Stabdymo ateities idėja

11 birželio 2019, 1:43

Lowbrasys” projektas yra finansuojamas Europos sąjungos programos Horizon 2020”, jį koordinuoja firma Brembo”.  Ši iniciatyva buvo pradėta 2015 m. rugsėjo mėn.  ir pasiekė užsibrėžtą tikslą – perpus sumažinti išmetamų teršalų kiekį stabdymo metu.

Vasario pabaigoje įvyko susitikimas dėl „Lowbrasys” projekto (angl. „LOW environmental impact BRAke SYStem”, reiškiančio „stabdžių sistema su mažu poveikiu aplinkai”). Projekto koordinavimu užsiėmė firma „Brembo”. Jos pagrindinė būstinė yra „Kilometro Rosso” (inovacijų rajonas Italijos šiaurėje), kurioje buvo siekiama paspartinti bandymus, tyrimus, plėtrą, tikrinimą ir technologijų įdiegimą, kad būtų švaresnis transporto eksploatavimas keliuose.

Projektas startavo 2015 m. rugsėjo 1 d. kaip  konkurso „Mobility for Growth” dalis, Europos Komisijos „Horizon 2020” rėmuose. 42 mėnesius prie pojekto dirbo įvairių sričių mokslininkai ir inžinieriai. Bendra projekto suma sudarė 9,5 mln eurų, iš kurių 7 mln. eurų iš Europos fondų.

Firma „Brembo” vadovavo projektui kartu su automobilių pramonės koncernais („Ford”, „Continental Teves”, „Federal Mogul”), vidutinio dydžio įmonėmis („Flame Spray”) ir su penkiais tarptautiniais universitetais bei mokslinių tyrimų centrais („Mario Negri” institutas, atliekantis biomedicininius tyrimus ir analizuojantis taršos poveikį sveikatai ir aplinkai, Ostravo Politechnika, Karališkasis Technikos Institutas Stokholme, Trento universitetas ir  Europos Komisijos Jungtinis tyrimų centras).

„Kilometro Rosso” yra mokslo ir technologijų parkas, remiantis mokslinius tyrimus, plėtrą ir inovacijas tarpdisciplinėmis iniciatyvomis, skatinančiomis atviras inovacijas ir plėtros koncepcijas. Jo aplinkoje įsikūrė „Brembo” būstinė ir „Mario Negri” institutas , t.y. du iš dešimties projekto partnerių.

„LOWBRASYS” tikslai

Projekto tikslas – perpus sumažinti išmetamų teršalų kiekį stabdymo metu, gerinant keturis neutralius aspektus: naujos medžiagos, skirtos stabdžių diskų ir stabdžių trinkelių, atsparesnių trinčiai, gamybai, kietųjų dalelių surinkimo sistemos, protingos mechatroninės strategijos, skirtos reguliuoti stabdymo jėgos paskirstymą keturiems ratams, taikomoji programa sudaryti sąlygas vairuotojams stebėti stabdymo procesą ir skatinti ekologiškesnį ir saugesnį vairavimą.

Pasiekti rezultatai

„Lowbrasys” realizavo visus projekto tikslus:

 

  • Sukurtos keraminės dangos ir stabdžių trinkelės (dabar diskai yra visiškai pagaminti iš ketaus). Bandymai parodė, kad, atsižvelgiant į formą ir bendrą teršalų masės sumažinimą, 10-30 % sumažėjo išmetamųjų kietųjų dalelių skaičius apie 60-90 %. Serijinių programų atveju turėtų būti imtasi tolesnių plėtros veiksmų, nes projekto tikslas buvo pasiekti  TRL7 technologinį pasirengimą arba sukurti  techninį sprendimą.
  • Stabdymo valdymo strategija kompiuteryje leidžia sumažinti išmetamųjų kietųjų dalelių kiekį  40 % ir sumažinti bendrą teršalų masę  20 %.
  • Ištirta kietųjų dalelių surinkimo sistema ir nustatyta, kad jų skaičius sumažėjo 15-50 % o teršalų masė 10-30 %. Ši sistema bus sumontuota prie gnybto ir nukreips dalelių srautą į filtrą. Pradiniai prietaiso rezultatai atrodo perspektyvūs  ir vis dar vykdomi kūrimo darbai, siekiant užtikrinti dar geresnį veikimą.
  • Netrukus bus sukurta programa išmaniesiems telefonams, stebėti teršalų išmetimą. Ji skirta skatinti samoningesnį ir ekologiškesnį vairavimo stilių ir saugų stabdymą, nes projektas parodė, kad dėl vairuotojo elgesio gali padidėti teršalų išmetimas iki 30 %.

Realizavimo metu buvo galima atsakyti į svarbius klausimus, susijusius su aplinkos apsauga ir pirmą kartą mokslinės žinios buvo panaudotos siekiant įvertinti dulkių, susidarančių stabdymo sistemose poveikį gyvenimo sąlygoms. Kompleksiškas „Lowbrasys” sprendimų rinkinys, skirtas mažinti teršalų kiekį, atveria galimybes naujiems automobiliams, o automobilių pramonė turės tęsti vystymo darbus, kad juos įgyvendintų naujose transporto priemonėse ir antrinėje rinkoje, be to visi projekto darbo rezultatai yra tolimesnių tyrimų pagrindas.

  • Projektas „Lowbrasys” – tai pavyzdys vaisingo bendradarbiavimo tarp pramonės, mokslinių tyrimų ir bandymų centrų. Mūsų tikslas, kuris buvo pasiektas, atveria kelią naujam stabdžių sistemos komponentų kūrimui Europoje, o tai leis atskiroms šalims didinti savo konkurencingumą tiekiant ekologiškesnius ir tvaresnius sprendimus nuolat kintantiems automobilių poreikiams, – sakė Roberto Vavassori, Chief Business Development & Marketing Officer, Brembo SpA.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!