ZF Aftermarket: Kelių eismo saugumas prasideda dirbtuvėse – kaip išvengti su suklastotais produktais susijusių pavojų?

23 spalio 2025, 7:00

  • Transporto priemonėse montuojamų atsarginių dalių kokybė yra labai svarbi vairuotojų, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumui.
  • Padirbtų produktų prekyba yra rimtas įstatymo pažeidimas. Tai verta prisiminti, ypač jei perkame iš pažiūros originalią detalę už labai mažą kainą.
  • Žinant, kad dirbtuvės yra atsakingos už kliento saugumą ir jo transporto priemonės būklę, originalių dalių pasirinkimas yra ne tik kokybės ir geros paslaugos reputacijos klausimas, bet ir teisinės apsaugos bei rizikos mažinimo klausimas.

Mechaniko kasdieniame darbe dažnai pasitaiko, kad klientas į dirbtuvę atneša internetu įsigytas dalis ir prašo jas sumontuoti. Tokiais atvejais mechanikai turėtų būti atsargūs – nežinodami dalių kilmės, jie rizikuoja sumontuoti suklastotas prekes. Atliekant paslaugas naudojant suklastotas dalis ne tik padidėja montavimo problemų ar galimų gedimų tikimybė, bet ir kyla pavojus dirbtuvių reputacijai, o tai sukelia papildomą stresą ir skundus.

Todėl „ZF Aftermarket“ ekspertai aiškiai sako: atsarginių dalių rinka turi būti saugi visiems jos dalyviams: vairuotojams, dirbtuvėms, platintojams ir gamintojams. Ypač dirbtuvės turi atkreipti dėmesį į produktus, kuriuos naudoja savo darbe, ir prisiminti, kad padirbiniai yra ne tik techninė grėsmė transporto priemonei, bet ir teisinė grėsmė jų verslui.

Kas yra atsakingas už defektuotus ar suklastotus produktus?

Kai mechanikas montuoja atsarginę dalį, jis privalo užtikrinti, kad ji būtų be defektų, tinkamai pritaikyta ir atitiktų kokybės reikalavimus. Tačiau jei dalis pasirodo esanti defektuota ir jos naudojimas prisideda prie transporto priemonės gedimo ar sukelia avariją, dirbtuvės gali būti laikomos atsakingomis už padarytą žalą pagal jų verslo veiklos civilinės atsakomybės draudimą ( ). Reikia pabrėžti, kad dirbtuvės draudimas nepadengs žalos, padarytos dėl tokio montavimo. Taip yra, pavyzdžiui, jei atsarginė dalis yra nežinomos kilmės, negalima nustatyti gamintojo ar tiekėjo arba jei ji buvo įsigyta už Europos Sąjungos ribų. Tokiais atvejais dirbtuvės gali būti laikomos dalies gamintoju ir prisiimti civilinę, baudžiamąją ir finansinę atsakomybę už produktą. Netgi vien tik tokios dalies laikymas turi pasekmių. Tai yra rimta verslo rizika įmonei – ir, žinoma, jos reputacijai. Žinant, kad dirbtuvės yra atsakingos už kliento saugumą ir jo transporto priemonės būklę, originalių dalių pasirinkimas yra ne tik kokybės, bet ir teisinės apsaugos bei rizikos mažinimo klausimas. Taip pat reikėtų prisiminti, kad dirbtuvės dažnai rekomenduoja produktus ar pirkimo šaltinius savo klientams per elektroninės prekybos platformas – čia taip pat reikėtų elgtis atsargiai.  Dirbtuvės turėtų užtikrinti, kad rekomenduoja parduotuvę, kuri teikia teisėtą dalių, kurias gamintojai teisingai pateikia rinkai, kilmės šaltinį.

„ZF Aftermarket prisiima visą atsakomybę už savo originalius produktus – suteikia garantiją ir priemones jiems atpažinti. Pirkdami iš teisėto šaltinio, t. y. įgaliotų atsarginių dalių platintojų, apsaugote save ir savo klientus“, pabrėžia Agata Wysogrocka-Korczyńska, „ZF Aftermarket“ produktų atitikties direktorė, ir priduria: „Klastotų produktų pateikimas į rinką yra rimtas įstatymo pažeidimas. Verta tai prisiminti, ypač jei perkame iš pažiūros originalią detalę už labai mažą kainą. Tai ne tik kelia pavojų mūsų saugumui kelyje, bet, deja, gali turėti ir rimtų teisinių pasekmių.“

Klientas, kuris pastebi, kad buvo įmontuota suklastota dalis (net jei jis pats ją įsigijo nežinodamas, manydamas, kad ji yra originali), gali apie tai paskelbti viešai, pateikti skundą arba pareikšti ieškinį, nes servisas yra teisiškai atsakingas už paslaugas, įskaitant įmontuotas dalis. Tai savo ruožtu reiškia finansines ir administracines baudas, nes padirbtų dalių pardavimas ar montavimas pažeidžia intelektinės nuosavybės teises ir vartotojų teisės aktus. Lenkijoje ir ES už tai baudžiama didelėmis baudomis, o kartais ir prekių konfiskavimu.

Dirbtuvės reputacija prasideda nuo originalių dalių

Be atsakomybės už saugą ir teisinės rizikos, susijusios su padirbtų dalių montavimu, verta apsvarstyti kitus aspektus, kurie gali taip pat rimtai pakenkti dirbtuvėms. Tai visų pirma pasitikėjimo ir reputacijos praradimas, nes dirbtuvių reputacija grindžiama teikiamų paslaugų kokybe ir remontui naudojamais produktais. Klientai tiki, kad jie palieka savo automobilį profesionalų, kurie įdės tinkamas atsargines dalis, rankose.

Šiandien, kai sąmoningi vartotojai turi prieigą prie internetinių atsiliepimų, o saugos ir teisinės atsakomybės taisyklės tampa vis griežtesnės, padirbtų ar nežinomos kilmės dalių pasirinkimas yra rizika, kurios neturėtų prisiimti nė viena profesionali dirbtuvė.

Nepamirškime, kad mechanikas privalo atlikti paslaugą laikydamasis geriausios praktikos, t. y. naudodamas saugias ir patvirtintas dalis. Pagal vartotojų teisę klientas turi teisę tikėtis, kad paslauga bus atlikta profesionaliai ir neslepiant įmontuotų dalių tipo ar prekės ženklo. Kliento klaidinimas (pvz., originalios dalies pakeitimas padirbta) yra rimtas teisės pažeidimas ir pagrindas skundams bei pretenzijoms.

Kodėl dirbtuvės turėtų rinktis originalias dalis, o ne padirbtas?

Rinkoje pastebima tendencija, kad sukčiai apsimeta, kad dalys yra iš originalios įrangos (OE) šaltinių, todėl jos tiekiamos be individualių pakuočių, ženklų, etikečių ir sertifikatų. Tai yra įprasta praktika, kuri ne tik pažeidžia prekių ženklus, bet ir pažeidžia produktų saugos taisykles, kurios nuo 2024 m. buvo žymiai sugriežtintos dėl didėjančio padirbtų produktų masto ir jų keliamo pavojaus. Ką tai reiškia? Atsarginės ir serviso dalys, pateikiamos į antrinę rinką, turi turėti specialius ženklus, tinkamą pakuotę, etiketes ir nuorodą į gamintojo katalogą , garantuojančią produkto atsakomybę. Todėl, jei trūksta minėtų elementų, tai yra pirmasis įspėjamasis ženklas dirbtuvėms ir produktą perkančiam vartotojui. Tokiu atveju reikėtų pranešti gamintojo klientų aptarnavimo tarnybai, kad ji ištirtų šį klausimą.
Padirbtos dalys gaminamos iš nekokybiškų, neišbandytų medžiagų. Tai ypač pavojinga vairo ir pakabos komponentų, įskaitant stabdžių sistemą, kuri yra labai svarbi saugumui, atveju. Reikia nepamiršti, kad dalys turi atlaikyti ekstremalias apkrovas, perkaitimą, vibracijas ir kitų veiksnių poveikį įvairiomis sąlygomis. Nežinomos kilmės produktų montavimas gali sugadinti transporto priemonę, o blogiausiu atveju netgi sukelti avariją, kurioje žmonės gali būti sužeisti.

Rinkdamiesi originalias ZF Aftermarket dalis, renkatės kokybę, kuria galite pasitikėti 100 procentų. Tai reiškia visišką saugumą, nes originalios dalys yra išbandytos, sertifikuotos ir atitinka gamintojo standartus, garantuoja teisinę apsaugą nuo pretenzijų, baudų ir civilinės ar baudžiamosios atsakomybės, taip pat patikimumą ir gerą reputaciją – nes klientai, žinodami, kad dirbtuvė naudoja tik patikrintas dalis, sugrįš ir rekomenduos jos paslaugas.

Mes saugome jūsų verslą

ZF Aftermarket ne tik tiekia aukščiausios kokybės automobilių dalis. Mes taip pat intensyviai dirbame, kad pašalintume padirbtas prekes iš rinkos, taip užtikrindami mūsų klientų saugumą ir pasitenkinimą bei apsaugodami jų verslą. Padirbtų prekių patekimas į rinką ne tik kelia pavojų keliuose, bet ir turi konkrečių teisinių pasekmių įmonėms.

Padirbtų dalių montavimas yra trumparegiškas taupymas, kuris dirbtuvėms gali kainuoti pinigus, klientus ir net baudžiamąją atsakomybę. Investicijos į originalias dalis, kita vertus, garantuoja saugumą, pasitikėjimą ir stabilią verslo plėtrą.

Tuo metu, kai automobilių paslaugų rinka tampa vis skaidresnė, o klientai žino savo teises, originalių dalių pasirinkimas nėra prabanga, o būtinybė kiekvienai atsakingai dirbtuvėms.

Ar žinojote, kad:

  • Pasaulinės padirbtų dalių gamybos ir pardavimo išlaidos siekia astronomines sumas – net 30 milijardų svarų per metus.
  • Padirbtos stabdžių trinkelės dažnai gaminamos iš pjuvenų ir suspaustos žolės arba asbesto, todėl stabdymas tampa sudėtingas, jos dūmija ir byra.
  • Jei nesate tikri dėl detalės kilmės, mes galime padėti ją patikrinti. Jei reikalinga skubi pagalba arba norite pranešti apie įtariamus suklastotus produktus, susisiekite su mumis: product-compliance.aftermarket@zf.com 

Daugiau informacijos apie originalias ZF Aftermarket dalis rasite mūsų interneto svetainėje

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!