XX automobilių pramonės ir rinkos kongreso SDCM metu viena iš diskusijų buvo skirta „Ateities autoserviso” aprašymui, tai yra, ko galima tikėtis servizuose po kelių ar keliolikos metų.

Diskusijoje dalyvavo ekspertai: Rafał Kędziorek (N!Auto / N!Truck) Andrzej Guzek (Groupauto Polska) Szymon Filanowicz (Bosch Car Service S.A.) Marek Skałbania (Inter Cars S.A.) Krzysztof Kostyra (MOTO Flota Sp. z o.o.)
Diskusiją moderavo Iwona Kornatko, autoserviso Morela Serwis Samochodowy savininkė.
Ateities autoservisas. Automobilių servisai po keliolikos metų
Pagrindinė tema žinoma buvo elektromobilumas: elektromobilių bus vis daugiau, o tai kelia daug iššūkių automobilių servisams.
Krzysztof Kostyra mano, kad auganti elektromobilių dalis yra didžiulis iššūkis servisams.
– Rinka nemėgsta tuštumos, servisų savininkai turi pradėti veikti ir priimti sprendimą, ką daryti toliau. Mobilumo transformacija bus brangi verslui, reikės įsigyti daug naujų įrankių ir diagnostikos testerių bei apmokyti darbuotojus. Ilgalaikėje perspektyvoje elektromobiliai padarys tai, kad „tradiciniams” servisams nebeliks ką veikti. Mechanikas kaip toks bus labiau „informatiku”, toks servisas bus labiau orientuotas į programinę įrangą ir diagnostiką – pateikia savo prognozes Kostyra.
Ekspertas teigia, kad servisų ateitis taip pat priklausys nuo dalių platintojų ir kitų automobilių pramonės sektorių, o servisai bus tikrai mažiau „mechaniniai”, o labiau „kompiuteriniai”.
Svarbi bus ir skaitmeninimas, kuris kelia didžiulius iššūkius servisams. Jau dabar net vidaus degimo variklių automobiliai dažnai negali būti tinkamai diagnozuoti be tinkamos programinės įrangos ir techninių duomenų, o tai vėl susiję su išlaidomis ir naujos įrangos pirkimu. Ar mes tam pasirengę? Į šį klausimą bando atsakyti Marek Skałbania iš Inter Cars S.A.
– Su tiekėjais organizuojame techninę paramą servisams. Nežinau, kaip atrodys ateitis, bet žinau, kad stengiamės suteikti paslaugą kuo geriau. Viskas prasideda nuo automobilio priėmimo į servisą, o tai netrukus pasikeis. Dėl artėjančių teisės aktų pokyčių turime būti pasirengę skaitmeninimui servise. Kitas žingsnis yra diagnostika – kaip remsime mechanikus? Testeriai ir testerių tiekėjai, su kuriais bendradarbiaujame, turi įrenginius, sujungtus su dalių katalogu. Iš karto prijungus testerį prie automobilio žinome, kokios dalys reikalingos automobiliui. […] Viskas vėl grįžta prie „skaitmeninio”. Visa tai padarys, kad servisas dirbs greičiau. Nežinau, ar procedūra bus sudėtingesnė, bet tikrai brangesnė – pabrėžia Marek Skałbania.
Visa tai lemia, kad servisų išlaikymo kaštai auga. Dėl to kainos tampa vis mažiau patrauklios, o tai savo ruožtu apsunkina klientų pritraukimą iš oficialių servisų. Klientui dabar svarbu būdas, kuriuo buvo atlikta paslauga, ir tai, kaip atrodo servisas.
Andrzej Guzek paaiškina, kad oficialus servisas nėra labai konkurencingas ir bando kontroliuoti, kaip gali atrodyti automobilių aptarnavimas, bet taip pat turi savo trūkumų. Nepriklausomus servisus pasižymi pragmatišku veikimu, santykiais su klientu bei kainų lankstumu.
– Turėtume tai puoselėti kaip servisai. Oficialus servisas – tai procedūra, šaltas procesas, o nepriklausomi servisai – tai atsakomybė ir asmeninė reputacija. Servise klientas bendrauja su serviso savininku, o ne su konsultantu, kuris yra tik elementas, darbuotojas – paaiškina Guzek
Apibendrinimas
Servisų lygis neabejotinai kyla. Palyginti su oficialiais servisais dar daug ką reikia nuveikti, bet pažanga matoma. Svarbus yra servisų savininkų švietimas, rinkodaros dalis. Deja, ateityje verslo išlaikymo kaštai tikrai augs. Tai susiję su mokymais, prisitaikymu prie skaitmeninimo bei susipažinimu su naujomis technologijomis. Taip pat reikia pažymėti, kad „mechaninės dalies” dalis servizuose tikrai sumažės skaitmeninimo naudai automobilių pramonėje.
Komentarai