Diferencialas leidžia sklandžiai ir saugiai įveikti posūkius. Tarp netinkamo diferencialo veikimo simptomų mechanikai išskiria, pavyzdžiui, problemas su posūkių atlikimu ar vibracijas atsirandančias prie pavaros veleno ir vairo. Q Service Castrol tinklo ekspertai pabrėžia, kaip svarbu yra tinkamas diferencialo veikimas ir kokie rimti gedimai gali įvykti, jei jis sugenda.
Kas yra diferencialas?
Diferencialas yra krumpliaračių sistema, kuri užtikrina skirtingus ratų sukimosi greičius toje pačioje ašyje, kas yra esminis dalykas atliekant posūkius. Sistema atsako už tinkamą pavaros sistemos veikimą. Manervro metu, vidinis ratas įveikia trumpesnį atstumą nei išorinis, kuris turi suktis greičiau. Diferencialas, dėka viduje esančių palydovų ir vainikinių krumpliaračių, automatiškai sureguliuoja kiekvieno rato greitį, kas apsaugo nuo padangų slydimo ir per didelės pavaros sistemos apkrovos.
Potencialūs diferencialo gedimai – kas turėtų kelti nerimą?
Ekspertai išskiria kelis pažeisto diferencialo simptomus. Tarp jų yra garsai sklindantys iš po automobilio. Tačiau tai gali būti painiojama su pakabos gedimų garsais. Taip pat, jei jaučiamas vibravimas vairo ir pavaros veleno srityje, tai taip pat yra nesėkmingo diferencialo veikimo požymis. Defektas atsiranda dėl to, kad pusšaknės yra nuolat pritvirtintos prie diferencialo korpuso. Taip pat pastebimas juodos spalvos alyvos, skystos konsistencijos, nutekėjimas tarp galinių ratų.
Problemų su posūkiais taip pat yra ženklas, kad diferencialas yra pernelyg susidėvėjęs. Netinkamas sukimo momento paskirstymas sukelia nestabilų važiavimą ir sunkumus kontroliuojant automobilį. Kai diferencialas sugenda, taip pat girdimi krumpliaračių girgždėjimai, kuriuos sukelia tarpusavio trintis. Gedimas lemia nenatūraliai greitą ir nereguliarų padangų dėvėjimąsi vienoje automobilio pusėje.
Kaip prižiūrėti diferencialą kasdien?
Diferencialas, kaip ir kiekvienas automobilio elementas, dėvisi. Tačiau tinkama priežiūra ir reguliari patikra gali prailginti jo tarnavimo laiką ir palaikyti jį geros būklės.
Ekspertai rekomenduoja reguliariai keisti alyvą, geriausia ne vėliau kaip nuvažiavus 40 000 km. Tai padės išvengti per greito skysčio susidėvėjimo. Mechanikai taip pat pataria prisiminti sklandų vairavimą. Tai nesukelia mechanizmo perkrovos ir, vadinasi, nelemia greitesnio diferencialo dėvėjimosi.
– Geras metodas taip pat yra vengti didelio krovinio vežimo ir neapkrauti automobilio, kuris nėra skirtas kasdieniam krovinių vežimui. Nesilaikant šių rekomendacijų, diferencialas gali būti pernelyg apkrautas ir sutrikdyti jo veikimą. Jei vis dėlto krovinio vežimas yra būtinas, krovinio svorį reikia tolygiai paskirstyti per visas automobilio puses – aiškina Radosław Kurantowicz, Q Service Castrol Inter-Car dirbtuvių savininkas Zgorzelce, priklausantis Q Service Castrol tinklui.
Reguliarios transporto priemonės patikros, atliekamos kvalifikuotų mechanikų, padės anksti aptikti ir pašalinti galimus diferencialo gedimus.
– Kai vairuotojas pastebi bet kokius gedimo simptomus, jis turėtų kuo greičiau kreiptis į patyrusį mechaniką. Verta reaguoti laiku, nes pilno diferencialo keitimas gali kainuoti nuo 500 iki net kelių tūkstančių zlotų, priklausomai nuo automobilio modelio ir dalių prieinamumo – apibendrina Kurantowicz.
Komentarai