Remontuojant transporto priemonę, kurioje aušinimo skysčio siurblys yra paskirstymo mechanizmo dalis, jį visada reikia keisti nauju, kartu su diržu ir guolių komplektu.
Pakeitus paskirstymo mechanizmo elementus, šios sistemos dalis veikianti jėga grįžta į pradinę būseną. Tai lemia seno, nepakeisto aušinimo skysčio siurblio susidėvėjimo padidėjimą. Labiausiai susidėvinčios aušinimo skysčio siurblio dalys yra tarpikliai ir guolis. Todėl, remiantis gamykliniais reikalavimais, daugeliu atveju aušinimo skysčio siurblys turi būti keičiamas kartu su paskirstymo diržu. Platus „INA KIT“ komplektų su aušinimo skysčio siurbliu pasirinkimas suteikia galimybę pakeisti visus paskirstymo mechanizmo elementus, o kartu užtikrina aukštą montuojamų dalių kokybę.
Papildomas atitinkamų „INA KIT“ komplektų su aušinimo skysčio siurbliu elementas yra termostatas. Temperatūrai kylant, termostatas leidžia aušinimo skysčiui laisvai tekėti į radiatorių. Esant žemai aplinkos oro temperatūrai, termostatas užtikrina greitesnį optimalios variklio darbo temperatūros pasiekimą. Tai teigiamai atsiliepia variklio darbinėms savybėms ir sumažina degalų suvartojimą. Atsižvelgiant į termostato įrengimo vietą tam tikrų tipų varikliuose, juos būtina keisti kartu su kitais paskirstymo mechanizmo elementais. Norint patikrinti, ar tinkamai veikia termostatas, reikia įjungti variklį ir leisti jam įkaisti. Didžiojo kontūro žarnos išlieka šaltos iki termostato atsidarymo momento. Nuėmus tinkamai veikiantį termostatą, jį galima patikrinti įdėjus į karštą vandenį. Jeigu termostatas veikia tinkamai, karštame vandenyje jis turi atsidaryti, o temperatūrai nukritus iki aplinkos temperatūros – užsidaryti.
Aušinimo skysčio siurblio konstrukcija ir veikimo principas
Aušinimo skysčio siurblys užtikrina aušinimo skysčio cirkuliaciją aušinimo sistemoje, absorbuojant šilumą iš variklio ir aprūpinant šildymo kontūrą karštu skysčiu. Priklausomai nuo konstrukcijos, siurblys yra montuojamas su skriemuliu arba be jo. Skriemulys gali būti profiliuotas arba plokščias, priklausomai nuo to, kuria diržo puse yra varomas. Pagrindinis aušinimo skysčio siurblio elementas yra rotorius. Jis yra suprojektuotas ir sukonstruotas taip, kad užtikrintų optimalų našumą ir apsaugą nuo vadinamojo „garų kamščio“, kuris susiformuoja vykstant kavitacijos reiškiniui. Rotoriaus savybes, tuo pačiu ir siurblio našumą, lemia medžiaga, iš kurios jis yra pagamintas. Dar prieš keletą metų pagrindinės medžiagos, iš kurių buvo gaminami rotoriai, buvo geležis ir plienas. Moderniose konstrukcijose naudojami plastikai. Tai suteikia galimybę sumažinti rotoriaus svorį ir guolio apkrovą, apsaugo nuo kavitacijos reiškinio.
Aušinimo skysčio siurblių guoliai
Aušinimo skysčio siurbliuose naudojami dviejų eilių guoliai, bet be vidinio žiedo, kuris tokio tipo konstrukcijose yra standartinis sprendimas. Vidinis riedėjimo paviršius yra sukonstruotas tiesiogiai ant veleno. Tai užtikrina daugiau vietos sukamiems elementams ir galimybę perduoti didesnes apkrovas, palyginti su įprastiniais vienos eilės guoliais. Be to, tokia konstrukcija suteikia galimybę efektyviai išlaikyti ritinius savo eilėse. Toks sprendimas suteikia galimybę perduoti apkrovas išsaugant nedidelius matmenis. Naudojant vieną išorinį žiedą abiems guoliams, pašalinamas jų ašių nesutapimo pavojus, apsaugoma nuo pavojingų apkrovų susidarymo guolio viduje. Įprastai aušinimo skysčio siurblių veleno galai būna išlindę abiejose išorinio žiedo pusėse. Išsikišančių galų ilgis ir skersmuo yra pritaikyti konkrečiam modeliui.
Priklausomai nuo diržinėje paskirstymo sistemoje vyraujančių apkrovų, yra parenkami atitinkami guoliai. Svarbiausias aušinimo skysčio siurblio patvarumą ir jo atsparumą lemiantis veiksnys yra specialių aukščiausios kokybės guolių naudojimas.
Komentarai