Naujų stabdžių įdirbimas. Kodėl verta apie tai priminti klientams?

26 rugsėjo 2024, 8:00

Naujų stabdžių diskų ir trinkelių įdirbimas yra labai svarbus tinkamam stabdžių sistemos veikimui. Grąžinant automobilį po keitimo, verta atkreipti kliento dėmesį, kad tinkamas šių elementų pritaikymas leidžia pasiekti pilną stabdymo efektyvumą.

Keliais važinėjančių transporto priemonių atveju stabdžių diskų ir trinkelių įdirbimas įvyksta po 200-300 km.

Norint džiaugtis efektyvia stabdžių sistema, montavimo metu ir po jo turėtų būti laikomasi tam tikrų procedūrų.

Ratų stebulės, ant kurių montuojami diskai, turi leistinus minimalius ašinio mušimo nuokrypius, vadinamus šoniniu mušimu, kurie siekia nuo 0,01 iki 0,02 mm. Maksimalus stabdžių disko mušimas bus proporcingai didesnis ir paprastai yra 0,05–0,07 mm ribose. Tikslūs leistini parametrai yra nustatomi transporto priemonės ar stabdžių sistemos gamintojų. Darant prielaidą, kad naujų diskų ir trinkelių montavimo procesas pavyko tobulai ir visi parametrai yra normos ribose, kitas etapas yra dalių įdirbimas.

Stabdžių diskų ir trinkelių įdirbimas yra svarbus užtikrinant tinkamą transporto priemonės stabdžių sistemos veikimą ir pailginant šių elementų tarnavimo laiką.

Ką duoda stabdžių diskų ir trinkelių įdirbimas?

Trinkelių įdirbimo procesas nėra apibrėžtas laiku, bet yra nurodytas atstumas, po kurio trinties pora turėtų veikti jau visu efektyvumu. Keliais važinėjančių transporto priemonių atveju tai yra nuo 200 iki 300 km. Iki šio momento reikia stabdyti atsargiai, kad neperkaitintume stabdžių sistemos.

Kodėl tai taip svarbu? Iškart po keitimo, disko ir stabdžių trinkelės kontakto paviršius nėra labai didelis. Trinkelė gali sąveikauti su disku tam tikru, plika akimi nematomu, kampu. Tai gali būti vieno laipsnio nuokrypis. Pats stabdžių diskas taip pat turi ašinį mušimą, dėl ko gali būti stipresnis ar silpnesnis spaudimas į stabdžių trinkelę. Kai šių dviejų elementų kontakto paviršius dar nėra optimalus, rezultatas gali būti netolygus ar padidėjęs terminis apkrovimas.

– Stabdžių diskai turi savo apibrėžtą šiluminę talpą. Kai jie perkaista, jie gali būti negrįžtamai pažeisti. Tinkamai įdirbtame disko-trinkelės komplekte, t.y. esant pilnam abiejų kontakto paviršių sąlyčiui, trinkelės paviršius nesustiklės, nes temperatūra tolygiai pasklis per visą jos paviršių ir per disko paviršių, – paaiškina Marcin Ostrowski, TMD Friction, kuriai priklauso Textar prekės ženklas, techninis treneris.

– Grąžinant automobilį po aptarnavimo, gerai yra atkreipti automobilio naudotojo dėmesį, kad tinkamas stabdžių diskų ir trinkelių įdirbimas yra labai svarbus vairavimo saugumui. Laikantis visų procedūrų montavimo metu ir įdirbant stabdžių diskus bei trinkeles, galima džiaugtis jų efektyviu, patikimu ir ilgalaikiu veikimu, – priduria TMD Friction techninis treneris.

Tos pačios markės diskai ir trinkelės

Renkantis dalis verta prisiminti, kad geriausia naudoti tos pačios markės stabdžių diskus ir trinkeles. Textar testuoja, kaip tarpusavyje sąveikauja konkretūs diskai ir trinkelės. Dėl to dalys, skirtos konkretiems automobilių modeliams, yra idealiai pritaikytos ir turi tinkamai parinktą trinties koeficientą. Naudojant dalis iš skirtingų gamintojų, keičiasi trinties koeficientas ir visos sistemos veikimo efektyvumas. Stabdymo efektyvumas krenta, o atstumas, reikalingas sustoti – pailgėja. Kraštutiniais atvejais trinties koeficientas gali būti prastesnis 30%. Jau esant 15% skirtumui, transporto priemonės stabdymo kelias važiuojant 50 km/h greičiu pailgėja daugiau nei 4 metrais.

– Be patikimo stabdymo efektyvumo, tos pačios markės trinkelės ir diskai taip pat užtikrina naudojimo komfortą, – pabrėžia Marcin Ostrowski iš TMD Friction.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!