Naujas šoninis oro pagalvės sistema nuo ZF LIFETEC gali padidinti deformacijos zoną keleivių salone

10 liepos 2024, 8:00

ZF LIFETEC dviejų pakopų šoninis oro pagalvė išnaudoja milisekundes prieš neišvengiamą susidūrimą, kad sukurtų vertingą atstumą ir geriau apsaugotų keleivius. Pre-Crash Dual Stage Side Airbag (Dual Stage SAB) aktyvuoja pirmąją pakopą maždaug 200 milisekundžių prieš susidūrimą ir pastumia keleivius kelis centimetrus į automobilio vidų, toliau nuo numatomo smūgio taško. Dėl šio papildomo erdvės laimėjimo, tikroji šoninė oro pagalvė su antrąja pakopa gali visiškai išskleisti savo apsauginį efektą susidūrimo metu.

Naujas šoninis oro pagalvės sistema nuo ZF LIFETEC gali padidinti deformacijos zoną keleivių salone

Remiantis Euro NCAP duomenimis, šoniniai susidūrimai sudaro apie ketvirtadalį visų avarijų Europoje. Asociacija taip pat teigia, kad šoniniai susidūrimai yra antra pagal dažnumą mirties ir sunkių sužalojimų priežastis. Priežastis ta, kad šoninio smūgio atveju yra mažai deformacijos zonos, o tai gali sukelti gilų įsiskverbimą (keleivių salono deformaciją). Todėl dažnai pasitaiko rimtų galvos ir krūtinės sužalojimų. Be to, šoniniai smūgiai nebūtinai susiję su avarijomis, kuriose dalyvauja du automobiliai; pavyzdžiui, stulpo smūgio scenarijuje, kai automobiliai susiduria su medžiais, stulpais ar žibintais po šoninio slydimo, taip pat gali sukelti reikšmingus sužalojimus automobilio keleiviams.

60 milimetrų gali išgelbėti gyvybes

“Mes kuriame Pre-Crash Dual Stage Side Airbag, nes esame įsitikinę, kad šoninio smūgio atveju milisekundės prieš neišvengiamą susidūrimą yra didelis saugumo pranašumas,” paaiškina Harald Lutz, ZF LIFETEC pasaulinės inžinerijos vyresnysis viceprezidentas. “Mūsų prieš susidūrimą veikianti funkcija suteikia galimybę sukurti vertingą erdvę, kurią vėliau šoninė oro pagalvė gali panaudoti optimaliai apsaugai.”

Prieš susidūrimą veikiančiai funkcijai ZF LIFETEC naudoja esamą automobilio signalų gavimo sistemą. Tai suteikia automobilių gamintojams galimybę integruoti sistemą į savo jutiklių infrastruktūrą. Po atitinkamo signalo, kuris aptinka neišvengiamą susidūrimą, pirmoji Dual Stage SAB pakopa suveikia 200 milisekundžių prieš apskaičiuotą susidūrimo scenarijų. Kaip papildoma šoninės oro pagalvės funkcija, ši oro pagalvė pastumia keleivius apie 60 milimetrų link automobilio vidaus – t.y. toliau nuo durų – prieš tai, kai antroji šoninės oro pagalvės pakopa ir kitos sulaikymo sistemos, tokios kaip oro pagalvės ir diržų įtempikliai, suveikia dėl tikrojo smūgio. Erdvę, sukurtą pirmosios Dual Stage SAB pakopos, naudoja antroji pakopa su klasikine šonine oro pagalve, kuri jau yra teisingai pozicionuota ir dabar išsiskleidžia tarp keleivių ir įsiskverbiančių durų.

Du pripūtikliai, viena pagalvė

Siekiant užtikrinti kontroliuojamą atskirų pakopų valdymą, ZF LIFETEC naudoja du pripūtiklius dviejų dalių pagalvei pripildyti. Hibridinis pripūtiklis nustato oro pagalvę į reikiamą padėtį ir pripildo prieš susidūrimą veikiančią kamerą, kurios tūris yra apie 20 litrų, prieš faktinį smūgį. Kamera pripildoma lėtai per 30 milisekundžių, nes ji kuo tolygiau stumia žmones nuo avarijos vietos. Kitas, išimtinai pirotechninis pripūtiklis, pripildo 18 litrų antrąją oro pagalvės kamerą per 10 milisekundžių netrukus po smūgio. Siekiant išvengti slėgio konflikto tarp dviejų kamerų, pirmoji pripildyta prieš susidūrimą veikianti kamera yra vėl ištuštinama per paleidimo sklendę. Antroji kamera, kuri atitinka klasikinę šoninę oro pagalvę, tada turi žymiai didesnę erdvę ir gali pasiūlyti geresnę apsaugą įsiskverbiančių automobilio šoninių dalių kryptimi.

Prieš susidūrimą veikianti kamera yra papildoma funkcija, padedanti optimizuoti šoninės oro pagalvės efektą. Sistema sukurta taip, kad avarijos atveju veiktų kaip įprasta šoninė oro pagalvė, jei automobilio elektronika neaptinka signalo prieš susidūrimą.

ZF LIFETEC planuoja išvystyti Pre-Crash Dual Stage Side Airbag iki taikymo brandumo per ateinančius kelerius metus. Sistema jau įrodė savo funkcionalumą keliuose bandymuose, įskaitant rogių bandymus, kurie atidžiau pažvelgė į sudėtingą stulpo smūgio scenarijų. Tolesniais vystymosi etapais ZF LIFETEC toliau tobulins sąveiką tarp prieš susidūrimą veikiančios ir šoninės oro pagalvių. Čia taip pat vaidina vaidmenį dizainas skirtingo dydžio keleiviams, taip pat poveikis skirtingose sėdėjimo pozicijose – pavyzdžiui, komforto pozicijoje labai automatizuoto vairavimo metu.

Prieš susidūrimą veikianti dviejų pakopų šoninė oro pagalvė yra integruota į sėdynę ir gali būti įdiegta visose transporto priemonių klasėse, jei yra reikiama jutiklių technologija, būtina prieš susidūrimą veikiančiai funkcijai. “Euro NCAP gairėse 2030 metams jau išvardytos prieš susidūrimą veikiančios funkcijos. Galima numatyti, kad automobiliai, aprūpinti mūsų technologija, gaus atitinkamą pliusą vertinime,” sakė Lutz.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!