Pirmasis ratas tikriausiai buvo pagamintas iš akmens. Vėliau konstrukcijos buvo medinės. Visiems, kurie dabar skaito šį tekstą, kaip ir autoriui, tenka gyventi plieninių ir guminių ratų laikais. Iš ko bus pagaminti ratai ateityje? Žiūrint į medžiagas, kurios buvo panaudotos gamybai, sunku pasakyti. Jau šiandien galima įsižiūrėti į kai kurių padangų gamintojų vizijas, kurios apima ateities dizainą ir funkcijas.
Šiuolaikiniuose automobiliuose, važinėjančiuose šiuolaikiniais keliais, vis dažniau galime rasti rytojaus technologijų. Nauji sprendimai neaplenkė ir padangų. Taigi, verta pasidomėti, prie ko dabar dirba padangų gamintojai. Galų gale mūsų vaikų automobiliai bus apauti įvairiais „išradimais“.
Technologinė revoliucija, kurios liudininkais mes esame, vyksta jau 20 metų visose mūsų gyvenimo srityse. Tiesiog pakanka pakeisti šaldytuvus, kurie primins mūsų išmaniesiems telefonams, kad laikas nupirkti kiaušinius, siurblius-robotus bei išmaniuosius pastatus.
Transformacija neaplenkė ir automobilizmo. Galingi borto kompiuteriai, moderni šiuolaikiška elektronika, daug jautrių saugaus vairavimo jutiklių bei įrengimai, skaitantys parametrus ir nustatantys vairuotojo kondiciją. Tai tik technologinio ateities ledkalnio viršūnė, kuri jau šiandien veikia premium klasės automobiliuose.
Todėl neturėtume stebėtis, kad futuristiniai sprendimai drąsiai įžengė į padangų pasaulį. Pavyzdžiui, „Michelin“ neseniai pristatė pažangias padangas, gautas iš biologiškai skaidomų medžiagų, gautų iš perdirbtų medžiagų. Padanga turi būti pagaminta iš perdirbto popieriaus, plastiko, alaus skardinių, maisto atliekų ir naudotos elektronikos. „Michelin. Vision“ padangos turėtų būti atspausdintos 3D technologija. Taigi, nebus sunku pritaikyti padangų parametrus pagal konkrečius reikalavimus, net ir labai mažiems gamybos etapams.
Padangoje esantis jutiklis skirtas bendravimui su vairuotoju naudojant išmaniojo telefono programą arba automobilio informacinę sistemą. Dėl burbulinės struktūros nereikės pripūsti padangų.
Praėjusiais metais „GoodYear“ pristatė futuristinį ateities automobilio padangos modelį. Amerikos koncerno inžinieriai visų pirma siekė suderinti padangų standartus su automobilių elektronikos lygiu, kad padangos išmanumu nenusileistų automobiliui.
Šiuo metu „Goodyear“ bando sferinę „Eagle-360“ padangą, skirtą miesto sąlygoms. Padanga veikia magnetinės levitacijos principu, naudojamu „Maglev“ traukiniuose. Tai reiškia, kad transporto priemonė, naudojanti tokios rūšies padangas, kabo ore virš keturių ratų elektromagnetinių bangų pagalba.
Galbūt jau galima dabar įsivaizduoti į kurią pusę suka padangų gamintojai ir kuo mes važinėsime už keleto ar keliolikos metų?
Apibendrinant. Ateities padanga bus sferinė, sudaryta iš vakarykštės vakarienės, keleto alaus skardinių bei senų laikraščių. Automobilis levituos kaip jogas, todėl galės judėti ir į šoną.
Komentarai