunkioms darbo sąlygoms ir ekstremalioms temperatūroms jis puikiai tinka turbinos sparnuotės gamybai.
Šalyse, kuriose rinka yra pilna naujų atsarginių dalių tiekėjų, darbas su mažomis maržomis yra įprasta praktika, dėl kurios įmonės parduoda žemos kokybės produktus žemomis kainomis. Pavyzdžiui, Kinijos rinkoje esantis nikelio kiekis yra ribotas, o tai leidžia žaliavų tiekėjams parduoti šią medžiagą už didesnę kainą. Tokios aplinkybės turėtų atsispindėti turbinos sparnuotės kainoje. Tačiau daugelis gamintojų gamina turbinos sparnuotes mažesne kaina, naudodami žemesnei „Inconel” klasei, kurioje yra mažiau nikelio. Tai reikšmingai veikia bendrą našumą ir ilgaamžiškumą, o tai gali lemti greitesnį gedimą.
Anksčiau gamintojai sumažino maržas, tačiau, atsižvelgiant į dabartinę rinkos padėtį, jie yra priversti mažinti žaliavų kokybę. Dėl to prastėja dalių kokybė. Aukštos kokybės dalys visada kainavo daugiau, nei žemos kokybės alternatyvos. Svarbu suprasti, kad nuolat mažėjant kainoms, prastėja kokybė. Kiekvienas elementas turi savo minimalią kainą, o žemiau šio taško galima pasiekti tik naudojant žemesnės kokybės žaliavas.
Šiuo metu Didžiosios Britanijos remonto rinka patiria naujų pigių, žemos kokybės dalių antplūdį. Daugeliu atvejų šie elementai yra tokie patys, kaip ir jų aukštos kokybės analogai, tačiau gedimas po kelių dienų naudojimo yra gana populiarus reiškinys, nes šie elementai negali susidoroti su ekstremaliomis sąlygomis, ir šios dalys yra vyraujančios variklio dalys. Dėl greito turbokompresoriaus gedimo galime prarasti klientus visiems laikams. Svarbu, kad visa automobilių komponentų regeneravimo rinka suvoktų, kokios tikrosios dalių kainos yra užtikrinti ne tik savo reputaciją, bet ir visos rinkos reputaciją.
Komentarai