Sportiniai GT serijos stabdžių diskai MIKODA yra pagaminti iš ketaus ir specialiai parinktos cheminės sudėties. Tai padidina stabdžių disko terminį ir mechaninį atsparumą.
MIKODA GT serijos stabdžių diskai
Tuo metu, kai vairuotojas spaudžia stabdžių pedalą, automobilio kinetinė energija virsta šilumos energija. Veikiant šilumos energijai, padidėja stabdžių diskų ir kitų sistemos elementų temperatūra. Skleidžiamos energijos kiekis priklauso nuo transporto priemonės svorio ir stabdymo intensyvumo. Stabdžių diskai yra laidūs šilumai. Pasiekus tam tikrą temperatūrą, stabdymo veiksmingumas smarkiai sumažėja. Esant tokioms sąlygoms, frikciniai elementai gali smarkiai nusidėvėti. Norint to išvengti stabdžių diskai turėtų būti gerai atvėsinami. Todėl yra gaminami gręžioti ir raižyti GT serijos stabdžių diskai.
Skylės ir išraižymai ant trinties paviršiaus sutrumpina disko aušinimo laiką, pašalina dujas ir daleles, kurios susirenka stabdymo metu.Raižyti diskai pasižymi išraižymais ant disko paviršiaus, kurie apsaugo nuo pirminio nusitrynimo efekto ir dujų kaupimosi tarp stabdžių ir trinkelių. Papildomas šių diskų privalumas yra tas, kad išraižymai suplėšo susidariusią vandens plėvelę, kuri atsiranda važiuojant šlapia danga. Diskų išraižymai taip pat padeda pasišalinti susidariusiems vandens garams.
Įmonė MIKODA gamina 3 rūšių sportinius stabdžių diskus: GT, GT Indy ir GT SPA.
Stabdžių diskai GT tinka ūmiam sportiškam vairavimui, diskai GT Indy ir GT SPA rekomenduojami tiek normaliam vairavimui, tiek dinamiškam ir agresyviam vairavimui bei esant sudėtingoms sąlygoms, pvz.: kalnuotam reljefui.
GT diskų gamybos procesas prasideda kostruktavimo skyriuje. Priklausomai nuo disko skersmens parenkamas reikalingas skylių ir griovelių skaičius, taip, kad nebūtų pakenkta disko atsparumui. Neventiliuojamuose stabdžių diskuose nėra problemų su išraižymų išdėstymu, tačiau ventiliuojamuose diskuose išraižymai turi būti sudėti tarp ventiliuojamų angų sutvirtinimo sienelių.
Tikslią apdirbimo programą plėtoja informacinių technologijų specialistas. Vėliau diskai yra siunčiami į apdirbimo centrą CNC, kur yra išgręžiojamos skylės bei frezuojami išraižymai. Tuomet diskų kraštai ir paviršius yra lakuojami ir diskai kaitinami specialiame pečiuje 12 valandų, tam kad panaikintų disko įtempimą. Po šių procedūrų diskai patikrinami kokybės kontrolėje, pakuojami ir siunčiami distributorių klientams.
Straipsnis paruoštas naudojant įmonės AMT MIKODA informaciją.
Komentarai