Kokie yra sugedusio alkūninio veleno jutiklio požymiai?

13 kovo 2025, 7:00

Sugedusio alkūninio veleno padėties jutiklio požymius pastebėti lengviau nei gali atrodyti. Susipažinkite su dažniausiais signalais, kad žinotumėte, į ką atkreipti dėmesį.

Alkūninio veleno jutiklis yra svarbi komplekto dalis, užtikrinanti tinkamą variklio veikimą. Šiame straipsnyje pristatysime dažniausias alkūninio veleno jutiklio gedimo priežastis ir nurodysime, kodėl jos atsiranda ir kaip atlikti remontą.

Kas yra alkūninio veleno jutiklis ir kam jis naudojamas?

Alkūninio veleno jutiklis atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant tikslų modernių, suderintų variklių veikimą. Jis atsakingas už alkūninio veleno padėties ir sukimosi greičio stebėjimą, o tai leidžia variklio valdymo blokui (ECU) tiksliai apskaičiuoti degalų įpurškimo momentą ir kitus variklio veikimo parametrus.

Tikslus alkūninio veleno greičio ir padėties sekimas yra būtinas tinkamam keturtakčio vidaus degimo variklio veikimui. Įvesties signalo iš jutiklio nebuvimas gali neleisti užvesti variklio, todėl šio jutiklio generuojami duomenys yra pagrindinis varomosios jėgos valdymo proceso elementas.

Kai kurie varikliai, kuriuose nėra detonacijos jutiklio, naudoja alkūninio veleno jutiklį tokiai pačiai funkcijai atlikti – sužinokite daugiau apie tai iš „Delphi” ekspertų žinių.

Kas sukelia alkūninio veleno jutiklio gedimą?

Yra keletas veiksnių, galinčių sukelti alkūninio veleno jutiklio gedimą.

  • Alkūninio veleno jutikliuose, kuriuose yra magnetai, purvo kaupimasis ant magneto gali užblokuoti jutiklį ir neleisti jam nuskaityti variklio apsisukimų.
  • Alkūninio veleno jutiklio amžius – jutiklyje esantis magnetas laikui bėgant praranda savo traukos jėgą, o tai reiškia, kad jis tampa mažiau pajėgus teikti tikslius signalus ECU.
  • Defektiniai ar pažeisti laidai gali paveikti jutiklio gebėjimą tiksliai siųsti signalus į ECU.
  • Komponentų, stebinčių alkūninio veleno jutiklį, pažeidimas. Tai iš esmės suklaidina jutiklį, nes pažeisti komponentai siųstų maišytus signalus, tikriausiai sukeldami variklio kontrolinės lemputės įsijungimą.

Raskite alkūninio veleno padėties jutiklius ir pasirinktas OE dalis „Delphi” internetiniame kataloge

Kokie yra sugedusio alkūninio veleno jutiklio požymiai?

Transporto priemonė, kurioje diagnozuotas sugedęs alkūninio veleno jutiklis, gali turėti įvairių variklio ir bendrojo veikimo problemų. Atkreipkite dėmesį į šiuos įspėjamuosius ženklus, kad suprastumėte, kas gali būti jų priežastis.

1. Dega kontrolinė lemputė „check engine” (patikrinti variklį)

(Pastaba: jei transporto priemonėje yra įrengtas paskirstymo veleno jutiklis, variklio įspėjamoji lemputė gali neatsirasti ir diagnostikos įrankyje nėra gedimo. ECU nežino, ar variklis konkrečiai neužsiveda, ar tiesiog yra ramybės būsenoje. Patikrinkite apsisukimus, kad įsitikintumėte. Naujesniuose automobiliuose yra du paskirstymo veleno jutikliai, todėl jie turėtų galėti patikrinti, ar paskirstymo velenas turi problemų.)

Jei jutiklis neperduoda informacijos į ECU arba tai, ką jis siunčia, atrodo nerimą keliantis, ECU reaguoja įjungdamas variklio kontrolinę lemputę – užuominą įvertinti, kas negerai su transporto priemone. Variklio kontrolinės lemputės atsiradimą gali sukelti įvairios problemos, ne tik alkūninio veleno jutiklis. Diagnostikos įrankis gali padėti nustatyti, ar būtent jutiklis yra problemą sukelianti dalis.

2. Variklis turi užvedimo problemų

Alkūninio veleno jutiklis (CKP) atsakingas už tikslų alkūninio veleno padėties ir sukimosi greičio stebėjimą variklio užvedimo metu. Jei jutiklis negali perduoti šių duomenų variklio valdymo blokui (ECU), variklio užvedimas gali būti neįmanomas.

Veikiančio variklio atveju problema gali likti nepastebėta, net jei užsidega įspėjamoji lemputė. Taip yra todėl, kad ECU naudoja prognozavimo algoritmus, kad apskaičiuotų dabartinę alkūninio veleno padėtį remiantis ankstesniais duomenimis, leisdamas varikliui toliau veikti. Tačiau sunkumų atsiras išjungus variklį, kai signalo iš jutiklio nebuvimas neleis iš naujo užvesti varos agregato.

3. Šlubavimo režimas – kas tai?

Pažeistas alkūninio veleno jutiklis nėra vienintelė priežastis, dėl kurios transporto priemonė gali rodyti didesnį nei įprastai degalų suvartojimą, bet vis dėlto tai vienas iš įspėjamųjų ženklų. Sugedus alkūninio veleno jutikliui, variklis gali pereiti į šlubavimo režimą, jei jis vis dar veikia. Tai reiškia, kad degalų purkštukai neveiks efektyviai atlikdami savo funkciją, o tai lems sumažėjusį efektyvumą ir padidėjusį degalų suvartojimą.

4. Pagreitis yra netolygus arba nestabilus

Variklis naudoja alkūninio veleno padėties jutiklį (CKP), kad pateiktų tikslius duomenis, būtinus tinkamam degalų įpurškimo valdymui. Neteisingų signalų arba jų visiško nebuvimo atveju gali kilti varos agregato dinamikos problemų, pasireiškiančių susilpnėjusiu pagreičiu arba jo pavėluota reakcija.

5. Variklis neužsiveda arba vibruoja

Be tinkamos informacijos apie stūmoklių padėtį, variklis gali neužsivesti. Laisvąja eiga transporto priemonė taip pat gali jausti virpesius, o kartais visiškai atsisakyti užsivesti, ypač jei variklis šaltas.

6. Didelis degalų suvartojimas

Kadangi degalų įpurškimo procesą apsunkins neteisingi signalai iš pažeisto alkūninio veleno jutiklio, degalai gali tinkamai nedegti variklyje. Tai gali ne tik sukelti netolygų variklio darbą, bet ir sumažinti galią. Tai lemia didesnio degalų kiekio suvartojimą siekiant tokio paties efektyvumo.

Raskite alkūninio veleno padėties jutiklius ir pasirinktas OE dalis „Delphi” internetiniame kataloge

Kas atsitiks, jei važiuosite su sugedusiu alkūninio veleno jutikliu?

Jei variklio darbo metu įvyks alkūninio veleno jutiklio (CKP) gedimas, gali atsirasti uždegimo trikdžių, tačiau tai ne visada turi sukelti neatidėliotinas eksploatacines problemas. Tokiais atvejais variklio valdymo blokas (ECU) gali perjungti transporto priemonę į avarinį režimą (vadinamąjį „šlubavimo režimą”), apribodamas charakteristikas, kad sumažėtų tolesnių pažeidimų rizika.

Tačiau tais atvejais, kai variklis yra išjungtas, CKP jutiklio gedimas gali neleisti iš naujo užvesti transporto priemonės, nes ECU negalės tiksliai nustatyti alkūninio veleno padėties, būtinos uždegimo procesui inicijuoti.

Ką daryti, jei alkūninio veleno jutiklis yra sugedęs?

Jei įtariamas sugedęs alkūninio veleno jutiklis ar panaši problema sukelia variklio problemų, reikalinga kontrolė. Jutiklis turi būti išbandytas ieškant gedimų – tai galima padaryti tiek diagnostiniu testeriu, tiek osciloskopu.

Jei atsiranda jutiklio problema, rekomenduojame visiškai pakeisti dalį. Tai santykinai paprasta užduotis – raskite jutiklį (paprastai netoli smagračio arba paskirstymo mechanizmo dangčio pusėje), pašalinkite elektros jungtis ir pakeiskite nauja dalimi.

Turite problemų su sugedusiu alkūninio veleno jutikliu?

Sustojus transporto priemonė su pažeistu alkūninio veleno jutikliu tikriausiai iš naujo nepajudės. Patikrinus sugedusio alkūninio veleno jutiklio požymius dėl kitų galimų priežasčių, rekomenduojamas veikimo būdas yra atlikti pakeitimą. „Delphi” siūlo alkūninio veleno padėties jutiklius, taip pat kitas originalias automobilių dalis – patikrinkite „Delphi” pasiūlymą jau šiandien.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!